Mattlakk Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Hei, alle script nå om dagen krever mysql, nesten i hvertfall Noen som kan forklare HVA det er, og HVORDAN man får det! Hadde blitt glad da:P og forklar det som om du forklarer det til en 2-åring.. er ikke heeelt inn i php enda.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 mysql som databaseserver er et alternativ til å manuelt lagre data i filer på server. de fleste lærer det her. Lenke til kommentar
Albino Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 freesql.org Her får du gratis MySQL-server, men jeg tror den er elendig. Se etter et domene med web-hotell på QXL.no. Jeg betaler 600 kroner i året for frening.com med 1GB lagring og mysql-database. Veldig kjekt! Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Asså, kan man ha mysql F.eks på home.no.net ? eller ? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 crawford skrev: Asså, kan man ha mysql F.eks på home.no.net ? eller ? home.no.net (start.no) tilbyr ikke mySQL såvidt meg bekjent. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 det betyr ikke at man ikke kan bruke det, det ble foreslått freesql.org, hvis de fortsatt er åpne kan du få deg en database der, har hørt at det kan være noe ustabilt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Albino skrev: freesql.org Her får du gratis MySQL-server, men jeg tror den er elendig. Se etter et domene med web-hotell på QXL.no. Jeg betaler 600 kroner i året for frening.com med 1GB lagring og mysql-database. Veldig kjekt! Vel, jeg betaler 0,- i året for hva jeg nå enn måtte ønske å ha på serverne mine Eneste utgifter måtte vært om jeg trengte mer HDD-plass... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 crawford skrev: Asså, kan man ha mysql F.eks på home.no.net ? eller ? Man får ikke av home.no.net, men mysql_connect("remote_server", "user", "pass") er ikke no problem. Altså, man kan kobble seg til en database uansett hvor den er. Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Slettet-df17e skrev: Man får ikke av home.no.net, men mysql_connect("remote_server", "user", "pass")er ikke no problem. Altså, man kan kobble seg til en database uansett hvor den er. Det er ikke alle webhotell som tillater tilkobling til databaser utenfor deres nett. Lenke til kommentar
Albino Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Xqtor skrev: Slettet-df17e skrev: Man får ikke av home.no.net, men mysql_connect("remote_server", "user", "pass")er ikke no problem. Altså, man kan kobble seg til en database uansett hvor den er. Det er ikke alle webhotell som tillater tilkobling til databaser utenfor deres nett. Men start.no har da ikke noe databasen som folk kan bruke? Jeg kan ikke bruke min MySQL database fra f.eks. en applikasjon som kjører på min maskin. Det er jo litt trist, men det er jo forståelig. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 det er bare å prøve og se om man kommer inn på databasen Lenke til kommentar
Albino Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 ex0n skrev: Albino skrev: freesql.org Her får du gratis MySQL-server, men jeg tror den er elendig. Se etter et domene med web-hotell på QXL.no. Jeg betaler 600 kroner i året for frening.com med 1GB lagring og mysql-database. Veldig kjekt! Vel, jeg betaler 0,- i året for hva jeg nå enn måtte ønske å ha på serverne mine Eneste utgifter måtte vært om jeg trengte mer HDD-plass... Det er jo greit å ha egen server, men hva med domenenavn? Hva med spesial-epostadresser som f.eks. min anders@frening.com? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Albino skrev: ex0n skrev: Albino skrev: freesql.org Her får du gratis MySQL-server, men jeg tror den er elendig. Se etter et domene med web-hotell på QXL.no. Jeg betaler 600 kroner i året for frening.com med 1GB lagring og mysql-database. Veldig kjekt! Vel, jeg betaler 0,- i året for hva jeg nå enn måtte ønske å ha på serverne mine Eneste utgifter måtte vært om jeg trengte mer HDD-plass... Det er jo greit å ha egen server, men hva med domenenavn? Hva med spesial-epostadresser som f.eks. min anders@frening.com? *host* Jeg hoster mine egne domener også, så jeg gjør hva enn jeg vil med dem. EDIT: Ja, jeg hoster mail også selt. Men nok om det, ser ut som denne tråden er ferdig, la oss ikke rote mer opp i den. Endret 15. juni 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå