Marvil Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Dette er ikke frekt ment ellerno, men jeg lurer på noe.. Leste denne artikkelen, og da lurer jeg på; Åssen kan man omkomme av et dekk som eksploderer..? Er det bare jeg som er dum her..? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Er sinnsykt mye trykk i et laste-bil dekk da, smeller noe helt sinnsykt ihvertfall. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Er sinnsykt mye trykk i et laste-bil dekk da, smeller noe helt sinnsykt ihvertfall. Ja, det er jeg klar over, er det lufta som gjør at man omkommer..? Smellet i seg selv kan vel ikke gjøre så mye skade..? Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Tenkte på det samme når jeg leste det istad. *vente på svar* Lenke til kommentar
mushi Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Er jo endel metall tråder i et sånt dekk, de flyr sikkert bra av trykket. man kan jo dø av mye luft-trykk også. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Kan jo tenke dere selv. Har dere noen gang blåst i en ballong til den eksloderte i ansiktet deres? Det river villt, og det er en ballong! Da kan dere tenke dere et traktor/trailer-dekk. Tror ikke det er smellet man dør av, heller at deler av det treffer deg så hardt i hodet at du får alvorlige hodeskader, og dør av det. Ikke vet jeg, men det må jo nesten være noe sånt!? Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) trailer dekk pleier å ha mellom 30-40 bars trykk, samt dekkene er harde og forsterket med stål-vaiere. så når det smeller, fungerer nesten som splintgranat Endret 25. mai 2005 av Jonki Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Kanskje han fikk ventilen rett gjennom skallen.. Eller en bolt fra felgen eller anything.. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 trailer dekk pleier å ha mellom 30-40 bars trykk Er du sikker på at det ikke er PSI vi snakker om? Eller er det JÆVLIG mye! vanlig bildekk har ca 2.1-3bar. Du kan tenke deg en sånn brannbil-slange saker. Tenk at du står helt stille, pluttselig spruter de vann på deg i full styrke og gang den følelsen med 5, der har du et dekk som eksploderer. Er som å få en gigantisk hammer på deg. Tror artikkelen glemte å nevne at han ble blåst i fillebiter, du trodde vell ikke at et lufttrykk bare blåser deg litt unna og dreper deg? Fyren ligger sikkert i flere hundre biter i verkstedet nå... Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Er du sikker på at det ikke er PSI vi snakker om? Eller er det JÆVLIG mye! vanlig bildekk har ca 2.1-3bar. Er ikke så fjernt, en "vanlig" bil veier rundt ett tonn, en stor trailer veier vel ti ganger så mye. Men så mye som 30-40 er det nok ikke.. Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Fyren ligger sikkert i flere hundre biter i verkstedet nå... Skulle nesten tro det ja, med tanke på at en annen fyr som var der blir behandlet for sjokk. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 trailer dekk pleier å ha mellom 30-40 bars trykk Er du sikker på at det ikke er PSI vi snakker om? Eller er det JÆVLIG mye! vanlig bildekk har ca 2.1-3bar. Du kan tenke deg en sånn brannbil-slange saker. Tenk at du står helt stille, pluttselig spruter de vann på deg i full styrke og gang den følelsen med 5, der har du et dekk som eksploderer. Er som å få en gigantisk hammer på deg. Tror artikkelen glemte å nevne at han ble blåst i fillebiter, du trodde vell ikke at et lufttrykk bare blåser deg litt unna og dreper deg? Fyren ligger sikkert i flere hundre biter i verkstedet nå... kan bekrefte at det er bar det er 6-8 dekk som skal holde 25-26 tonn oppe Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 trailer dekk pleier å ha mellom 30-40 bars trykk Er du sikker på at det ikke er PSI vi snakker om? Eller er det JÆVLIG mye! vanlig bildekk har ca 2.1-3bar. Du kan tenke deg en sånn brannbil-slange saker. Tenk at du står helt stille, pluttselig spruter de vann på deg i full styrke og gang den følelsen med 5, der har du et dekk som eksploderer. Er som å få en gigantisk hammer på deg. Tror artikkelen glemte å nevne at han ble blåst i fillebiter, du trodde vell ikke at et lufttrykk bare blåser deg litt unna og dreper deg? Fyren ligger sikkert i flere hundre biter i verkstedet nå... kan bekrefte at det er bar det er 6-8 dekk som skal holde 25-26 tonn oppe samt fordele vekta over lasteplanet og tilhengeren Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 den omkomne stod sikkert og skrudde på dekket. Dermed har han stått med hodet ganske nærme dekket da det eksploderte. Det trykket kan ha gjort flere ting med den personen. og det ene kan være at trykket kan ha slått hodet hans bakover slik at han har knekt nakken. Det er et alternativ. Men det er forjævlig å tenke på også da. Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Kanskje det er annerledes nå, men før var det en ring rundt felgen mellom dekk og felg. Den kunne sprette av når man fyllte luft. For alt jeg vet var det slutt på denne metoden på 70-tallet. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Argh, kunne ikke linke direkte til artikkelen. Nevermind. Endret 25. mai 2005 av Tchernobog Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Er du sikker på at det ikke er PSI vi snakker om? Eller er det JÆVLIG mye! vanlig bildekk har ca 2.1-3bar. Er ikke så fjernt, en "vanlig" bil veier rundt ett tonn, en stor trailer veier vel ti ganger så mye. Men så mye som 30-40 er det nok ikke.. Jeg har 3 bar på tråsykkelen min. Lenke til kommentar
rob|n Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Eller trykket har slått luft inn i blodet på vedkommende, og lufta spaserte inn i hjertet til stakkaren og dauga Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 eller bare at det er utrolig trykk, hvis du sparket til et dekk, feks lastebil dekk, så skal jeg love deg du sitter med gips på beinet 3timer etterpå. Han som fikk lettere skader fikk sikkert hørsel skade osv. Men stakkars mann, press er press, og det er en utrolig måte og dø på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg