Gå til innhold

Bygge-PC til 13000-Gaming-Støysvak!

Anbefalte innlegg

Jeg hadde da tatt den jeg har lagt med som word fil; Budsjett 13k.

Gir mye mer for pengene. Bestilte den i forrige uke og skal sette den opp til kamerat.

Da jeg bestilte pcen, var det tilbud på enkelte produkter, så det kan selfølgelig lønne seg å bytte litt på noe...

Den pcen, er ment for gameren som skal klokke.

Ser at Netshop har satt opp igjen prisen på OCZ rev.2, så da anbefaler jeg OCZ Gold EV (3,2V) til 1595 (satt ned), men bare hvis du går for DFI HK, da dette er et som gir nok volt og kan klokke minnet max. :thumbup:

gamer_Overklokk_PC._Bestilt_22_mai.doc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
petter;: Jeg hadde ikke tenkt og oppgradere noen ting som helst.. er det noe jeg kan være for uten/noe jeg mangler? så plis si ifra! Første gang jeg bygger så trenger hjelp!

Er det noen deler som ikke passer ilag i det oppsettet eg har satt opp?

Du kan jo ta dette hovedkortet istedet, sparer noen hundrelapper siden du ikke har tenkt å kjøre to skjermkort.

Men det er ikke den helt store forskjellen, og det kan jo være greit å ha muligheten... Men hvis du kjøper et ganske dyrt ati-kort nå så er det jo kanskje ikke så mye poeng i, dual skjermkort funker bare med nvidia per dags dato.

Eller du kan beholde det hovedkortet og kjøpe et gf6800gt, så har du en ganske klar oppgraderingsmulighet om et halvår :thumbup:

Men husk at chipsetvifta på det nesten letter. Den går på 8000 rpm, og har lest mange plasser at den klikker etter en mnd hos endel... :nei: Det finnes vel sli-hovedkort med bedre vifter. Evt bytt den ut med zalman passiv kjøler.

Endret av petter;
Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt avklart det der med kabinettet og strømforsyningen i dag. Evt. hvis noen har noe og peike på? Skal bestille pc-en i morgen. Så hvis det er noen som kan hjelpe meg: TAKK :)

Endret av 260202
Lenke til kommentar

Hva skjer med hw.no forumet? Er det helt slutt med litt kvalifisert hjelp for folk som trenger hjelp. Når det gjelder minne, corsair value funker kjempefint. Twinmos har mye mer problemer. Når det gjelder twinmos bh5, hva er dette for et forslag, han har sagt han ikke skal overklokke, tror dere han har lyst å voltmodde da(evt kjøre ocz booster). Corsair value var forresten på den offisielle lista over støtte minnebrikker, men siden er endra siden jeg var inne der.

Når det gjelder støy, er det ingen som har tenkt å fortelle han at vifta på hovedkortet bråker som h******. Skjermkortet bråker også noe.

Hvis du er opptatt av støy kan jeg anbefale tagan, nothq har jeg ingen erfaring med, men jeg føler det merket er noe oppskrytt. ;)

Hvis du ikke vet hva viftestyring er, kjøp et kabinett med støtte for 120mm vifter og disse.

Cpu vifta kobler du til hovedkortet og bruker viftestyring i bios.

Hvis utgiftene bli for høye, gå ned på cpu-ytelse, ikke la det gå på bekostning av skjermkort. Sier dette hvis spilling er viktig.

Til slutt vil jeg anbefale deg å tenke litt på støy på forhånd, for det blir fort dyrt hvis slike ting skal fikses på etter du har fått pc'en.

Lenke til kommentar

Tuusen takk StigK :love::p HAr som sagt aldri bygget før, men har du et forslag (link?) til et annet hovedkort og skjermkort som har samme ytelse men bråker litt mindre? Skal være sockket 939 har eg fått streng beskjed om :).

EDIT: Kan GeForce 6800GT være noe?? Støyer det mindre? Var det skjermkortet jeg hadde satt opp først.

Endret av 260202
Lenke til kommentar

F*** opera klikka når jeg var ferdig å skrive. Ok, her kommer kortvesjonen. Kjøp det hovedkortet, les i denne tråden hvordan du blir kvitt støyen. Står i det første innlegget. Når det gjelder skjermkort, vurder andre enn sapphire, da jeg tror det kortet støyer mest. Du kan se her, sapphire har bare en liten hissig vifte på en liten kjøleribbe. Når det gjeldet kabinett, får du finne ut av det selv, smak og behag. Har nevnt tagan som et bra alternativ, garantert en av de mest støysvake for en billig penge. I tillegg leverer den etter spesifikasjonene. Hvis du trenger komplett forslag får du si fra, enda jeg liker at folk får bestemme selv.

Edit: Forslag til skjermkort

Asus x800xl Demo? - http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309975&cks=SER

PowerColor - http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305772&cks=SER

Fint hvis noen som faktisk kjenner støynivået på kortene kunne uttale seg :)

Endret av StigK
Lenke til kommentar

Dette er det endelige oppsettet!(Hvis ingen har noen bedre forslg :p)

Ser Det Bra Ut? :)

---------------------------------------------------------------------------------

Cooler Master Cavalier 3 Kabinett Sort Aluminium (Uten Strømforsyning)

Varenr.: 303823 komplett.no

695 695

NorthQ Powersupply 4775 400W Silent NQ 4775

Varenr.:307837 komplett.no

645 645

Zalman Northbridge Kjøler ZM-NB47J

Varenr.: 12161 netshop.no

55 55

Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5 Gram

Varenr.: 302888

69 69

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

Varenr.: 304047 komplett.no

1550 1550

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16

Varenr.: 305190 komplett.no

1399 1399

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

Varenr.: 118737 komplett.no

835 835

NEC DVD recorder ND-3540A IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Varenr.: 309415 komplett.no

495 495

Asus Radeon X800XL 256MB GDDR3 PCI-Express, 2xDVI, Retail

Varenr.: 306243 komplett.no

3095 3095

BenQ 19" LCD Monitor, FP937s - 12ms 1280x1024, 12ms, TCO99, Analog/DVI

Varenr.: 99.L0G72.RSE mpx.no

2999 2999

Seagate Barracuda 7200.8 250GB SATA 8MB 7200RPM NCQ

Varenr.: 302883 komplett.no

1150 1150

Creative SB Audigy 2 Value, Bulk PCI Lydkort,7.1,Dolby Digital EX

Varenr.: 303733 komplett.no

340 340

PAPST Vifte 80x80x25mm (12db) 2stk

Varenr.: 302072 komplett.no

139 278

Til sammen 13605,-

Endret av 260202
Lenke til kommentar

Jeg tror du gjorde et bra valg med å droppe powercolor sin:

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...t-x800xl_3.html

Alas, our apprehensions about the noise parameters of the cooler employed by PowerColor were not misplaced: having installed the card into the system and turned it on, we heard something not unlike the noise from a household vacuum-cleaner. The most terrible thing, the PowerColor X800 XL doesn’t behave like the RADEON X850 XT which slows its fan down a few seconds after the start but keeps the fan speed constant irrespective of the load or video mode. It makes your being near the computer quite an uncomfortable experience.

Du kan spare noen kroner på demokortet, men jeg antar du ikker tar sjansen. Sannsynligvis et lurt valg. Ellers vil jeg fortsatt anbefale å titte etter et kabinett med 120mm vifter. Det kan fort bli litt varmt i kabinettet ditt med kun 2*80mm@12dB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...