Feynman Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Ifølge SSB:-349,000 innvandrere i norge i 2004 (teller så vidt jeg kan se ikke flyktninger, asylsøkere, tusener av ulovlige innvandrere og de 60.000 barna av to innvandrerforeldre, og barn av en innvandrerforelder) En betydelig majoritet av innvandrerne kommer fra muslimske land... så vil jeg tro at antall muslimer i norge er minst dobbelt, kanskje tre ganger så stort som det hevdes. Jeg tror også at vesentlig mer enn 36% av disse bor i Oslo. Antallet muslimer i Norge er ca. 80.000 ifølge SSB: http://www.ssb.no/emner/07/02/10/trosamf/ Det er da snakk om folk registrert i trossamfunn. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Det er da snakk om folk registrert i trossamfunn. Frivillig registrert, ja. 87% av norges befolkning er medlem av statskirken. Er 87% av nordmenn personlig kristne? Nei, 13% er det... frivillighet og tvang i slike ordninger gjør at de ikke kan sammenlignes. Men si meg, har du noensinne hørt om en eks-muslim? Det har nesten ikke jeg. Jeg vet om 4 stykker, av sikkert hundre som jeg har kjent. Såså... jeg våger å påstå at den JEVNE innvandrer (fra muslimske land) faktisk er en moderat muslim, slik som den JEVNE nordmann faktisk er en moderat kristen. Og det er den største feilen folk flest gjør! De aller fleste innvandrere fra muslimske land støtter vold og terror i islams navn. Det gjør dem til ekstremister. Den jevne innvandrer fra et muslimsk land er således en ekstremist, eller ekstremist-sympatisør. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Jeg har en følelse av at vi er ganske enige her, guardianpegasus. Er for det første så utrolig mange dumme regler innefor den religionen som for eksempel at de ikke har lov til å drikke øl før de er godt oppi 20-årene og da er det er det meget moderat. (var en på den gamle jobben min som fortalte dette) Over til de mer seriøse temaene så er jo tvangsgifting helt håpløst og det at flerparten støtter vold og terror sier jo forsåvidt sittt. Håpløs religion, håpløse religiøse mennesker og finner jeg noen gang en koran på en offentlig skole eller hotell o.l. som personell har lagt ut skal jeg personlig bruke det som dasspapir. Makan! NORSKT land, NORSKE mennesker og NORSKE skikker! Se f.eks. på Grønland i Oslo. Har jo blitt rene ghettoen der nede og de bygger ENDA en moské i Oslo såvidt jeg fikk med meg. Er det ikke nok med en? Møkkamennesker. edit: med norske mennesker mener jeg ikke kun folk som er født i Norge, men folk som snakker tilnærmet perfekt norsk, følger norske skikker og regler og ikke tar med seg alle sine muslimske "skikker" og tar dem med inn i et allerede fint norsk samfunn. Vil vi det? Neh.. (og ja, jeg har sett flere eksempler på innvandrere som jeg vil se på som norske ettersom de følger skikkene her i landet og snakker perfekt norsk. DET er bra det. tenkte jeg bare skulle få presisert at jeg ikke har noe imot innvandrere som prater bra norsk og oppfører seg skikkelig. I klassen min er det en fra Sri Lanka som er jævli fet. Snakker ordentlig norsk og oppfører seg skikkelig! Sånne folk har jeg ingenting imot.) Endret 29. mai 2005 av dimiles Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Det er da snakk om folk registrert i trossamfunn. Frivillig registrert, ja. 87% av norges befolkning er medlem av statskirken. Er 87% av nordmenn personlig kristne? Nei, 13% er det... frivillighet og tvang i slike ordninger gjør at de ikke kan sammenlignes. Men si meg, har du noensinne hørt om en eks-muslim? Det har nesten ikke jeg. Jeg vet om 4 stykker, av sikkert hundre som jeg har kjent. Hva er det egentlig du vil fram til?? Lenke til kommentar
Samael Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Håper ikke det, den Djevelen de har er skikkelig teit, ingen får røre min demonologi og mytologi. Lenke til kommentar
fal Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Jeg har en følelse av at vi er ganske enige her, guardianpegasus. Er for det første så utrolig mange dumme regler innefor den religionen som for eksempel at de ikke har lov til å drikke øl før de er godt oppi 20-årene og da er det er det meget moderat. (var en på den gamle jobben min som fortalte dette) Over til de mer seriøse temaene så er jo tvangsgifting helt håpløst og det at flerparten støtter vold og terror sier jo forsåvidt sittt. Håpløs religion, håpløse religiøse mennesker og finner jeg noen gang en koran på en offentlig skole eller hotell o.l. som personell har lagt ut skal jeg personlig bruke det som dasspapir. Makan! NORSKT land, NORSKE mennesker og NORSKE skikker! Se f.eks. på Grønland i Oslo. Har jo blitt rene ghettoen der nede og de bygger ENDA en moské i Oslo såvidt jeg fikk med meg. Er det ikke nok med en? Møkkamennesker. edit: med norske mennesker mener jeg ikke kun folk som er født i Norge, men folk som snakker tilnærmet perfekt norsk, følger norske skikker og regler og ikke tar med seg alle sine muslimske "skikker" og tar dem med inn i et allerede fint norsk samfunn. Vil vi det? Neh.. (og ja, jeg har sett flere eksempler på innvandrere som jeg vil se på som norske ettersom de følger skikkene her i landet og snakker perfekt norsk. DET er bra det. tenkte jeg bare skulle få presisert at jeg ikke har noe imot innvandrere som prater bra norsk og oppfører seg skikkelig. I klassen min er det en fra Sri Lanka som er jævli fet. Snakker ordentlig norsk og oppfører seg skikkelig! Sånne folk har jeg ingenting imot.) hm..hvis du skal følge din definisjon, bør halvparten av norges befolkning kastes ut. Hvorfor? Fordi en god andel nordmenn kan ikke snakke eller skrive tilnærmet perfekt norsk. God idè. Forresten, om du får deg en jobb i utlandet fks i frankrike og kan ikke fransk tilnærmet perfekt, så bør det være på huet og ræva ut. Riktig? Om du skal svare, svar med begrunnelser, ikke med hva du liker og ikke liker, for det er helt irrelevant i dette tilfellet. Les temaet : Tar islam over europa? Edit : Forresten, ikke skrik norsk norsk norsk hele tida. Det tar seg dårlig ut når nordmenn utgjør mindre enn 1 prosent av verdens befolkning. Endret 29. mai 2005 av fal Lenke til kommentar
Decline Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Halvparten av det som sies her nå er reinspikka tull. Flere sier at de fleste muslimer, også i Norge, åpent støtter vold og terror i islams navn. Vel, det er feil. Rett og slett. De aller fleste muslimer, i Norge, og i verden, er imot bruk av terror. Islam er en like fredelig religion som kristendommen i utgangspunktet. Men som kristendommen kan enkelte ekstremister bruke religionen, de tolker den dit de vil. For eksempel kan sverdverset i koranen lett tolkes dithen at man skal kjempe mot motstandere av Islam. Men det er en tolkning, for det er ikke det som står der. (Har selv lest det) Koranen er imot terror. Den er imot generell bruk av vold, som bibelen også i utgangspunktet er. Sitat fra Koranen: "(K. 2:186): Kjemp for Guds sak mot dem som bekjemper dere, men gjør dere ikke skyldig i aggresjon. Gud liker ikke de aggressive." Liknende ting står det flere andre plasser. At muslimer prøver å gjøre norge og resten av verden muslimsk er like mye drittprat og propaganda. F.eks: "Om Herren hadde bestemt det slik ville alle som én på jorden vært troende. Ville du tvinge menneskene så de blir troende?" (Younus 10:99) Og når det gjelder Jihad betyr IKKE det hellig krig slik som det fremstilles i mediene. Jihad betyr anstrengelse. Man skal anstrenge seg for gud. Dette kan være å få en stor familie, la barna få en god utdannelse osv. Det er ekstremistene som tolker det dithen at man skal anstrenge seg aggressivt. Konklusjon: Jeg liker verken Islam eller Kristendom. Men det skal sies at muslimer er generelt sett fredelige mennesker, akkurat som alle andre. Det finnes selvfølgelig ekstremister, men hvor gjør det ikke det? Voltaire beregnet at kristendommen har tatt livet av 10 millioner mennesker i guds navn, mens andre har doblet det tallet mange ganger. Det kommer helt an på bruken. Dermed er det også meningsløst å si at de fleste muslimer, også i Norge, er ekstremister som støtter terror. Det er rett og slett feil, bare høyrepropaganda for å drive opp under fremmedfrykten. I Norge tror jeg faktisk det er enda flere fredelige muslimer enn ellers. Det er jo en grunn til at de flytter til et vestlig, kristent, kapitalistisk land! Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Halvparten av det som sies her nå er reinspikka tull. Flere sier at de fleste muslimer, også i Norge, åpent støtter vold og terror i islams navn. Vel, det er feil. Rett og slett. De aller fleste muslimer, i Norge, og i verden, er imot bruk av terror. De fleste muslimer i Norge støttet 11. september-aksjonen. (Også den koselige kiosk-innehaveren på hjørnet, der jeg pleier å kjøpe avisen.) For ikke å snakke om et samlet Islamsk Råd. I Gaza danset folk i gatene den 11. september. Det du sier er ønsketenkning og reinspikka tull. Hvor har du lært alle disse løgnene? På SU-leir? Islam er en like fredelig religion som kristendommen i utgangspunktet. Koranen er imot terror. Den er imot generell bruk av vold, som bibelen også i utgangspunktet er. Sitat fra Koranen: "(K. 2:186): Kjemp for Guds sak mot dem som bekjemper dere, men gjør dere ikke skyldig i aggresjon. Gud liker ikke de aggressive." Liknende ting står det flere andre plasser. I Koranen er verden delt i to: "Dar es Salaam" og "Dar el Haim". Det første er fredens hus, der Islam råder. Det andre er krigens hus. Resten kan du legge sammen selv. At muslimer prøver å gjøre norge og resten av verden muslimsk er like mye drittprat og propaganda. F.eks: "Om Herren hadde bestemt det slik ville alle som én på jorden vært troende. Ville du tvinge menneskene så de blir troende?" (Younus 10:99) Du kan sikkert plukke ut enkeltvers fra Koranen som fremstiller saker og ting litt mildere, men summen er at Islam skal utbres over hele jorden, med vold kun hvis det er nødvendig. Og når det gjelder Jihad betyr IKKE det hellig krig slik som det fremstilles i mediene. Jihad betyr anstrengelse. Man skal anstrenge seg for gud. Dette kan være å få en stor familie, la barna få en god utdannelse osv. Det er ekstremistene som tolker det dithen at man skal anstrenge seg aggressivt. Du kan sikkert finne noen *få* liberalteologer i Islam som tolker det dithen, på samme måte som det finnes noen "kristne" liberalteologer som mener Jesus sa han var Guds sønn i overført betydning. Disse er imidlertid i solid mindretall, og i praksis uten innflytelse. Typisk for Islams forsvarere her i vesten, er at man finner frem noen ytterliggående liberale, "spiselige for vesten" muslimer/lærere, og fremstiller de som om de representerer den store bolken av muslimer i europa. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Halvparten av det som sies her nå er reinspikka tull. Flere sier at de fleste muslimer, også i Norge, åpent støtter vold og terror i islams navn. Vel, det er feil. Rett og slett. De aller fleste muslimer, i Norge, og i verden, er imot bruk av terror. De fleste muslimer i Norge støttet 11. september-aksjonen. (Også den koselige kiosk-innehaveren på hjørnet, der jeg pleier å kjøpe avisen.) For ikke å snakke om et samlet Islamsk Råd. I Gaza danset folk i gatene den 11. september. Det du sier er ønsketenkning og reinspikka tull. Hvor har du lært alle disse løgnene? På SU-leir? Her kommer du med den ene latterlige påstanden etter den andre, påstander du må bevise for å ha et snev av troverdighet igjen. Angående Islamsk Råd: "IRN fordømmer på det sterkeste terrorhandlingen som rammet uskyldige sivile den 11.09.01 i USA. Våre tanker går først og fremst til alle ofrene og deres etterlatte som nå har mistet sine kjære. Islams lære tillater ikke drap av uskyldige mennesker, selv i krigstid. Derfor tar IRN på vegne av muslimer i Norge fullstendig avstand fra alle former for terror og overgrep rettet mot sivile." http://www.irn.no/pressemeldinger/pressemelding_usa.html Den eneste konklusjonen jeg kan trekke ut fra dette er at du er en løgner, og øvrige kommentarer er i grunnen overflødige. Og hva i all verden har SU med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Werlin Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Det som derimot er ett fakta er at mange muslimer, om de MÅ velge, velger heller Osama enn Bush. Lenke til kommentar
fal Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Det som derimot er ett fakta er at mange muslimer, om de MÅ velge, velger heller Osama enn Bush. og det kan du bekrefte med hvilket bevis? Helt utrolig hvordan folk bare legger ut innlegg om andres meninger UTEN dokumentasjon av noen som helst slag. Legg merke til sider som er mildt sagt subjektive regnes ikke som dokumentasjon. Lenke til kommentar
Werlin Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Det som derimot er ett fakta er at mange muslimer, om de MÅ velge, velger heller Osama enn Bush. og det kan du bekrefte med hvilket bevis? Helt utrolig hvordan folk bare legger ut innlegg om andres meninger UTEN dokumentasjon av noen som helst slag. Legg merke til sider som er mildt sagt subjektive regnes ikke som dokumentasjon. Med tanke på at ca. 75 prosent av de muslimer jeg har diskutert dette emnet med har sagt dette, så vil jeg si at mange gjør det. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Det som derimot er ett fakta er at mange muslimer, om de MÅ velge, velger heller Osama enn Bush. Ang. det valget der så hadde jeg neimen ikke vært sikker selv, heller. De muslimene som jeg omgås representerer sannsynligvis hele spekteret - fra "integrerte" marokkanere til somaliere som er på grensen til å kunne omtales som borderlinere. Når det gjelder terror så har de aller fleste et sammenfallende syn som den "jevne nordmann" - det er uakseptabelt. Men - i motsetning til en del andre i denne tråden - så skal jeg ikke forsøke å trekke noen generelle slutninger ut fra dette. Når det gjelder USA, så er de nok ikke den grupperingen som er mest positiv til George Bush, men det er ikke spesielt vanskelig å forstå. USA har hatt fingrene sine oppi så mye av det som har skjedd i midtøsten at alt annet ville vært underlig. Det er ikke så svart-hvitt som Bush vil ha det til ("You're either with us, or with the terrorists"), det er en rekke nyanser som befinner seg mellom disse ytterpunktene. Det er fullt mulig å være for fred og frihet i midtøsten, uten å stille seg bak den amerikanske politikken. Lenke til kommentar
Le Quack Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 nei, eg trur ikje at islam kjem til å ta OVER europa, men det blir som dykk veit antagligvis ein god del islamistar rundt om i verda... men viss du ser det påden andre sida blir jo fleire islamistar omvendt til kristendommen i land i afrika og asia så over alt ivarda kjem det til å bli mange forskjellige religionar...til og med meir enn det faktisk er i dag, men kva som skjer til slutt er det ingen som veit nei:P Lenke til kommentar
fal Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Det som derimot er ett fakta er at mange muslimer, om de MÅ velge, velger heller Osama enn Bush. og det kan du bekrefte med hvilket bevis? Helt utrolig hvordan folk bare legger ut innlegg om andres meninger UTEN dokumentasjon av noen som helst slag. Legg merke til sider som er mildt sagt subjektive regnes ikke som dokumentasjon. Med tanke på at ca. 75 prosent av de muslimer jeg har diskutert dette emnet med har sagt dette, så vil jeg si at mange gjør det. og fortell meg hvor mange du har snakket med og hvor stor prosentandel av verdens muslimer utgjør de? Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Med tanke på at ca. 75 prosent av de muslimer jeg har diskutert dette emnet med har sagt dette, så vil jeg si at mange gjør det. Det forteller kanskje mer om Bush enn muslimene. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Det som derimot er ett fakta er at mange muslimer, om de MÅ velge, velger heller Osama enn Bush. Osama eller Dubya? Pest eller kolera? For et idiotisk valg. Begge to er idioter og religiøse, maktsyke galninger. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Halvparten av det som sies her nå er reinspikka tull. Flere sier at de fleste muslimer, også i Norge, åpent støtter vold og terror i islams navn. Vel, det er feil. Rett og slett. De aller fleste muslimer, i Norge, og i verden, er imot bruk av terror. De fleste muslimer i Norge støttet 11. september-aksjonen. (Også den koselige kiosk-innehaveren på hjørnet, der jeg pleier å kjøpe avisen.) For ikke å snakke om et samlet Islamsk Råd. I Gaza danset folk i gatene den 11. september. Det du sier er ønsketenkning og reinspikka tull. Hvor har du lært alle disse løgnene? På SU-leir? Her kommer du med den ene latterlige påstanden etter den andre, påstander du må bevise for å ha et snev av troverdighet igjen. Angående Islamsk Råd: "IRN fordømmer på det sterkeste terrorhandlingen som rammet uskyldige sivile den 11.09.01 i USA. Våre tanker går først og fremst til alle ofrene og deres etterlatte som nå har mistet sine kjære. Islams lære tillater ikke drap av uskyldige mennesker, selv i krigstid. Derfor tar IRN på vegne av muslimer i Norge fullstendig avstand fra alle former for terror og overgrep rettet mot sivile." http://www.irn.no/pressemeldinger/pressemelding_usa.html Den eneste konklusjonen jeg kan trekke ut fra dette er at du er en løgner, og øvrige kommentarer er i grunnen overflødige. Og hva i all verden har SU med saken å gjøre? Vel, jeg husker et debattprogram på TV2 rett etter 11. september, der også lederen for Islamsk råd i Norge var med. Kan hende hukommelsen min spiller meg et puss, men vedkommende ville ikke fordømme 11. september-askjonen. I tillegg til en imam som også var der. Jeg fikk inntrykk av at han representerte Islams Råd i Norge. Dersom jeg tok feil her, og feilaktig har beskyldt Islams råd, så ber jeg om unnskyldning for det. Like fullt er det et problem at så mange "moderate" muslimer (som selv ikke ville gjøre en katt fortred) ikke vil ta avstand fra de som utfører terroraksjoner i Islams navn. De fleste har en tendens til å heller forsvare det. Så derfor er det fortsatt feil å si at de fleste muslimer er mot bruk av terror. De fleste muslimer bor tross alt ikke i vesten. Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Kommer mange påstander her om at islam er den eneste religionen som begår grusomheter....... "Got mit uns" hmmmm... Tror kristendommen vinner hvis det er body count vi er ute etter... Men uansett, det er hyggelig at det finnes folk som guardien og dimiles har sine meninger.... Men jeg håper ikke de gjør sine tanker til handlinger, da blir det vel til at politiet må prøve å stoppe en sterk beruset person med hagle som har begynt å skyte vilt rundt seg på grønland.......... Så jeg håper med andre ord at ingen av disse er med i HV, hadde ikke vært så sikker på at en av dere hadde tilgang til automatvåpen og 100 runder med ammo................ Og til sist... Kristendom og Islam suger i bunn og grunn like mye........... Hvor mye en religion suger avhenger av hvor sterkt man praktiserer den.................... Enkelte her mener at alle Muslimer er med i al-quida, det ville være som å mene at alle kristene støtter inkvisisjonen eller fachister... De fleste mennersker uansett religion er greie mennesker, men s har vi gærningene.... Men helt til de gjør noe alvorlig er det lit kult å ha dem der for de krydrer opp samtalen..... Lenke til kommentar
2ndUSmarines Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Halvparten av det som sies her nå er reinspikka tull. Flere sier at de fleste muslimer, også i Norge, åpent støtter vold og terror i islams navn. Vel, det er feil. Rett og slett. De aller fleste muslimer, i Norge, og i verden, er imot bruk av terror. De fleste muslimer i Norge støttet 11. september-aksjonen. (Også den koselige kiosk-innehaveren på hjørnet, der jeg pleier å kjøpe avisen.) For ikke å snakke om et samlet Islamsk Råd. I Gaza danset folk i gatene den 11. september. Det du sier er ønsketenkning og reinspikka tull. Hvor har du lært alle disse løgnene? På SU-leir? Her kommer du med den ene latterlige påstanden etter den andre, påstander du må bevise for å ha et snev av troverdighet igjen. Angående Islamsk Råd: "IRN fordømmer på det sterkeste terrorhandlingen som rammet uskyldige sivile den 11.09.01 i USA. Våre tanker går først og fremst til alle ofrene og deres etterlatte som nå har mistet sine kjære. Islams lære tillater ikke drap av uskyldige mennesker, selv i krigstid. Derfor tar IRN på vegne av muslimer i Norge fullstendig avstand fra alle former for terror og overgrep rettet mot sivile." http://www.irn.no/pressemeldinger/pressemelding_usa.html Den eneste konklusjonen jeg kan trekke ut fra dette er at du er en løgner, og øvrige kommentarer er i grunnen overflødige. Og hva i all verden har SU med saken å gjøre? Vel, jeg husker et debattprogram på TV2 rett etter 11. september, der også lederen for Islamsk råd i Norge var med. Kan hende hukommelsen min spiller meg et puss, men vedkommende ville ikke fordømme 11. september-askjonen. I tillegg til en imam som også var der. Jeg fikk inntrykk av at han representerte Islams Råd i Norge. Dersom jeg tok feil her, og feilaktig har beskyldt Islams råd, så ber jeg om unnskyldning for det. Like fullt er det et problem at så mange "moderate" muslimer (som selv ikke ville gjøre en katt fortred) ikke vil ta avstand fra de som utfører terroraksjoner i Islams navn. De fleste har en tendens til å heller forsvare det. Så derfor er det fortsatt feil å si at de fleste muslimer er mot bruk av terror. De fleste muslimer bor tross alt ikke i vesten. men hvorfor må egentlig en hver muslim personlig ta ansvar å si at han ikke liker al-quida.. Kanskje det individet ikke bryr seg, kanskje han gir f...... Hva er vitsen med å fordømme........ Det ville være som om du, hvis du f.eks hadde bod i la oss si israel, hver dag hadde blitt spurt om å måtte ta ansvar for de kristenes ugjerninger mot jødene... Men dette ville jo vært absurd fordi du kan jo egentlig ikke holdes ansvarlig for det... Bare fordi du er kristen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå