Zethyr Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Og en del eks-kommunister, som aldri har tatt avstand fra sin tidligere støtte til diverse faenskap gjort i kommunismens navn, er i dag respekterte samfunnstopper med mye makt i samfunnen. Det gjelder å være på den politisk korrekte røde siden. :!: G.L. Valla + KUL = sant (, men kanskje ikke offentlig... ) Lenke til kommentar
fal Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg frykter ikke at muslimer skal ta over verken europa eller hele verden, men idioter derimot... Lenke til kommentar
Werlin Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg frykter ikke at muslimer skal ta over verken europa eller hele verden, men idioter derimot... Ingen grunn til å bekymre seg for det... Det har skjedd for lenge siden Lenke til kommentar
fal Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg frykter ikke at muslimer skal ta over verken europa eller hele verden, men idioter derimot... Ingen grunn til å bekymre seg for det... Det har skjedd for lenge siden For all del, men jeg liker å tro at det finnes smarte mennesker her i verden. Om verden blir invadert av folk med min intelligens, så er vi i allefall dømt til døden. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Verden kommer aldri til å bli tatt over av islam... av den enkle grunn at fascismen aldri har seiret så langt og neppe noen gang vil gjøre det, samt at lenge før det går riktig så langt, så vil folk våkne. Men inntil da frykter jeg konsekvensene av deres stille invasjon... både målt i penger og menneskeliv. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Å høre på fundamentalistiske islamister er meget skremmende. Det som imidlertid roer meg ned, er at f.eks. min muslimske nabo sier at fundamentalistene er idioter, og de sier at ting står i diverse hellige bøker bare for å lure folk til å gjøre anti-usa-aksjoner osv. Det viser at det finnes en del årvåkne muslimer, som er kritiske til de mest ekstreme gruppene. I følge min nabo, som er den eneste kilden jeg har, er de fleste faktisk ganske skeptiske til denne ekstremismen. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Media elsker store overskrifter. Kan de få en sjeggete fundamentalist til å stå fram på forsiden og skrike "Død over horene" gnir de seg i henda hele veien til banken. Den lokale muslim som går på jobb, ber i moskeen og egentlig har lite mot Norge bortsett fra at vinteren er jævlig mørk og kald skrives det ikke om. Det er likt i alle situasjoner. De som tar'n helt ut og skriker høyest havner i avisa - som så prøver å forenkle saken ned til en enlinjer. Endret 28. mai 2005 av m-kane Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Verden kommer aldri til å bli tatt over av islam... av den enkle grunn at fascismen aldri har seiret så langt og neppe noen gang vil gjøre det, samt at lenge før det går riktig så langt, så vil folk våkne. Men inntil da frykter jeg konsekvensene av deres stille invasjon... både målt i penger og menneskeliv. Fascismen var/er basert på politikk og idealisme, islam på religion... http://www.google.com/search?sourceid=navc...:en&q=fascismen Endret 28. mai 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Islam blir vel knyttet til politikk og idealisme gjennom Sharia, om jeg ikke tar helt feil. Det er ikke at folk tror på Allah i seg selv som er farlig, det er mennene som utøver (stats)makt ved hjelp av Koranen som er skumle. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Islam blir vel knyttet til politikk og idealisme gjennom Sharia, om jeg ikke tar helt feil. Det er ikke at folk tror på Allah i seg selv som er farlig, det er mennene som utøver (stats)makt ved hjelp av Koranen som er skumle. Jada, jeg er med... Nettopp det som har blitt et problem når religion og politikk blir slått sammen.... Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Islam blir vel knyttet til politikk og idealisme gjennom Sharia, om jeg ikke tar helt feil. Det er ikke at folk tror på Allah i seg selv som er farlig, det er mennene som utøver (stats)makt ved hjelp av Koranen som er skumle. Poenget er vel den noe overfokuseringen på ekstreme varianter av Islam. Det fins en rekke, mer moderate, reformerte retninger som ikke tar sikte på å gjennomsyre samfunnet fra topp til tå, men disse blir fint bortgjemt blant bilbomber og halshugginger i Irak. Nå må en ha øynene oppe for ekstrem islamisme, og ikke bagetellisere trusselene den utgjør enkelte steder i hverden, men det er en større og større tendens til å ekstrapolere ut fra enkelthendelser og generalisere ut fra religiøse ekstremister for å gi et inntrykk av at "dette er Islam". Det blir helt feil og helt galt, og derfor er også problemstillingen denne tråden starter med også noe malplassert. Man behandler Islam som en homogen og enhetlig religion helt uten nyanser, men når man har å gjøre med fanatiske kristne og hinduister unnskyldner man det ofte med at dette ikke er i samsvar med religionen. Det er ikke Islam per se som er trusselen, det er de ekstreme variantene. De må bekjempes og jobbes i mot, men man må holde eplene skilt fra pærene og vite hva det er man legger i begrepene. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 m-kane: Meget bra sagt. Men det er meget bekymringsfullt hvis man ikke skal kunne fritt kritisere Islam lenger - uten å havne i fengsel. Og det i Europa! Noen her på forumet som har nytt privilegiet av å fritt kunne kritisere kristendommen /kristne / kirken? Hvorfor er det ingen som trekkes for retten da? Hvorfor skal det være annerledes med Islam? Har selv lest "Fornuftens styrke" av Oriana Fallaci, og den anbefales på det varmeste! Hykleriet i EU avsløres metodisk, og den politisk korrekte venstresiden får på pukkelen så det holder! Årsaken til at de trekker henne for retten, er vel fordi de ikke er i stand til å motsi hennes argumenter. Da er det bare: Frem med knebelen! Vi vil ikke høre mer! Det neste blir vel bokbål av alle historiebøker som omtaler muslimenes invasjon av Sør-Europa.... Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Men klart... begrep som ytringsfrihet, demokrati, valgfrihet og menneskerettigheter er vel ikke så veldig kjent i den muslimske verden Nei i det fleste muslimske landene har de diktaturer som kjemper en hard kamp mot "den islamske bevegelsen". På mange måter er denne faktisk demokratisk. Uttalelsen rammer en mengde muslimer (de fleste vil jeg påstå) som ikke har gjort noe annet galt enn å ha et livssyn. De er verken skumle eller overdrevent konservative. Like lite som vi trenger imamer som mener det er legitimt å stjele fra kristne, trenger vi vestlige forfattere som prøver å overbevise folk om at islam er en hatsk religion. Korrekt Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Sånne muslimer kan skytes / sendes tilbake til det fattige landet deres. TRAGISK religion og Koranen kan du få BILLIG av meg. Ikke faen om Norge / Europa skal utvikle seg slik. Religion og penger = roten til alt vondt. edit: med "sånne muslimer" mener jeg ikke den vanlige mann-i-gata som snakker perfekt norsk o.l., men f.eks. som på linken. Endret 29. mai 2005 av dimiles Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 og de sier at ting står i diverse hellige bøker bare for å lure folk til å gjøre anti-usa-aksjoner osv Som med all religion, og gode historier, så blir slike ting nedtegnet lenge etter at de skal ha funnet sted. Og i likhet med alle religioner, så motstrider islam seg selv. Problemet er at islam ligger langt etter kristendommen i hva reformasjon angår. Det finnes også mange såkalte 'hadither' som ble skrevet etter koranen som er å regne som det mest ekstreme av islamske læringer. I følge min nabo, som er den eneste kilden jeg har, er de fleste faktisk ganske skeptiske til denne ekstremismen. Det kan jeg gå med på. Men det er en uproporsjonalt stor gruppe muslimer som faktisk er svært ekstreme, og enda fler som er fundamentalistiske... altså leser koranen ordrett og mener at slik er det, basta, samme om boka er 1500 år gammel og livet har forandret seg betydelig eller ikke... og de samme folkene vil gjerne at vi skal tilbake i steinalderen. Problemet for mange muslimer nå for dagen er at de lever i år 2005, og liker seg der, men samtidig praktiserer streng islam, først og fremst fordi de er oppvokst slik og har press på seg fra venner, familie, og folk fra gamle landsbyen de kommer fra... samt press på familien de har gjenlevende i landene de kommer fra, og som blir vanæret og det som verre er dersom andre finner ut hva de har gjort i vesten, at de er blitt mer moderate på noen måte osv... Media elsker store overskrifter. Joda. Men statistikkene lyver ikke. Den eneste konsekvent mer ekstreme gruppen jeg kan tenke meg enn muslimer er muligens nynazister. Skremmende mange muslimer støtter drap på sivile, terror i guds navn osv... whatever, så lenge det i deres øyne fremmer islam og muslimer. Fascismen var/er basert på politikk og idealisme, islam på religion... Da synes jeg religionene slipper VEL enkelt unna. Det finnes vel knapt noen religion som ikke har hatt politiske ambisjoner osv. Frem til revolusjonene i europa var jo kirken og myndighetene èn og den samme. Muslimene må lære av vesten, at politikk og religion ikke skal blandes. Poenget er vel den noe overfokuseringen på ekstreme varianter av Islam Antall nynazister i norge: 30? Antall muslimer i norge: 100,000+? Synes ikke det er noen overfokusering jeg. Nå sier jeg ikke at alle 100,000 er ekstremister, fascister og fundamentalister. Men urovekkende mange er det. Så mange at man kan snakke om en betydelig prosentandel. Jeg synes knapt man kan fokusere FOR mye på islam, iom. at det per i dag er verdens største kilde til konflikt. Man behandler Islam som en homogen og enhetlig religion helt uten nyanser, men når man har å gjøre med fanatiske kristne og hinduister unnskyldner man det ofte med at dette ikke er i samsvar med religionen. Det samme sier man om muslimer. Men når de velger å kalle seg muslimer og selv hevder de er en homogen gruppe, så må det også gå ann å ta dem på ordet. Som sagt... et av de største problemene med islam er mangelen på reformasjon. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Er mer enn 100k muslimer i Norge, tipper jeg. Det tredje mest populære guttenavnet blandt ungdom i Oslo er jo Muhammed jo for faen. Sier det noe, eller? Bor 500-600k i Oslo og minst 70k er innvandrere. Er mer enn 30k i resten av landet vårt. Vel, dette var røft sagt, men er ingen underdriving. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Ifølge SSB: -349,000 innvandrere i norge i 2004 (teller så vidt jeg kan se ikke flyktninger, asylsøkere, tusener av ulovlige innvandrere og de 60.000 barna av to innvandrerforeldre, og barn av en innvandrerforelder) En betydelig majoritet av innvandrerne kommer fra muslimske land... så vil jeg tro at antall muslimer i norge er minst dobbelt, kanskje tre ganger så stort som det hevdes. Jeg tror også at vesentlig mer enn 36% av disse bor i Oslo. Kan ikke stole på SSB hvertfall... de har jo ifølge en nyhetsreportasje her om dagen politisk mandat for ikke å opplyse den fulle og hele sannhet noe som er åpenbart om man går inn og titter på tallene. Det ser fint og ryddig ut, men leser du definisjonene deres ser du hvor svake de er. Særlig når vi vet at størsteparten av innvandringen de siste 15 årene er kommet som asylanter og flyktninger, og de fleste av disse ikke har statsborgerskap osv. Endret 29. mai 2005 av guardianpegasus Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Og allikevel stemmer vi på partier som vil ha mer innvandring? Er mennesker dumme? Innvandring er en viktig faktor slik som situasjonen har utviklet seg i Norge. Den dagen majoriteten i Oslo er muslimer flytter herfra og det er skremmende! Jeg mener det rett og slett; vi må ha MYE strengere innvandringspolitikk og få ut snylterne! Når hver familie itilegg har 15 barn som pånytt vil få 15 barn blir ikke situasjonen bedre. (( Lenke til kommentar
gspr Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Sånne muslimer kan skytes / sendes tilbake til det fattige landet deres. TRAGISK religion og Koranen kan du få BILLIG av meg. Ikke faen om Norge / Europa skal utvikle seg slik. Religion og penger = roten til alt vondt. edit: med "sånne muslimer" mener jeg ikke den vanlige mann-i-gata som snakker perfekt norsk o.l., men f.eks. som på linken. Såså... jeg våger å påstå at den JEVNE innvandrer (fra muslimske land) faktisk er en moderat muslim, slik som den JEVNE nordmann faktisk er en moderat kristen. De ekstreme vil alltid stå mer frem i media - ja, velger en seg ut de rette sakene, er det ikke noe problem å få Norge til å fremstå som et land av Enevald Flåtens undersåtter. PS: Jeg er generelt sett også imot religion, og vil karakterisere meg selv som "ateist til beinet". Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Islam blir vel knyttet til politikk og idealisme gjennom Sharia, om jeg ikke tar helt feil. Det er ikke at folk tror på Allah i seg selv som er farlig, det er mennene som utøver (stats)makt ved hjelp av Koranen som er skumle. Poenget er vel den noe overfokuseringen på ekstreme varianter av Islam. Det fins en rekke, mer moderate, reformerte retninger som ikke tar sikte på å gjennomsyre samfunnet fra topp til tå, men disse blir fint bortgjemt blant bilbomber og halshugginger i Irak. Nå må en ha øynene oppe for ekstrem islamisme, og ikke bagetellisere trusselene den utgjør enkelte steder i hverden, men det er en større og større tendens til å ekstrapolere ut fra enkelthendelser og generalisere ut fra religiøse ekstremister for å gi et inntrykk av at "dette er Islam". Det blir helt feil og helt galt, og derfor er også problemstillingen denne tråden starter med også noe malplassert. Man behandler Islam som en homogen og enhetlig religion helt uten nyanser, men når man har å gjøre med fanatiske kristne og hinduister unnskyldner man det ofte med at dette ikke er i samsvar med religionen. Det er ikke Islam per se som er trusselen, det er de ekstreme variantene. De må bekjempes og jobbes i mot, men man må holde eplene skilt fra pærene og vite hva det er man legger i begrepene. Selvsagt er det en overfokusering på det ekstreme. Dette kommer av at media er avhengig av å finne ekstreme ting for å få opp seer/leser/lytter-tall. Selvsagt finnes det også fundamentalister i Norge. Problemet er at fundamentalistene i Islam er mange flere enn kristendommen, og ikke minst: De har mye mer makt. Enkelte imamer har ikke problemer med å få tusenvis av mennesker til å begå grusomme ting når som helst, ved hjelp av en meget god taleevne, og det at de lyver på Koranen en del ting som taler til fordel for deres selvmordsaksjoner og terrorhandlinger. Som signaturen min sier: "Those who can make you believe absurdities, can make you commit atrocities." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå