entonic Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 jeg har sendt min pc til netshop for reparasjon da nettverkskortet ble ødelagt. i følge pakkesporing mottok de den torsdag den 19.mai og jeg lurer på om noen der ute hvet hvor lang tid noe sånt tar? har desperat lyst på pc'en tilbake Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Har kun hatt en retursak hos netshop og den tok ganske nøyaktig 1 måned + postgang. Nå har jeg igjen en vare jeg skal returnere til dem for repersajon - skal bli interessant å se om de er raskere denne gangen. Lenke til kommentar
entonic Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 har hatt pc'en inne hos dem en gang før og da tok det litt mindre enn en uke inkludert postgang. så da er det bare å vente Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Har hatt 2 retursaker. 1: Varen kom tilbake reparert 9 dager etter jeg sendte den. 2: Ny vare kom 4 uker etter jeg sendte den (ikke på lager før da). Det ble konstantert at jeg skulle få en ny vare dagen etter at de mottok den defekte. Hadde de hatt den på lager, tror jeg den ville blitt sendt med en gang. Jeg kommer til å fortsette å handle på Netshop. Lenke til kommentar
andreg Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Tok ca. tre uker når jeg sendte inn en psu i forrige måned (medregnet postgang). Behandlingstid hos dem etter at de hadde mottatt den var 8 dager. Det er ikke inkludert reparasjonstid, de konstanterte kun feil på den og sendte ut ny vare. Lenke til kommentar
Jome Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Har gått 10 dager siden jeg sendte min retur til Netshop, har ikke hørt/sett noe ennå.. Begynner å bli utålmodig nå.. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Et tips er å være litt pågående! Ta opp røret og ring... Da jeg skulle få fikset skjermkortet mitt hos mpx kunne jeg hente det på posten 5 dager etter jeg leverte det... Bare ringte og purret litt så ble det fart hos dem. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Det er ikke inkludert reparasjonstid, de konstanterte kun feil på den og sendte ut ny vare. Bare så du vet det, feilsøking kan ta LANG tid før man får påvist noen feil med en vare, helt avhengig av hva slags problem så klart. Og om det er en prosessor som er levert inn til retur, har nok ikke Netshop mulighet til å reparere denne, så reperasjonstid i dataverdenen er vel egentlig bytte-ut-deler-tid. Dessuten bør man oppgi behandlingstiden fratrukket postgang. Det kan gjerne ta to dager med postgang hver vei frem og tilbake, så selv om butikken har PCen i kø i 3 dager, og bruker 1 dag på å gjøre klar en retur, kan det lett ta 6-7 dager totalt for kunden, kanskje mer dersom en helg kræsjer imellom. Dette er ikke noe nettbutikkene kan noe for, pga. posten, så man burde egentlig opplyse om hvor mange dager behandlingen tok hos selve butikken. Lenke til kommentar
andreg Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Bare så du vet det, feilsøking kan ta LANG tid før man får påvist noen feil med en vare, helt avhengig av hva slags problem så klart. Og om det er en prosessor som er levert inn til retur, har nok ikke Netshop mulighet til å reparere denne, så reperasjonstid i dataverdenen er vel egentlig bytte-ut-deler-tid. Dessuten bør man oppgi behandlingstiden fratrukket postgang. Det kan gjerne ta to dager med postgang hver vei frem og tilbake, så selv om butikken har PCen i kø i 3 dager, og bruker 1 dag på å gjøre klar en retur, kan det lett ta 6-7 dager totalt for kunden, kanskje mer dersom en helg kræsjer imellom. Dette er ikke noe nettbutikkene kan noe for, pga. posten, så man burde egentlig opplyse om hvor mange dager behandlingen tok hos selve butikken. Bare så du vet det, jeg kjenner godt til at det kan ta lang tid å finne feil på komponenter. Det du skriver er derimot ikke relevant i forhold til mitt innlegg, ettersom jeg forteller hva som skjedde i min sak. Å finne feilen på min PSU var ikke være noe problem, og Netshop fant den også samme dag som de så på den. Dessuten skriver jeg tydelig at behandlingstiden hos Netshop var 8 dager (merk at jeg ikke skriver virkedager, da dette er medregnet en helg). Dette er noe nettbutikken kan noe for ettersom postgang ikke er medregnet, men de har trolig funnet ut at dette er en akseptabel behandlingstid. Da jeg ringte Netshop for å høre hvor lang tid saken ville ta fikk jeg vite at det normalt tok en uke fra de mottok en vare til de så på den. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Vell. Jeg sendte inn min bærbare PC til de forrige mandag. Onsdag var den ankommet post i butikk på Mix Haukerød (posten sendte den dit istedet for netshop som de egentlig skal) Jeg gjorde de oppmerksomme på det mandag 6. juni. De syntes det var merkelig. Nå skriver jeg torsdag og den fortsatt ligger på Mix Haukerød. Skal de nå bruke 8 dager på å se på den i tillegg sende den tilbake blir det Juli før jeg ser PCen min igjen Jeg sendte mail kl 4 i går om de hadde fått hentet PCn, og nå skriver jeg kl 5 i dag og intet svar og pakkespor viser ingen uthenting. Det komiske er om at hvis de ikke henter den ut innen onsdag 16 juni blir den sendt i retur til meg. Skjer det trossalt jeg har gjort de oppmerksomme på dette blir jeg mildt sagt rasende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå