Gå til innhold

Tar islam over europa?

Anbefalte innlegg

Vel, jeg husker et debattprogram på TV2 rett etter 11. september, der også lederen for Islamsk råd i Norge var med. Kan hende hukommelsen min spiller meg et puss, men vedkommende ville ikke fordømme 11. september-askjonen. I tillegg til en imam som også var der. Jeg fikk inntrykk av at han representerte Islams Råd i Norge.

Dersom jeg tok feil her, og feilaktig har beskyldt Islams råd, så ber jeg om unnskyldning for det.

Like fullt er det et problem at så mange "moderate" muslimer (som selv ikke ville gjøre en katt fortred) ikke vil ta avstand fra de som utfører terroraksjoner i Islams navn. De fleste har en tendens til å heller forsvare det. Så derfor er det fortsatt feil å si at de fleste muslimer er mot bruk av terror. De fleste muslimer bor tross alt ikke i vesten.

men hvorfor må egentlig en hver muslim personlig ta ansvar å si at han ikke liker al-quida..

Kanskje det individet ikke bryr seg, kanskje han gir f......

Hva er vitsen med å fordømme........

Det ville være som om du, hvis du f.eks hadde bod i la oss si israel, hver dag hadde blitt spurt om å måtte ta ansvar for de kristenes ugjerninger mot jødene...

Men dette ville jo vært absurd fordi du kan jo egentlig ikke holdes ansvarlig for det...

Bare fordi du er kristen

Dersom dette individet ikke har noen mening om det hele, hvorfor stiller han da opp på en TV-debatt om emnet? Selv om han ikke nødvendigvis har samme meninger som det muslimske flertallet, framstår han likevel som en representant for dem. Når han da som representant for muslimene i Norge ikke vil fordømme terrorangrep, er det lett å anta at en stor del av dem ikke vil gjøre det heller.

Endret av Halvsame
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, jeg husker et debattprogram på TV2 rett etter 11. september, der også lederen for Islamsk råd i Norge var med. Kan hende hukommelsen min spiller meg et puss, men vedkommende ville ikke fordømme 11. september-askjonen. I tillegg til en imam som også var der. Jeg fikk inntrykk av at han representerte Islams Råd i Norge.

Dersom jeg tok feil her, og feilaktig har beskyldt Islams råd, så ber jeg om unnskyldning for det.

Like fullt er det et problem at så mange "moderate" muslimer (som selv ikke ville gjøre en katt fortred) ikke vil ta avstand fra de som utfører terroraksjoner i Islams navn. De fleste har en tendens til å heller forsvare det. Så derfor er det fortsatt feil å si at de fleste muslimer er mot bruk av terror. De fleste muslimer bor tross alt ikke i vesten.

men hvorfor må egentlig en hver muslim personlig ta ansvar å si at han ikke liker al-quida..

Kanskje det individet ikke bryr seg, kanskje han gir f......

Hva er vitsen med å fordømme........

Det ville være som om du, hvis du f.eks hadde bod i la oss si israel, hver dag hadde blitt spurt om å måtte ta ansvar for de kristenes ugjerninger mot jødene...

Men dette ville jo vært absurd fordi du kan jo egentlig ikke holdes ansvarlig for det...

Bare fordi du er kristen

Dersom dette individet ikke har noen mening om det hele, hvorfor stiller han da opp på en TV-debatt om emnet? Selv om han ikke nødvendigvis har samme meninger som det muslimske flertallet, framstår han likevel som en representant for dem. Når han da som representant for muslimene i Norge ikke vil fordømme terrorangrep, er det lett å anta at en stor del av dem ikke vil gjøre det heller.

HVis den nåværende biskopen ikke ville fordømme kristne overgrep gjennom tidene betyr det at du har den samme meningen??

Ble stille i hodet dit nå tenker jeg...

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle ikke biskopen fordømme kristnes overgrep gjennom tidene? Selv paven har tatt et oppgjør med f.eks. måten den katolske kirke behandlet jødene på tidligere. Johannes Paul II ba jo om unnskyldning på vegne av den katolske kirke for en rekke ugjerninger gjort i tidligere tider.

Lenke til kommentar
Det er jo en grunn til at de flytter til et vestlig, kristent, kapitalistisk land!

Ikke for å følge norske regler og normer i alle fall.

Hvorfor er muslimene så vanskelige å få muslimene integrert og til å passe inn i samfunnet?

Det hadde neppe vært noe enklere for deg å lære deg språket og integrere deg i Iran så veldig kjapt!

Lenke til kommentar
Det er jo en grunn til at de flytter til et vestlig, kristent, kapitalistisk land!

Ikke for å følge norske regler og normer i alle fall.

Hvorfor er muslimene så vanskelige å få muslimene integrert og til å passe inn i samfunnet?

Det hadde neppe vært noe enklere for deg å lære deg språket og integrere deg i Iran så veldig kjapt!

Kanskje ikke. Men det virker som mange rett og slett ikke vil integere seg.

Lenke til kommentar

Det er mulig. Men, ta deg en tur til Spania du. Se hvor mange av de titusener av nordmenn som vil integrere seg i det spanske samfunnet. Norske kirker, skoler, restauranter, puber etc. norsk mat importert. 17 mai feiring med avstengte gater. Norske navn på enkelte gater. Osv osv.

Hvordan hadde dette blitt overført til Norge? Carl i Hagen hadde fått hjertestopp?

Lenke til kommentar
HVis den nåværende biskopen ikke ville fordømme kristne overgrep gjennom tidene betyr det at du har den samme meningen??

Ja.

:ermm:

Okey, så biskopens meninger representerer deg helt........

PÅ samme måte som en eller annen imam sine meninger representerer en muslim helt? :dontgetit:

Men da har ingen fri vilje lenger og ingen er mennesker, alle er det en fra deres tros samfunn, eller det de er opprinnelsesmessig mener

Lenke til kommentar

Ja.

PÅ samme måte som en eller annen imam sine meninger representerer en muslim helt? :dontgetit:

Men da har ingen fri vilje lenger og ingen er mennesker, alle er det en fra deres tros samfunn, eller det de er opprinnelsesmessig mener

Dersom jeg er medlem av statskirken, så vil en biskop (bispedømmet) representere mitt syn i slike saker. Hvis ikke jeg tar til motmæle, da. Taushet = samtykke.

Sett at en av biskopene stiller seg frem på vegne av bisperådet og sier: "Vi vil ikke ta avstand fra hverken korstogene eller jødeforfølgelsene som kirken har satt i gang opp igjennom tidene. Faktisk har vi kommet til den konklusjon at de fortjente ikke bedre!" (usannsynlig, la gå) Min taushet og fortsatte medlemsskap i statskirken ville gi "min støtte" til dette (horrible) synet.

Så hvis brorparten av imamer/muslimske ledere i Norge sier at de støtter fatwaen mot Salman Rushdie (og William Nygaard) så representerer faktisk de medlemmene i muslimske trossamfunn i Norge. De som erklerer sin uenighet må vi regne unntatt, men de som holder kjeft - samtykker.

Lenke til kommentar
Tror kristendommen vinner hvis det er body count vi er ute etter...

Noe av det du skriver er jeg enig med deg i, men akkuratt det der er en myte.

I enkelte miljøer som er manisk opptatt med å være aksepterende er det populært å påstå dette og samtidig trekke i frem ting som f.eks. inkvisasjonen.

Problemet er at mye av det som er den gjengse oppfatning av kristendommen om inkvisasjon o.l. er i all hovedsak protestantisk propaganda som har sitt utspring fra England.

Lenke til kommentar

Ja.

Dersom jeg er medlem av statskirken, så vil en biskop (bispedømmet) representere mitt syn i slike saker. Hvis ikke jeg tar til motmæle, da. Taushet = samtykke.

Sett at en av biskopene stiller seg frem på vegne av bisperådet og sier: "Vi vil ikke ta avstand fra hverken korstogene eller jødeforfølgelsene som kirken har satt i gang opp igjennom tidene. Faktisk har vi kommet til den konklusjon at de fortjente ikke bedre!" (usannsynlig, la gå) Min taushet og fortsatte medlemsskap i statskirken ville gi "min støtte" til dette (horrible) synet.

Så hvis brorparten av imamer/muslimske ledere i Norge sier at de støtter fatwaen mot Salman Rushdie (og William Nygaard) så representerer faktisk de medlemmene i muslimske trossamfunn i Norge. De som erklerer sin uenighet må vi regne unntatt, men de som holder kjeft - samtykker.

okey............... :dontgetit:

Så i bunn og grunn har mennesker ikke fri vilje.......

Godt å vite at du har et "oss og dem" sun eller svart hvit

Håper ikke du får muligheten til å gjøre ord til handlinger..

Da ville vel samtelige muslimer i norge måtte leve i frykt for "krystalnatten 2 nå mot en annen religion"

Lenke til kommentar
okey............... :dontgetit:

Så i bunn og grunn har mennesker ikke fri vilje.......

Gidder ikke kommentere... Les innlegget mitt en gang til.

Godt å vite at du har et "oss og dem" sun eller svart hvit

Hva mener du egentlig her?

Håper ikke du får muligheten til å gjøre ord til handlinger..

Hæ? Hvilke handlinger? (Hvilke ord?)

Da ville vel samtelige muslimer i norge måtte leve i frykt for "krystalnatten 2 nå mot en annen religion"
:!: Jeg støtter ikke bruk av terror. Jeg tror mer på ordets makt. Så når jeg bekjemper muslimsk fundamentalisme så bruker jeg et våpen som heter ytringsfrihet. Som venstresiden forhåpentligvis ikke skal få fratatt meg.
Lenke til kommentar

ohhh

jeg er raportert

gud forby

jeg har ikke noe annet en dette forumet i mitt liv

nei harkim, min snille snille korsfarer ikke raporter meg

jeg kan *** Fjernet av moderator *** hvis du tar tilbake raporten

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Stenges av åpenbare grunner. Duffyman89 er nå historie.

Edit: Jeg stente en tråd for mye i det jeg gikk gjennom Duffyman89's innlegg. Jeg åpner denne igjen og nøyer meg med å slette useriøsitetene helt i slutten av tråden.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Tror kristendommen vinner hvis det er body count vi er ute etter... 

Noe av det du skriver er jeg enig med deg i, men akkuratt det der er en myte.

I enkelte miljøer som er manisk opptatt med å være aksepterende er det populært å påstå dette og samtidig trekke i frem ting som f.eks. inkvisasjonen.

Problemet er at mye av det som er den gjengse oppfatning av kristendommen om inkvisasjon o.l. er i all hovedsak protestantisk propaganda som har sitt utspring fra England.

Hva er dette for noe tull? Kristendommen er da skyld i både inkvisjonen, heksebrenningene, korstogene osv. Voltaire regnet ut 10 millioner tap, men andre mangedobler det. I Guds navn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...