Gå til innhold

Konfirmasjons PC 15-20 000 ikke spillPC

Anbefalte innlegg

Jeg har konfirmasjon nå til helgen, og vil bruke penger på pc etter på og jeg trenger hjelp fra dere. om det som jeg har satt opp i posten under. PC'en skal ikke brukes til spilling men til Bilde og Video redigering.

Jeg vil ha et Intel Pentium 4 system og niVida

Endret av modzona123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg da tatt å sett litt på pc'deler og funnet til og vil vite om det er noen ting som jeg burde bytte ut.. PC'en skal ikke brukes til spilling! :roll:

Kabinett= Lian Li Miditower, Aluminium, USB, Sort

Pris= kr 1 645,00 .. Link :love::love:

Strømforsyning= Thermaltake Silent Purepower 680W

Pris= kr 1 295,00 .. Link

HK= ASUS P5GDC-V Deluxe

Pris= kr 1 309,00 .. Link

CPU= Intel Pentium 4 650 (3.4 GHz)

Pris= kr 3 294,00 .. Link

RAM= OCZ DDR2 1024MB E.B Platinum Edition

Pris= kr 1 650,00 .. Link

Skjermkort= Asus EN6800 GeForce 6800GT 256MB GDDR3

Pris= kr 3 606,00 .. Link

HDD= Western Digital Raptor 36.7GB SATA 8MB 10000RPM

Pris= kr 875,00 .. Link

HDD= Western Digital Caviar SE 200 GB S-ATA

Pris= kr 840,00 .. Link

CPU kjøler= Thermaltake Tower 112

Pris= kr 359,00 .. Link

Vifte x2= Primecooler vifte, 42.2m³/time, 23 dB(A)

Pris for begge= kr 190,00 ..Link

Grill x2= Grill, 80mm, Perforert stålduk, Sort

Pris for begge= kr 32,00 .. Link

Mus og tastatur= Logitech Cordless Desktop MX3100, USB, PS/2

Pris= kr 1 095,00 .. Link

DvD-brenner= NEC DVD recorder ND-3540A IDE Black OEM 

Pris= kr 495,00 .. Link

CD-brenner= Sony CD-brenner IDE 52x/32x/52x Sort 

Pris= kr 295,00 .. Link

LCD 19"= Samsung SyncMaster 913N

Pris= kr 2 750,00 .. Link

LCD 17"= Samsung SyncMaster 710V

Pris= kr 1 849,00 .. Link

Samlet pris= kr 21 579,00

Jeg skal ha PC'en på samme rom som jeg sover.. så det er viktig at den ikke lager så mye lyd av seg!

Endret av modzona123
Lenke til kommentar

WoW! Fett kabinett!

Hva med kombinert dvd- og cd-brenner?

Jeg også skal kjøpe meg ny pc nå, men jeg har valgt og gå for Socket 939 (AMD).. kan dette vere et forslag?

:blush: Har aldri forstått poenget med to harddisker..?? :blush:

OG HVORFOR TO SKJERMER? :blush:

Endret av 260202
Lenke til kommentar
WoW! Fett kabinett!

Hva med kombinert dvd- og cd-brenner?

Jeg også skal kjøpe meg ny pc nå, men jeg har valgt og gå for Socket 939 (AMD).. kan dette vere et forslag?

:blush: Har aldri forstått poenget med to harddisker..?? :blush: 

OG HVORFOR TO SKJERMER? :blush:

jeg skal ha intel pentium 4 fordi at det er en cpu som klarer flere store oppgaver på en gang mens AMD er en ren spille cpu som klarer kun en stor proses. jeg vil ha to skjermer fordi at jeg trenger stor skrivebords plass.. (skal kjøre utvidet skrivebord). Det er en kombinert DVD-CD brenner, Jeg har tatt en cd-brenner ekstra fordi dvd-rom kostet akurat det samme som denne DVD rommen med CD brenner.

Hvis du hadde hvis bedere ville du også ha kjøpt en raptor!:yes:

Jeg mener at jeg trenger to HDD'er fordi at jeg bruker mye tunge programer, sånn at 10 000rpm skal brukes som system disk.

Endret av modzona123
Lenke til kommentar

Utvidet skrivebord? Har eg aldri prøvd :p Men, AMD-en, er du sikker på at den ikke klarer mange prosersser på en gang? Vil ikke kjøpe en prosessor som klikker/ikke tåler presset :cry:

Ka e Raptor? (VEIT EG E DOM! :p)

Endret av 260202
Lenke til kommentar
Vil ikke kjøpe en prosessor som klikker/ikke tåler presset :cry:

Ka e Raptor? (VEIT EG E DOM! :p)

Her står det mye intresant om AMD og Intel sin teknologi.

Link

For dere som ser at IBM's prossesor er den beste mellom Intel og AMD så vurdere jeg faktisk å kjøpe meg denne MAC G5'en

En raptor er en HDD som har en rask rpm som ligger 10 000rpm til 15 000rpm som brukes som system disk for at man lettere skal kunne starte programer og kopiere filer.

Endret av modzona123
Lenke til kommentar
Men, AMD-en, er du sikker på at den ikke klarer mange prosersser på en gang? Vil ikke kjøpe en prosessor som klikker/ikke tåler presset :cry:

Tror du kan slappe helt av. Det som blir skrevet her har ingenting med å ikke "tåle presset".

Lenke til kommentar

1. Raptor er oppskrytt og vil gi lite med mindre du driver med svært diskintensive ting som videoredigering osv.

2. Hvis du skal kjøpe 2 skjermer, kjøp for guds skyld to like, hvis du trenger stort arbeidsområde, er det mye deiligere med en stor widescreen (rundt 23" lg/samsung/apple) selv om dette koster litt mer, synes jeg.

husk å sjekke ut vifte nøye samt muligens en viftestyrer, og husk at overklokking ofte fører til mer lyd.

Lenke til kommentar

jeg vet at overklokking fører med seg lyd. Dette er første gangen jeg skal kjøpe meg stasjoner pc (har bare hat Laptoper til nå). så jeg skal begynne i det små og etter vert som jeg ser hva jeg trenger, kommer det nok til å bli kjøpt ei vann kjøling..

Jeg driver med Videoredigering i det små.. jeg er enda ikke sikker på om jeg skal ha PC eller MAC G5..

Endret av modzona123
Lenke til kommentar

Se på dette:

CPU: AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte 3990

Hovedkort: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16 1399

Minne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs 749

Skjermkort1: Gainward GeForce 6800GT 256MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/2400PCX",2xDVI,Retail 3149

Skjermkort2: Gainward GeForce 6800GT 256MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/2400PCX",2xDVI,Retail 3149

PSU: Fortron/Source Powersupply ATX 550W 120mm, SATA, 24pin, EPS12V 1295

Harddisk: Western Digital Caviar 200GB SATA 8MB 7200RPM 895

Kabinett: Silverstone SST-TJ02 Miditower, Sølv Aluminium (Uten Strømforsyning) 1045

DVD-brenner: NEC DVD recorder ND-3540A IDE Silver OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) 495

Totalt: 16166 kr

Så velger du skjerm, mus og tastatur selv. Eventuellt kan du velge annet minne og kabinett.

Denne maskinen vil være langt kraftigere.

Lenke til kommentar

Skulle jeg hatt 2 skjermer hadde jeg kjøpt 2 helt identiske skjermer. Hvis ikke menigen er og ha en spille skjerm og en til surfing/word/o.s.v

Men og ha utvidet desktop på 2 forskjellige skjermer er alt annet enn digg, i hvertfall med tanke på at det er 2 forskjellige størelser

Lenke til kommentar
Skjermkort1: Gainward GeForce 6800GT 256MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/2400PCX",2xDVI,Retail 3149

Skjermkort2: Gainward GeForce 6800GT 256MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/2400PCX",2xDVI,Retail 3149

Hvorfor anbefaler du dette når trådstarter ettertrykkelig forklarer at maskinen IKKE skal brukes til spilling? Mener ikke at denne investeringen kan forsvares med mindre man har svært høye krav til 3D ytelsen i spill.

Lenke til kommentar

Hvorfor anbefaler du dette når trådstarter ettertrykkelig forklarer at maskinen IKKE skal brukes til spilling? Mener ikke at denne investeringen kan forsvares med mindre man har svært høye krav til 3D ytelsen i spill.

Ja du har kanskje rett i det. Det er vel ikke så mange program som (utenom spill) som benytter SLI. Da er Geforce 6800 Ultra eller Radeon 850XT gode alternativ.

Lenke til kommentar

Satt nå nettopp opp en Wish list, av hva jeg ville bestilt på dette tidspungt i den prisklassen. Klokker du denne pcen, så får du virkelig en High-end PC!

Tenker x850XT, me|n tar med SLI, da det uansett ikke er noe dumt å ha med seg, hvis en en gang velger Geforce. Dessuten så er HK som laget for minnebrikken på 3,2V, med syke klokkeegenskaper, brikken er satt ned til 1595,- på Netshop. Overklokkingsresultater loves!

Har bare en lussen 3000+ i tankene fordi det ikke vil ha noe som helst for seg å velge en med høyere multiplier, fordi HTT går så høyt med dette oppsettet at MP uansett må settes ned for at oppsettet kan clockes helt ut ;) OG MP er det eneste som skiller dem, ikke bedre på annet vis :)

Bestilte i forrige uke en lignende PC i 13k klassen. legger ved et dokument om den med specs og info. Har med Prisguide-billigst-pris og med prisen vi betalte, som bestilte fra Netshop og MPX. Gjorde et særdeles godt kjøp på den der ;)

Erlands_nye_PC__bestilt_og_satt_sammen_av_Terje.doc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...