Gå til innhold

Har lyst på PDA, men hvilken bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har hatt lyst på en PDA lenge nå, men er usikker på hvilken jeg bør kjøpe.

Det jeg trenger mest, er å kunne synkronisere med MS Outlook, for kalender. Har en tendens til å glemme av å se i Filofaxen, så det er kjekt med alarmer. :blush: Er greit å kunne legge inn notater også. De fleste leveres vel med fargeskjerm nå, og det er jo et pluss.

 

Pris er også et viktig moment, den må være billig. Skjermkvaliteten bør gjerne være OK, men er ikke det som betyr mest.

 

Man kan jo søke seg vill på div butikker, derfor lurer jeg på om noen her har gode tips til hvilke jeg bør se nærmere på?

 

Takker på forhånd for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

En PDA med gos skjerm er Fujitsu Siemens Pocket Loox 720. Den har jeg selv og er veldig fornøyd med den.

Samboeren min har Dell X50v og hun er veldig fornøyd med den.

 

Begge har VGA skjerm.

 

Fordelen med Pocket Loox'n fremfor Dell'n er at PL har mer minne. Samboeren min klager litt over at hun må restarte pda'n sin noen ganger for å frigjøre minne. Men ellers er hun også veldig fornøyd med sin.

En annen fordel med Pocket Loox'n er at den har bedre batteri tid.

 

Begge kan også oppgraderes til Windows mobile 5 i løpet av sommeren.

 

Begge koster det samme. ca 4500,-.

Nå ser jeg at Dell er satt ned på tilbud igjen til 3551,- og det er veldig billig for en så bra PDA.

Da kan du for samme prisen som POcket Looxen få med ett minnekort på 1GB.

Grunnen til at jeg kjøpte Pocket Loox fremfor Dell X50v var at de kostet det samme (4500). Men hadde Dell'n kostet 3500 når jeg kjøpte pda så hadde jeg gått for Dell'n.

 

lykke til.

Endret av jorns
Lenke til kommentar

Hei!

 

Takk for hjelpen, selv om jeg vel ikke vil si at noen av disse hørtes billig ut. Jeg trenger altså ikke noen kjempefancy greier, absolutt maxpris er 2000, men jo billigere, jo bedre. ;)

Noen andre som har noen gode tips? Vil som sagt for det meste bruke kalender (synkronisering med MS Outlook) og enkelte notater.

Lenke til kommentar
Hei.

En PDA med gos skjerm er Fujitsu Siemens Pocket Loox 720. Den har jeg selv og er veldig fornøyd med den.

Samboeren min har Dell X50v og hun er veldig fornøyd med den.

 

Begge har VGA skjerm.

 

Fordelen med Pocket Loox'n fremfor Dell'n er at PL har mer minne. Samboeren min klager litt over at hun må restarte pda'n sin noen ganger for å frigjøre minne. Men ellers er hun også veldig fornøyd med sin.

En annen fordel med Pocket Loox'n er at den har bedre batteri tid.

 

Begge kan også oppgraderes til Windows mobile 5 i løpet av sommeren.

 

Begge koster det samme. ca 4500,-.

Nå ser jeg at Dell er satt ned på tilbud igjen til 3551,- og det er veldig billig for en så bra PDA.

Da kan du for samme prisen som POcket Looxen få med ett minnekort på 1GB.

Grunnen til at jeg kjøpte Pocket Loox fremfor Dell X50v var at de kostet det samme (4500). Men hadde Dell'n kostet 3500 når jeg kjøpte pda så hadde jeg gått for Dell'n.

 

lykke til.

HM - Windows Mobile 5 i løpet av sommeren :thumbup:

 

Hva er nytt og til hvilke betingelser ?

Lenke til kommentar

Dersom du vil ha ein rimeleg og god PDA, som først og fremst skal brukast til PDA-ting (kalender, notatblokk, hugseliste), samt kanskje litt speling og musikk, foreslår eg ein Palm Tungsten E2. Den kostar 1764 kroner frå stretto.no, og gir god valuta for pengane. Eg har ikkje prøvd T|E2 sjølv, men eg har gode erfaringar med liknande maskiner frå palmOne.

 

Zire 31 er sikkert heller ikkje eit dårleg kjøp, dersom du finn den for rundt tusenlappen (t.d. på stretto.no). Den er billig, men har vesentleg dårlegare skjerm og batteri enn T|E2, i tillegg til at det ikkje følgjer med like mykje programvare. Anbefalar at du bruker nokre kroner ekstra på ein T|E2.

 

Du kan finne ein omtale av maskina her.

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...