Gå til innhold

Hvor viktig at HD henger vannrett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har temperatur med hvordan hd'en bør ligge?

Har aldri tenkt over det før...

Vurderer å snekre et kabb selv, og har tenkt en del på hvordan man kan løse hd issues... Minst mulig støy, og minst mulig varme... Skal nok bli en worklog en gang i fremtiden...

Lenke til kommentar
Har temperatur med hvordan hd'en bør ligge?

Har aldri tenkt over det før...

Vurderer å snekre et kabb selv, og har tenkt en del på hvordan man kan løse hd issues... Minst mulig støy, og minst mulig varme... Skal nok bli en worklog en gang i fremtiden...

Kanskje sette harddisker på høykant for bedre luftgjennomstrømming? Å lage kabinett selv høres ut som en ny "mote", og det ender sikkert opp med at jeg lager noe jeg også.

Edit: Er det vanskelig å sette inn en glassplate i stede for lokket på en harddisk? (ja garantien ryker)

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Okay.. det var jo gode nyheter...men jeg mistenker diskene for å bli noe varme nå som ikke HD ikke har kontakt med noe metall som kan spre varmen...

Mulig jeg skulle sette en vifte på de... Problemet er at kabinettet er så himla tett at det bare blir å spre varmluften innad i kassa! :cry:

Noen som har peiling på om diskene mine har temp sensor og hvor jeg ev. skulle kunne få lest av den....?

Vurderer selv å lage et kabinett her....! Er så møkk lei dårlige, lite kjølevennlige og ikke minst støyende løsninger. Designe et kabinett selv er jo den ultimate tilnærmingen til dine personlige ønsker og behov! ..men det krever en del materialer, og ikke minst godt verktøy...

PS: gjennomsiktige harddisker hadde jo vært fett.....hadde man bare hatt vindu i kabinettet. Ellers ser det jo foråvidt bare ut som en litt moderne platespiller! :thumbup:

Endret av The Terminator
Lenke til kommentar

...og det hadde vært digg om hd-produsentene hadde solgt hd'er med vindu... + en og annen diode inni der eller noe. Tiden får vise om produsentene snart bryr seg om hvordan innmaten av en pc ser ut...

(Jeg er ikke rette mann til å prate om case-mods, da pc'n min er helt uten modifikasjoner)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...