Zeitzler Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Hva er forskjellen på et hovedkort med Nvidia chipset i forhold til et med VIA chipset? Ulemper/fordeler? Lenke til kommentar
knut Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Det er mange forskjeller på nvidia brikkesettene og via brikkesettene. De har omtrent lik ytelse, men de siste til via har usb2 og ata133. Den nye nforce2 vil også få de funksjonene, men også firewire. nForce har et svært god lydkort, og en av modellene har et integrert skjermkort som er betytlig raskere enn via sine integrerte løsninger. Jeg vil tro at både via sine siste brikkesett og nvidia sitt vil være omtrent like stabile. Lenke til kommentar
pegg Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Quote: Jeg vil tro at både via sine siste brikkesett og nvidia sitt vil være omtrent like stabile. jeg vil absolutt tro at nvidia nforce er mye mer stabilt en VIA chipset. jeg kan ikke bevise dette men jeg har hørt mange som sier det. jeg bruker foresten via kt266a selv og det fungerer helt OK :wink: Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 NForce er uten tvil å foretrekke. Ytelse er heller ikke alt selv om nForce er kjapt nok. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Mitt nforce er ihvertfall dønn stabilt.. har hatt minst 4 via kort tidligere, og kan ikke si det samme om dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå