Gå til innhold

Forslag til hovedprosjekt(elektronikk)

Anbefalte innlegg

Etter sommeren skal jeg ha hovedprosjekt, som er en del av den treårig ingeniørutdanningen i elektronikk.

Er det noen som har noen gode forslag til hva vi kangjøre?

Det kommer til å være ca. 4 studenter på gruppa. Omfanget av prosjektet er 18 studiepoeng, 6 om våren og 12 om høsten. Et semester(et halvt år) er 30 studiepoeng. Altså skal den totale arbeidsmengden tilsvar 60% av et semester.

Endret av JeffK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter sommeren skal jeg ha hovedprosjekt, som er en del av den treårig ingeniørutdanningen i elektronikk.

Er det noen som har noen gode forslag til hva vi kangjøre?

Det kommer til å være ca. 4 studenter på gruppa. Omfanget av prosjektet er 18 studiepoeng, 6 om våren og 12 om høsten. Et semester(et halvt år) er 30 studiepoeng. Altså skal den totale arbeidsmengden tilsvar 60% av et semester.

Finn ut hvilke kunnskaper dere kan best i gruppen (bare å sjekke karaktersnittet i de ulike fagene).

Prøv å finne en problemstilling hvor dere får mest uttelling av kunnskapene deres.

Eller hør med et eksternt firma om de kan lage en problemstilling som passer kunnskapene deres.

Har ikke veilleder satt dette opp for dere? Er normalt et fast sett av oppgaver en må velge mellom. Også sørg for at alle er forpliktet til prosjektet. Det værste som kan skje er at noen i gruppen faller av eller ikke har interesse av prosjektet.

Lenke til kommentar

Den klassiske: Bygg forsterker!

Eller blir det for enkelt på ingeniørnivå?

Selv bygde jeg (på teknisk fagskole) et Zorro II kort til utvidelsesporten til Amiga'en (ekstra serieport). Men det var litt lavere frekvenser på ting den gang (25 MHz). Men kanskje siden utfordringen er større på en mer moderne PC, så vil det være et greit prosjekt med et eller annet morro som kan kobles til PC'n?

Eller hva med et dansegulv: http://web.mit.edu/storborg/ddf/video.html

Lenke til kommentar

Det hadde vært artig å lage en gadget som kobles til PC'n.

Jeg ser for meg at den kan virke på denne måten:

PC'n kan kommunisere med en digital krets ved å legge verdier(0V eller +5V) på pinnene på f.eks. LPT1.

Men problemet er at den laptopen som jeg bruker på skolen bare har USB utganger.

Er det noen som vet om det er vanskelig å arbeide med USB?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...