LuBBa Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Hei Har nettopp kjøpt et Abit NF7-S2G for å få tyna siste rest ut av gamle pc'n. Har lest en del rundt på nettet og kommet frem til at de første nForce Unified driverne hadde en del problemer med IDE driverne. Anyway, etter en clean install av W2K Sp4 skulle jeg legge inn nForce driverene (v4.27) problemet kommer etter rebooten som kreves etter installasjonen. Da henger windows seg under oppstarten (ved logo) Hvis jeg venter ca 10 minutter kommer den med feilmeldinga "ntoskrnl.exe corupt og missing" Noen som vet om en driver som ikke fororsaker dette, eller har vert borti noe lignende ?!?! Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Du installerer på en annen disk eller partisjon, ikke sant? Hvis ja, prøv å installer på nytt med kun den disken som den nye installasjonen skal ligge på tilkoblet kontrolleren. Problemet oppstår ofte når flere partisjoner med bootinformasjon eksisterer, og disse ligger i "feil rekkefølge" i forhold til innholdet i boot.ini. Lenke til kommentar
LuBBa Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 problemet ligger ikke i boot.ini, da hadde den ikke klart å begynne å laste windows i det hele tatt. Har bare w2k og installerer selvfølgelig nForce driveren på samme partisjon som windows. Satt inn det gamle abit kr7a-raid kortet mitt igjen for sjekk at noe av hardware komponentene jeg brukte ikke var deff, men nei. Disse er i orden og jeg kjører for øyeblikk WinXP Pro på dem nå, var den plata som sto i cd-romen.... hehe Så ringer komplett i morra og sier at de kan ta det helvette kortet sitt og stappa langt opp i rævva på seg selv. Må være en feil på dette, så. *vente på morgen dagen* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå