Ondskapen Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Fant ikke noe bedre sted så... Jeg skal ha Fire Wire kort til PC`en. Så kom jeg over dette: http://psdata.no/ps.asp?it=95782&mlevel=010800 Hva vil det i at det er bulk? Må jeg ha program får å få det til å funke? Følger det med kabler og sånt til denne eller hvordan kobler man det til og hvor? Dere sitter vell å ler a v,eg tenker jeg men jeg lurer faktisk... Lenke til kommentar
Albino Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Det er vel uten en feiende flott eske. Kanskje uten manual og programvare også. Er med driver vil jeg tro. Bruker å være med det du trenger. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Bulk vil si at du bare får med det absolutt nødvendige. I dette tilfellet selve kortet og kanskje driver på CD/diskett. I værste fall må du lasta ned driver selv fra produsentens hjemmeside. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) ok. takk for kjempe raske svar Endret 25. mai 2005 av thomas ll Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 er som Albino sier, er bare en strippa versjon av retail utgaven. du får det du trenger, mene ikke no mer Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Boxed er derimot den utgaven med alt man "trenger". Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 trenger vell ikke noe mer en det nødvendige. Det er vell ikke brukt? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) "Trygt" kommer an på om du behøver programvare/drivere, og om du evt kan laste disse ned fra nettet. Selv kjøpte jeg DVD-brenneren min bulk f.eks., denne krevde da ikke drivere, men spesielle brenneprogrammer. Bulk betyr rett og slett at det ikke er fullpakke. Harddisker, f.eks., fåes ofte (alltid?) som bulk, altså at de kommer uten eske, kabler eller software. De kommer gjerne kun innpakket i en antistatisk pose. edit: altså, bulk kan variere, men i hovedsak betyr det at det ikke følger med absolutt alt du ellers ville forvente i det motsatte tlfellet, som gjerne kalles retail, eller som nevnt boxed. Du har også full-retail, som ofte betyr at det følger med noe ekstra, som f.eks. spill e.l. Endret 25. mai 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 ja, skal være like trygt å kjøpte den, og du har jo fått svar på hva Bulk betyr, det står til og med på psdata.no siden du linket til (at det ikke medfølger programvare) men programmvaren laster du med fra nettet. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Harddisker, f.eks., fåes ofte (alltid?) som bulk, altså at de kommer uten eske, kabler eller software. De kommer gjerne kun innpakket i en antistatisk pose. Hva gjør du hvis det ikke følger med kabler da? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 da kjøper du en kabel ved siden. mene hvor mange vanlige produkter trenger du kabler til som du ikke har fra før da? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 hvor mye koster en kabel til den da? tror ikke jeg ha rkabel til den... hvordan kabel er det(bilde...)? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 hva skal du koble til? trodde de fleste produkter som hadde støtte for firewire hadde kabel til det også Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 skal sette inn ekstern harddisk og videokamera. Jeg mente sånn kabel som fire-Wire kortet skal koblet til CPU(eller hva det er) med jeg... Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 kortet er jo et PCI kort.. dvs at du skal sette det i PCI en port i maskina di Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Kortet kobler seg selv til maskinen, via PCI-sporet som sitter på hovedkortet ditt. Du trenger altså ingen interne kabler. Hvis du kjøper en ekstern harddisk ny så følger det med kabel der, og det vil jeg gjette på at det gjør på alle nye videokameraer også. Det kan også godt hende at Windows XP (hvis du bruker det) har driverne til Firewire-kortet innebygd, så du ikke trenger å laste ned noenting av drivere og programmer. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 så du setter det bare rett inn i hovde kortet tredde det måtte kabler til får å få det til å funke jeg Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Ikke nødvendig. Hvis du åpner pcen din så vil du se en del vannrette spor under hverandre på hovedkortet, trolig enten hvite eller grå. Disse er pci-portene, og her setter du inn kortet ditt. Ingen kabler skal være nødvendig inni pcen, men du må selvsagt ha kabler fra kortet til de komponentene du vil koble til (f.eks. videokamera). Eneste du kanskje vil trenge da som kanskje ikke følger med, er drivere, men disse kan du som regel laste ned fra nettet. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Hvorfor trenger man drivere får å bruke Fire wire? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå