Gå til innhold

Mysql.. Ukjent begrep :P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
freesql.org

Her får du gratis MySQL-server, men jeg tror den er elendig. Se etter et domene med web-hotell på QXL.no. Jeg betaler 600 kroner i året for frening.com med 1GB lagring og mysql-database. Veldig kjekt! :D

Vel, jeg betaler 0,- i året for hva jeg nå enn måtte ønske å ha på serverne mine :p

Eneste utgifter måtte vært om jeg trengte mer HDD-plass...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Asså, kan man ha mysql F.eks på home.no.net ?

eller ?

Man får ikke av home.no.net, men mysql_connect("remote_server", "user", "pass")

er ikke no problem. Altså, man kan kobble seg til en database uansett hvor den er.

Lenke til kommentar

er ikke no problem. Altså, man kan kobble seg til en database uansett hvor den er.

Det er ikke alle webhotell som tillater tilkobling til databaser utenfor deres nett.
Lenke til kommentar

Det er ikke alle webhotell som tillater tilkobling til databaser utenfor deres nett.

Men start.no har da ikke noe databasen som folk kan bruke?

Jeg kan ikke bruke min MySQL database fra f.eks. en applikasjon som kjører på min maskin. Det er jo litt trist, men det er jo forståelig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
freesql.org

Her får du gratis MySQL-server, men jeg tror den er elendig. Se etter et domene med web-hotell på QXL.no. Jeg betaler 600 kroner i året for frening.com med 1GB lagring og mysql-database. Veldig kjekt! :D

Vel, jeg betaler 0,- i året for hva jeg nå enn måtte ønske å ha på serverne mine :p

Det er jo greit å ha egen server, men hva med domenenavn? Hva med spesial-epostadresser som f.eks. min [email protected]? :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
freesql.org

Det er jo greit å ha egen server, men hva med domenenavn? Hva med spesial-epostadresser som f.eks. min [email protected]? :cool:

*host* Jeg hoster mine egne domener også, så jeg gjør hva enn jeg vil med dem.

EDIT: Ja, jeg hoster mail også selt.

Men nok om det, ser ut som denne tråden er ferdig, la oss ikke rote mer opp i den. ;)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...