Gå til innhold

Hva er dine beste snus oppbevarings- og baketips?

Feh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skrufen har så genial konsistens. Skikkelig seig og fæl så den er veldig lett og bake, samt at den ikke blir en steinhard klump som lager sår. Kan snuse en pakke eller to av Skruf uten å få antydning til irritasjon i overleppa engang. Leppa mi sin værste fiende er Göteborgs Rapé.

Har en prismaster i skapet, men har aldri fått helt dreisen på den, noen som veit hvordan den egentlig skal brukes?

Lenke til kommentar
Skrufen har så genial konsistens. Skikkelig seig og fæl så den er veldig lett og bake, samt at den ikke blir en steinhard klump som lager sår. Kan snuse en pakke eller to av Skruf uten å få antydning til irritasjon i overleppa engang. Leppa mi sin værste fiende er Göteborgs Rapé.

Har en prismaster i skapet, men har aldri fått helt dreisen på den, noen som veit hvordan den egentlig skal brukes?

legg littmotstand på den press den ned i boksen slik at den skyveren pressees ut, men gi litt motstand så den blir fyllt og hardt. Du fyller den enkelt bare ved å dytte den ned i boksen. Pass på så du får syllt det hardt. Legg så prismastern underleppa og skyv den sakte vekk mens du klemmer ut prisen som blir liggende igjen.. Kjøpt en sånn en gang og da var det bruksanvisning med..

Uansett er det ike noe man gidder brauke bedre lære seg bake... Eller kanskje at man skal slutte før man begynner???

Lenke til kommentar

Har begynnt og kan bake, er bare det at jeg er i 60% av tilfellene misfornøyd med bakingen min (har bakt et halvt år). Det er spesielt kjipt hvis jeg driter med ut med bakinga og ikke finner ut før etterpå og kanskje sitter på kino eller no. Men en kamerat lærte meg et "triks" som jeg har slutta med, har blitt bedre etter det.

Har også begynnt å snuse på siden, og heller lage korte, tjukke preller som ligger fint ved siden av strengen, er bare at det ser ufattelig dumt ut :p

Lenke til kommentar

Hvis snusen allerede er blitt for tørr (svenskehandelsnus) så bruker jeg å skjære en tynn agurkskive eller en halv drue og legge den oppå snusen. Da trekker saften fra agurken nedi snusen, og blir fuktigere.

Endret av SintBrus
Lenke til kommentar
Hvis snusen allerede er blitt for tørr (svenskehandelsnus) så bruker jeg å skjære en tynn agurkskive eller en halv drue og legge den oppå snusen. Da trekker saften fra agurken nedi snusen, og blir fuktigere.

Eller du kan spytte oppi boksen ;)

Lenke til kommentar

Så lenge du har stokken i fryser'n,så holder den seg forsåvidt fersk..har snus som har liggi over 6 mnd,og som fortsatt funker.....

jeg er døds dårlig på å bake,får nesten alltid sånne ''sukkertopper'',sånn som du pynter kaka med :p ... holder med til hamsterbleiene jeg...

Lenke til kommentar

Sukkertopper haha. Har prøvd å bytte om litt på fingrene, og nå blir resultatet faktisk ganske bra...

Skruf kan ligge varmt i over 2 uker før den får antydning til tørr ;) Jeg brukte opp resten (1/4) av en Skruf boks jeg hadde liggende i går. Den var kjøpt faktisk så langt tilbake som russetiden, og det var da 2 uker siden i går. Like fin :)

Lenke til kommentar

Har du en sylinder, bør den nok gå i frysern, evt ta ut en to-tre dåser og legge de i kjøleskapet ettersom de skal brukes innen to uker uansett.

Baking bør du droppe. Mye bedre å ta "rett-oppi-pris", dvs klemme den litt sammen i kanten på dåsa og dytte den opp i leppa. Da legger den løse snusen seg perfekt rundt alt du har der oppe, og du kjenner at det presser fra alle kanter (mmm)

Dessuten er jeg av den oppfatning at en steinhard tønne vil slite\etse av\bort båndet oppe i leppa raskere. Denne prosessen tror jeg går litt saktere med rett oppi pris..

Endret av Knut.ea
Lenke til kommentar
Har merket at jeg i det siste har fått noen bemerkninger på at jeg snuser "bleie", og ikke bake. Noen sier det er homo og kjerring.. Hva synes dere?

jeg synes at de som sier det må være hjernedøde sopere (beklager utrykket)

det blir like idiotisk som å si: haha du røyker ferdis og ikke rulings, homo kjærring.

f.eks :shrug:

Lenke til kommentar
Har merket at jeg i det siste har fått noen bemerkninger på at jeg snuser "bleie", og ikke bake. Noen sier det er homo og kjerring.. Hva synes dere?

jeg synes at de som sier det må være hjernedøde sopere (beklager utrykket)

det blir like idiotisk som å si: haha du røyker ferdis og ikke rulings, homo kjærring.

f.eks :shrug:

homo!

neida. Ble kalt det selv faktisk av en gjøk. Da prella jeg røda, som er er lett å bake i forhold til heneral, og Lett å bake= Homo ? :hmm:

folk er loka i disse dager

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...