Eijnar Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Jeg skal til USA i sommerferien og har tenkt å oppgradere PCen min, ved å kjøpe deler der nede. Det jeg lurer på er følgende: - Er det mye billigere å kjøpe PC-komponenter som CPU, HK, GPU osv. i USA enn i Norge? - Kan noen sette opp ett forslag til CPU, GPU, HK og RAM for meg? Kriterier: AMD, socket 939, HK med støtte for SLi, GPU med støtte for SLi og 1gb RAM (1 brikke) med gode timings. Jeg kommer sikkert til å overklokke i senere tid, så det er ikke en ulempe om komponentene er gode til dette. Når det gjelder pris så må det helst ikke komme på over 6000 NOK, men bare kom med forlsag, selv om det overstiger makspris. På forhånd takk:D Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Ingen som kan gi meg råd og ett rått opsett?? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Når skal du dit? Det kan hende at det kan være tidlig å sette opp et oppsett nå. Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 - Er det mye billigere å kjøpe PC-komponenter som CPU, HK, GPU osv. i USA enn i Norge? det sies at norge er ett av de billigste landene på datautstyr, men usa skal vist vær billigere verd den titt ! Lenke til kommentar
OleNOR Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Har en venn av meg som tenker i samme baner og lurte på om det ble billigere å handle i USA. Sjekket med www.newegg.com som er en større nettbutikk over der og fant at desto dyrere oppsett, desto mer var det å spare. Eks AMD64 3500 1 gig minne XMS 3200XL 300gig hd seagate xfx 6600GT ABIT AN8 kr 6000 i USA, mens i Norge (komplett) 7800. Der som her er det nok billigst på nett. Du bør defor ha mulighet for å bestille til en adresse dit du skal. Lykke til. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 syntes og huske at moms IKKE er inkludert på nett i usa. Hvorfor?, jo, fordi det er forskjellig moms i de forskjellige statene, og denne kommer da i tilleg til den norske. Desuten får du LANGT dårligere forbruker rettigheter i USA, Norge har en av de beste forbrukerlovene i verden, og det er ikke SÅ mye og spare, særlig ikke hvis noe går i stykker. Lenke til kommentar
underground Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Hva om du skulle få en eller flere defekte komponenter da?. Er det like enkelt og få nytt på garanti osv fra usa. Kan jo bli endel kostnader med og sende tilbake disse. 1800 kroner forskjell fra Norge og USA er jo en god del penger, men er det ikke verdt og betale endel mer fra Nettbutikker i Norge?. Har ingen erfaring med handling av pc komponenter fra utlandet i det hele tatt så jeg bare spør. Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 til trådstarter: Hvis du skal handle i usa og ta med deg, husk og pakk ut delene fra eskene. må du gjennom tollen og du har orginalinnpakket deler så må du betale toll, har du pakke det ut så kan de itje si at det er noe du har kjøpt der. Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 til trådstarter: Hvis du skal handle i usa og ta med deg, husk og pakk ut delene fra eskene. må du gjennom tollen og du har orginalinnpakket deler så må du betale toll, har du pakke det ut så kan de itje si at det er noe du har kjøpt der. Det er såvidt jeg vet ikke toll på pc-deler som du tar med privat inn i Norge. Det du kanskje må betale er mva, men det er bare hvis den samlede verdien på det du tar inn er over 6000NOK. Hvis du kan holde deg under denne grensen er det mye bedre å la datakomponenter ligge beskyttet i originalemballasjen under transporten. Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 OK, takk for tips folkens... Får se om jeg kjøper. Hvis det er mye billigere der så kjøper jeg sikkert noe hvertfall, men tror jeg skal klare å holde meg under 6000NOK... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 ta mitt råd: kjøp i Norge.... Det er billig her, og du har mye enklere retur osv.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå