Bravofox Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Hei, har over lengre tid spilt counterstrike source og wolfenstein enemyterritory uten problemer. Men så begynte plutselig bildet og lyden å "hakke" voldsomt i det jeg gikk inn i spillene og pingen i spillet går opp til 3-400 før den sakte synker ned til det normale nemlig 20-40, og da forsvinner hakkingen noe men blir ikke som før...Når jeg begynner å spille går det ofte greit en liten stund...ofte til jeg treffer en motstander som skyter på meg..da hakker det og vips er pingen oppe i 2-300 igjen før den igjen synker. Til å begynne med trodde jeg derfor at problemet var en ustabil internettlinje som ga meg heftige ping oppturer og nedturer...men så prøvde jeg singelplayer i halflife 2....dette har gått smooth tidligere, men nå hakket alt på samme måten som i counterstrike. Derfor mener jeg det må være pc'n. Jeg slettet og reinstallerte de nyeste ati driverne, skrudde så alle grafikk-instillingene til minimum (max ytelse) både i spillene og i ati sitt kontrollpanel, tok en totalt cleanup på hele systemet, "startup-cleaning", spyware søk med Ad-aware 6.0 (Pro Build 162), fragmentering, registercleaner, Tweaknow xp...Resultatet var at pc'n generelt ble noe kjappere, men problemet i spillene er der fortsatt..... Hva kan det så være? Jeg installerte to programmer like før hakkingen begynte windows update installerte: "Windows installer 3.1" og jeg den nye patchen for counterstrike (fungerte greit første kvelden med den nye patchen). Jeg har forresten ingen problemer med grafikken eller hakkings ellers, funker fint i filmavspilling, dualskjerm osv...kun i spill. I og med at grafikk-kortet er "ultimete" versjon er det vifteløst...jeg tenkte derfor muligens på om det kunne være et kjøleproblem nå som det er blitt varmere i været...men da burde jo hakkingen komme etterhvert som kortet ble varmt? Nå er hakkingen der fra begynnelsen av. Prosesser, minne og cpu bruk ser normalt ut i windows oppgavebehandling, ingen artifacts eller andre problemer. Det er så pes å reinstallere windows og laste ned alle oppdateringene til counterstriek, og frykten er jo at jeg ikke får løst dette før battlefield 2 kommer om en mnd tid, så hjelp hjelp! Settings: Grafikkkort:Radeon 9800 Pro ultimate (nyeste ati driver 6.14.10.6546 fra www.rage3d.com) Operativsystem: Windows XP PRO 5.1 (Build 2600 SP2) Nettleser: Mozilla Firefox Brannmur/antivirus: Norton (Symantec) internettsecurity professional 2004 med antivirus (skrus av når jeg spiller, windows brannmur er skrudd av). Bredbånd: 2400 "Charlie" nextgentel med vpn tilknyttning til UiB (studentavtalen) På forhånd takk for alle tips eller erfaringer dere måtte komme med Endret 25. mai 2005 av Bravofox Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå