CoNZepth Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Specs: Abit NF8 nForce3 250gb AMD 3000+ 64 (S754) Gainward 6600GT GS 1 Corsair Value S PC3200 512MB + 1 TwinMos PC3200 256 MB NorthQ 4001 400W Diverse ikke-relevant HW Here goes.. Satt ved pcn igår, da det plutselig spraka i høyttalerne. Kikka ut av vinduet og la merke til at det tordna og regna som fy. Slo av anlegget og pcn i rekord-fart, for å slippe evnt. skader på my precious hardware. Ventet så til uværet hadde gitt seg, før jeg puttet i strømledninger og annet dill igjen, men hva skulle møte meg da jeg slo på pcn? "Bæ-bu-bæ-bu". Jaja, det vanlige "Clear CMOS" problemet, tenkte jeg - flyttet på jumperen og ventet de 5-30-60-whatever sekundene man skal vente. Flytta så jumperen tilbake i default-posisjonen og slo på pcn. Hva hørte jeg? Jo, "bipbipbipbip" (forestill deg en svak, midi-like versjon av et maskingevær), og et rødt og grønt lys på HK'et som prøver å være strober. Eneste som snurrer rundt er cpuvifta, skjermkortvifta snurrer bare i noen sekunder, før den stopper. Disker, DVDrom etc er helt dødt. F4EN! Etter å ha Googla "abit beep codes" "award beep codes" osv i ett døgn, har jeg kommet fram til det at det muligens er PSU'et som er dødt. Så hva gjør man, jo man låner et annet. Denne gangen et på 420 watt. Ut med det gamle, inn med det nye. *Slå på* Denne gangen er bip-lyden borte, men de rødgrønne lysa blinker som aldri før.. Noe som får meg til å tro at HK'et OG Psu'et synger på siste vers. Har ikke mulighet til å teste et annet hk, desverre, så jeg får stole på hva dere evnt. måtte finne ut. Har også prøvd forskjellige ram-brikker.. Samme resultatet med alle. Så hva tror dere? Er Hk og PSU dødt? (Begge delene "lever" jo, til en viss grad. Psu-viftene snurrer, cpu-vifta går, hk'et blinker) Noe jeg bør prøve, før jeg bestiller nytt hk og psu? På forhånd takk Lenke til kommentar
all right Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Viss HK og PSUen er gåen. Så kan det jo være at resen av pcen din også tok kvelden. Du bør nok teste hva hardware som virker og hva som ikke virker før du kjøper noe nytt. Lenke til kommentar
CoNZepth Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 PSU'en valgte å gjennoppstå, wohoo, 500 kroner spart. Hovedkortet derimot... Død som punken. Flaks at Komplett.no hadde en demoversjon av samme HK liggende. :glis: Til dere andre: Skaff dere overspenningsvern før Tor med hammern tar pcn deres *closed* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå