Bogan Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Nei folk er fjortisser. De begynner å snuse kun av en grunn, og det er at de synes det er så über kult at de må også gjøre det på"kuleste" måte og bemerke andre som ikke gjør det.. Merker jo til og med i tråden her og den andre at noen tydligvis snakker mer enn de snuser og synes det er skikkelig tøft.. Endret 30. mai 2005 av Bogan Lenke til kommentar
Feh Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Nei folk er fjortisser. De begynner å snuse kun av en grunn, og det er at de synes det er så über kult at de må også gjøre det på"kuleste" måte og bemerke andre som ikke gjør det.. Merker jo til og med i tråden her og den andre at noen tydligvis snakker mer enn de snuser og synes det er skikkelig tøft.. Jeg har ikke ved en eneste anledning før i dag, eksamen, snust på skolen i det året jeg har snust. Snuser sjeldent sammen med venner, men heller når jeg er aleine for meg selv. Snuser bare for kos egentlig, herlig med en snus, pils/cola og slappe av i sola på terrassen. Det er livet Jeg har den oppfatning at folk som snuser, snuser mer for snusens skyld, og den gode følelsen den gir, enn å være tøff. Tøffegutta røyker som regel. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Nei folk er fjortisser. De begynner å snuse kun av en grunn, og det er at de synes det er så über kult at de må også gjøre det på"kuleste" måte og bemerke andre som ikke gjør det.. Merker jo til og med i tråden her og den andre at noen tydligvis snakker mer enn de snuser og synes det er skikkelig tøft.. Jeg har ikke ved en eneste anledning før i dag, eksamen, snust på skolen i det året jeg har snust. Snuser sjeldent sammen med venner, men heller når jeg er aleine for meg selv. Snuser bare for kos egentlig, herlig med en snus, pils/cola og slappe av i sola på terrassen. Det er livet Jeg har den oppfatning at folk som snuser, snuser mer for snusens skyld, og den gode følelsen den gir, enn å være tøff. Tøffegutta røyker som regel. Jada, sannt det de tøffe røyker.. Men har inntrykk at "kjekkasene" snuser og føler seg litt (......finner ikke ordet....) Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 helt riktig, kjekkasen og keegen snuser Lenke til kommentar
King_Yngvar Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Snusing er jo litt på "mote" for tia, men kan ikke si man ser så forbanna sexy ut me snus i kjeftn så bytter den alltid inn med røyken på fest... Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg har boksene mine i enten fryser eller kjørleskap. Er ikke altid jeg gidder å bake, men når jeg gjør det lager jeg en helt vanlig "tønne" Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 for en sprengt tråd. herregud. når man har snust i mange år spiller det liten rolle om den er litt varm fra lomma eller ossn fasong den har når du baker...... Lenke til kommentar
nord Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 fungerer det trikset som gåt ut på at man tar et lokk fra en annen boks med snus og har på undersiden av snusboksen? altså..:: lokk på begge sidene av boksen.. Lenke til kommentar
fredriksen85 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 fungerer det trikset som gåt ut på at man tar et lokk fra en annen boks med snus og har på undersiden av snusboksen? altså..:: lokk på begge sidene av boksen.. Hva skal det fungere imot? At snusen blir tørr? Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 asad: Så da hadde du ikke greid å bake snus med tunga inni kjeften, som jeg gjør? ;P Forstår ikke hva du mener med at du baker snus med tunga? Du bare presser den litt sammen, stapper oppi leppa og former den med tunga? :!: Lenke til kommentar
si_men Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Holder meg til general bake...ellers må det være catch mintsmak Endret 4. juni 2005 av si_men Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 http://www.helsenytt.no/artikler/snus.htm Hva er vitsen med å snuse egentlig, det er jo ikke sunt? - En vanesnuser som vil prøve å slutte, får alvorlige abstinensproblemer og føler at det eneste som hjelper er en ny dose snus! Å brått slutte med snus kan gi kraftige og mange abstinensproblemer: Du blir ukonsentrert og irritert. Du får overaktiv mage og tarm. Du blir svimmel. Du får sterkt blodtrykksfall og nedsatt hjertefrekvens. Du blir trett. Du blir aggressiv. I det hele tatt: Din allmenntilstand blir sterkt svekket. Livet blir meget ubehagelig. Når du snuser, blir det en kraftig økning av puls og blodtrykk. Hjertet slår 15.000 flere slag pr. døgn enn det normale. Det betyr at et snuser-hjerte slår 105.000 slag hvert døgn. - Det er jo normalt at hjertet slår flere slag når du er fysisk aktiv med tungt arbeid eller mosjon. Men når kroppen ikke har behov for den ekstra hjerteaktiviteten, fører det til negative effekter. Det blir en kroppslig stressreaksjon som gir kroppens funksjoner signal om flukt og forsvar. Det endrer stoffskiftet ditt. Det er årsaken til at snusere har en dobbelt risiko for å bli rammet av type 2 diabetes Når du har snusdoser liggende under overleppen, time etter time, vil det oppstå forandringer i munnen. Snusen irriterer tannkjøttet. Det vil etter hvert forskyve seg oppover, slik at tannhalsen, som tidligere var dekket av tannkjøtt, blir avdekket. Tennene blir misfarget av snustobakken. Et annet problem er saften som renner fra snusingen. De som bruker snus som er plassert i teposelignende pakker, unngår dette problemet. Langvarig bruk av snus kan føre til hvitaktige fortykninger av tannkjøttet. De skadede områdene får etter hvert et rynket og gulbrunt preg. Her kan det oppstå små sår og sprekker der snuspartikler samler seg. Disse forandringene kan være forstadiet til munnhulekreft. Jeg syntes det er latterlig med folk som diskutere baking av snus og lignende.. "ooh se på meg sånn gjør jeg det er ikke det kult?!?!?" Men men bare snus så mye dere vil.. Skader ikke meg noe(bare skattepenga mine) så og det er jeg som for alle de deilige sexy'e damene om 10år når dere ikke tørr å åpne kjeften eller smile lenger grunnet de fæle stygge tenna deres Lenke til kommentar
RaveNEyeS Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 et lite off topic spm: Hva er den sterkeste snusen på det norske markedet til dags dato? Lenke til kommentar
nord Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 fungerer det trikset som gåt ut på at man tar et lokk fra en annen boks med snus og har på undersiden av snusboksen? altså..:: lokk på begge sidene av boksen.. Hva skal det fungere imot? At snusen blir tørr? ja, har hørt fra flere at snusen holder fuktigheten lengre da..synes det høres litt rart ut.. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 http://www.helsenytt.no/artikler/snus.htm Hva er vitsen med å snuse egentlig, det er jo ikke sunt? - En vanesnuser som vil prøve å slutte, får alvorlige abstinensproblemer og føler at det eneste som hjelper er en ny dose snus! Å brått slutte med snus kan gi kraftige og mange abstinensproblemer: Du blir ukonsentrert og irritert. Du får overaktiv mage og tarm. Du blir svimmel. Du får sterkt blodtrykksfall og nedsatt hjertefrekvens. Du blir trett. Du blir aggressiv. I det hele tatt: Din allmenntilstand blir sterkt svekket. Livet blir meget ubehagelig. Når du snuser, blir det en kraftig økning av puls og blodtrykk. Hjertet slår 15.000 flere slag pr. døgn enn det normale. Det betyr at et snuser-hjerte slår 105.000 slag hvert døgn. - Det er jo normalt at hjertet slår flere slag når du er fysisk aktiv med tungt arbeid eller mosjon. Men når kroppen ikke har behov for den ekstra hjerteaktiviteten, fører det til negative effekter. Det blir en kroppslig stressreaksjon som gir kroppens funksjoner signal om flukt og forsvar. Det endrer stoffskiftet ditt. Det er årsaken til at snusere har en dobbelt risiko for å bli rammet av type 2 diabetes Når du har snusdoser liggende under overleppen, time etter time, vil det oppstå forandringer i munnen. Snusen irriterer tannkjøttet. Det vil etter hvert forskyve seg oppover, slik at tannhalsen, som tidligere var dekket av tannkjøtt, blir avdekket. Tennene blir misfarget av snustobakken. Et annet problem er saften som renner fra snusingen. De som bruker snus som er plassert i teposelignende pakker, unngår dette problemet. Langvarig bruk av snus kan føre til hvitaktige fortykninger av tannkjøttet. De skadede områdene får etter hvert et rynket og gulbrunt preg. Her kan det oppstå små sår og sprekker der snuspartikler samler seg. Disse forandringene kan være forstadiet til munnhulekreft. Jeg syntes det er latterlig med folk som diskutere baking av snus og lignende.. "ooh se på meg sånn gjør jeg det er ikke det kult?!?!?" Men men bare snus så mye dere vil.. Skader ikke meg noe(bare skattepenga mine) så og det er jeg som for alle de deilige sexy'e damene om 10år når dere ikke tørr å åpne kjeften eller smile lenger grunnet de fæle stygge tenna deres Ehh... Gidd kom her med skremme "propaganda" for å få folk til å slutte. Trådnavnet var ikke "Lær meg hvorfor jeg skal slutte med snus", men "Hva er dine beste snus oppbevarings- og baketips?" For å få kreative ideer. De quotene der er uansett uholdbare, fordi det er STOR forskjell i mengen snus en snuser bruker om dagen. Jeg bruker fra en halv til to bokser I UKA, mens andre bruker en boks og vel så det om dagen. Jeg pusser tenna hver morra og kveld, dermed får jeg heller ikke misfarging. Snusen min renner heller aldri ned på tenna. Bare amatører som får rennesnus. Dessuten er det ofte jeg snuser når jeg spiller fotball eller volleyball med gutta, men jeg merker ikke noe mer til at jeg blir fortere sliten eller noe for det, eller at hjertet slår unormalt fort. Gå heller å klag til de som røyker. Røyk skader mye mer, både deg selv og alle de som står rundt deg. En pest og en plage rett og slett. Snus skjemmer ingen, bortsett fra de som legger fra seg snusen på steder den ikke hører hjemme (i taket i klasserommet f.eks). Personlig synes jeg skruf er sterkest i Norge. Baker jeg general får jeg aldri "nikotinsjokk", mens av skruffen så får jeg det nesten hver gang. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg syntes det er latterlig med folk som diskutere baking av snus og lignende.."ooh se på meg sånn gjør jeg det er ikke det kult?!?!?" Men men bare snus så mye dere vil.. Skader ikke meg noe(bare skattepenga mine) så og det er jeg som for alle de deilige sexy'e damene om 10år når dere ikke tørr å åpne kjeften eller smile lenger grunnet de fæle stygge tenna deres Så gidd å les tråden da? flytt øynene et par centimeter ned på skjermen til neste tråd i oversikten. Jeg kjenner folk som har snust i over 40 år (f.eks min onkel). Han har ikke stygge tenner, ikke stygge fingre, absolutt ikke dårlig kondis, men hvorvidt tanta mi var noen skjønnhetsdronning for 40 år siden vet jeg ikke noe om Skattepenga dine? Hva mener du med det? Det er vi som KJØPER snusen som betaler avgifter! Lenke til kommentar
Pjakk Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 De quotene er ikke uholdbare, de viser hva som KAN skje.. Snus er på ingen måte godt for kroppen, så jeg ser ingen grunn til å snuse. "Bare amatører som får rennesnus." "ooo seg på meg jeg er skilled....." Rart det er få som snakker om røyk og de beste rullings tipsa? Det ville bli stempla som fjortiss med en gang.(tror jeg) Nå pleier jeg å si ifra til røykere også at det dem driver med ikke er sunt.. Og jeg skjønner ikke hvorfor det er skadelig for dere å høre at det dere faktisk driver med ikke er godt for dere. For selvom dere liker det eller ikke så er ikke snus bra.. Men å si at snus er greit forde røyk er værre fører ingen sted.. Til Feh.. Beklager men det måtte bli denne tråden siden tråden under handler om et treff i trondheim, og aldri i livet om jeg orker å dra helt til trondheim på et treff Nei nei folk må ikke få stygge tenner eller skader av å snuse men dere skjønner vel at det er MULIG å få det? Nå er det vel sånn at avgiftene ikke er øremerket noe som helst, vet aldri hva mine precious skatte penger går til.. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg ser ikke hvordan dine skattepenger kan havne i min lomme ved at jeg snuser, menmen... Leser man de quotsene du siterte, f.eks "- En vanesnuser som vil prøve å slutte, får alvorlige abstinensproblemer..." Det står ikke "kan få alvorlige", det står at han får det. Samme med de andre sitatene. Men jeg skjønner uansett tegninga (var bare for å pirke). Grunnen til at ingen starter en egen røyketråd er jo fordi røyk er jo bare røyk. Man tenner på og stapper den i kjeften så er man ferdig. Den kan oppbevares hvorsomhelst (bare ikke vått) og den trengs bare en liten eksoterm reaksjon før den er klar til bruk. Samme med rullings, det er jo ikke akkurat så mange forskjellige måter å rulle en røyk på, hvis målet er å røyke den. Dessuten, de få gangene jeg snuser, så bytter jeg på hvor jeg legger den. En dag på midten, en dag til høyre for strengen og en dag til venstre... Dermed får tannkjøttet restituert seg for hver gang jeg snuser. Skruf er også veldig skånsom mot tannkjøttet iforhold til andre snustyper siden skruf er så finkornet og myk. Det jeg sa om rennesnus er faktisk sant. Renner snusen har man gjort noe feil. Det er ikke meningen å få hverken snus eller saften rundt i munnen, tvert imot. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Vel, jeg tar boksen opp av lomma, baker meg ei fin tønne, putter under leppa og nyter. Hvis man gidder er det jo fint å la den ligge litt kjøleskapet/fryseren, og så bake seg en iskald prell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå