Melfacion Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Har installert altiris-programvare på serveren for å ta image / tanke image på maskinene i domenet. Under installasjonen ba den meg putte inn 98 cden for å kopiere DOS-filer for boot-image til PXE. Når jeg nå booter på PXE vil den ikke godta passordet for brukeren, selv om alle tillatelser, både på mappe og share står til Everyone og "tillat alt". får også en feilmelding før jeg kastes ut i command prompt (A:\), men denne gir ingen mening. forsøker så med NET USE F: //SERVERNAVN/SHARE, men får samme beskjed som under oppstart at det kreves et passord. Jeg har opprettet en bruker i AD, user: altiris, pass:altiris, og satt det brukernavnet i konfigen til boot image, men det hjelper ingenting. testet også NET USE F: //192.168.0.10/SHARE, men da fant den ikke engang måldatamaskinen. ping kommandoen virker ikke, ei heller ipconfig, så jeg får ikke sjekket om adressen er den riktige å koble til. Dette er helt sikkert serverens adresse på klientsiden av lanet, men er det et ekstra DHCP scope for PXE booten? ser i såfall ikke dette i DHCP konfigen i server2003. EDIT: ny oppdatering, men ikke noe klokere: Har prøvd med flere forskjellige maskiner, uten at det gjorde noe forskjell, og har testet å boote fra en boot diskett med tilgjengelig ping-kommando, og bekreftet adressen til serveren. Får også samme problemet med denne disketten, at passordet ikke godtas. Denne disketten (fra bootdisk.com) hadde også en domene-klient, men den godtok heller ikke passordet, så jeg begynner å lure på om 2003 egentlig støtter forbindelser fra DOS i det hele tatt. Noen som vet dette? på den andre altiris-serveren på jobben har vi 2000server, så jeg kan ikke gå inn å gjøre direkte sammenlikninger på innstillinger på OSet heller. Har sammenlignet alt jeg kunne i programmets konfig, men tror ikke det er der problemet ligger. Det er selve utentiseringen for domenet som er problemet. Endret 25. mai 2005 av Melfacion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå