Sigurd2 Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Etter å ha lest her, plasserte jeg radiatoren i front nederst i kabinettet. Og lar viften suge luft utenfra gjennom radiatoren. Fungerer vel egentlig bra, og er fornøyd med temp på cpu. Men varmen i kabinettet får strømmforsyningen til å kjøre sin vifte på høyere turtall, og jeg syns den bråker for mye. Kjører da også med 3 kabinettvifter på 5v. Har god plass til radiatoren oppe bak i kabinettet, og lurer på hvor mye jeg kunne regnet med å senke kabinett tempraturen med dersom jeg flyttet den opp dit. Eller som dillemaet er, hvor mye vil da temp på cpu stige ? Kunne jo bare prøvd hvordan det blir, men må da skjære ut hull for radiatoren, og det vil jo være bortkastet dersom tempraturen i kabinettet ikke synker så mye at psu viften roer seg. Kunne vel bytte til stillere psu også, men har ikke råd akkurat nå. Endret 25. mai 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Tempene på din cpu vill nokk gå opp mange grader, mye avhengig av om du har bra kjøling i kabisse ditt fra før da. Og tempen inni kabisse vill gå ned enda flere grader, mye avhengig hvilken kjøling du har i kassa di fra før det og.. Er opp til deg om du synes det er verd de 5-10 gradene cpuen vil stige, mener på at det vil være noe sånt.. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Tjah. Hvor mange grader, er jo avhengig av temperaturforskjellen mellom utside og innside av kabinettet. Sørger du for god tilgang av luft i kabinettet, så kan det hende at tempøkningen for CPU havner under de 5-10gradene som stepOw antyder. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Har nå flytte radiatoren opp bak i kabinettet. Ser ut som om idle tempen økte med ca. 3grader, og load med ca. 5 grader. Men PSU viften gikk bare fra 1850 til 1750rpm, så den ble ikke merkbart stillere. Så på sikt blir nok radiatoren flyttet ned igjen, og strømforsyningen byttet til en mer støysvak. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Hva tror dere om en mod på strømforsyningen? Tenker på å fjerne 80mm viften, og skjærer hull til en 120mm vifte i topp eller bunn. Tette åpningene inn mot kabinettet, og la 120mm viften blåse luft gjennom strømforsyningen og ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå