Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hakker i 3d-spill

Anbefalte innlegg

Hei, har over lengre tid spilt counterstrike source og wolfenstein enemyterritory uten problemer. Men så begynte plutselig bildet og lyden å "hakke" voldsomt i det jeg gikk inn i spillene og pingen i spillet går opp til 3-400 før den sakte synker ned til det normale nemlig 20-40, og da forsvinner hakkingen noe men blir ikke som før...Når jeg begynner å spille går det ofte greit en liten stund...ofte til jeg treffer en motstander som skyter på meg..da hakker det og vips er pingen oppe i 2-300 igjen før den igjen synker.

Til å begynne med trodde jeg derfor at problemet var en ustabil internettlinje som ga meg heftige ping oppturer og nedturer...men så prøvde jeg singelplayer i halflife 2....dette har gått smooth tidligere, men nå hakket alt på samme måten som i counterstrike. Derfor mener jeg det må være pc'n.

Jeg slettet og reinstallerte de nyeste ati driverne, skrudde så alle grafikk-instillingene til minimum (max ytelse) både i spillene og i ati sitt kontrollpanel, tok en totalt cleanup på hele systemet, "startup-cleaning", spyware søk med Ad-aware 6.0 (Pro Build 162), fragmentering, registercleaner, Tweaknow xp...Resultatet var at pc'n generelt ble noe kjappere, men problemet i spillene er der fortsatt..... Hva kan det så være?

Jeg installerte to programmer like før hakkingen begynte windows update installerte: "Windows installer 3.1" og jeg den nye patchen for counterstrike (fungerte greit første kvelden med den nye patchen).

Jeg har forresten ingen problemer med grafikken eller hakkings ellers, funker fint i filmavspilling, dualskjerm osv...kun i spill. I og med at grafikk-kortet er "ultimete" versjon er det vifteløst...jeg tenkte derfor muligens på om det kunne være et kjøleproblem nå som det er blitt varmere i været...men da burde jo hakkingen komme etterhvert som kortet ble varmt? Nå er hakkingen der fra begynnelsen av.

Prosesser, minne og cpu bruk ser normalt ut i windows oppgavebehandling, ingen artifacts eller andre problemer. Det er så pes å reinstallere windows og laste ned alle oppdateringene til counterstriek, og frykten er jo at jeg ikke får løst dette før battlefield 2 kommer om en mnd tid, så hjelp hjelp! :mad:

Settings:

Grafikkkort:Radeon 9800 Pro ultimate (nyeste ati driver 6.14.10.6546 fra www.rage3d.com)

Operativsystem: Windows XP PRO 5.1 (Build 2600 SP2)

Nettleser: Mozilla Firefox

Brannmur/antivirus: Norton (Symantec) internettsecurity professional 2004 med antivirus (skrus av når jeg spiller, windows brannmur er skrudd av).

Bredbånd: 2400 "Charlie" nextgentel med vpn tilknyttning til UiB (studentavtalen)

På forhånd takk for alle tips eller erfaringer dere måtte komme med :)

Endret av Bravofox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...