MrVilla Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Hei der. Håpet noen her kan hjelpe meg med å finne ut pris for å kjøre tur-retur fra stavanger til bergen. Så langt har jeg funnet ut at jeg må betale 90,- ved rennfast og 153,- for båt over til arsvågen. Da gjenstår resten av veien. Er det noen her som vet hvor mange bomstasjoner og ferjer som gjenstår for å komme seg til bergen, og hva dem koster for vanlig personbil? Tusen takk på forhånd. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Tja.. Bergen har vel bomring, det koster vel 10 spenn ellerno. I tillegg til Mortavika-Rennfast-ferja, samt bomstasjonen ved Rennfast, så er det vel ei ferje ved Fitjar/Haljem, et stykke før Flesland og slikt.. Bomstasjoner vet jeg ikke.. Det er vel en undersjøisk tunnel lenger oppe på turen, aner ikke om denne er bompengfinansiert. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 tur/retur bergen stavanger er vell ca 1000-1100 med alt av freger bommer , og bensin , avskrivnig i verdi på bilen forsikring ol prisen kan varier ut i fra forbruk på bilen og bensinpriser men grovt sett sier man 12kr mila + alle bommer og ferger Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Bømlafjordtunnellen er finansiert både ved 80kr pr passering (for personbiler), samt fire fotobokser. Ferja Halhjem-Sandvikvåg koster vel 150-160 kroner for en bil uten passasjerer. I tillegg har vi det som du har funnet ut selv: 90+153 kr Tilsammen blir det ca 500 kr i bom/ferje, i tillegg er det ca 200 km å kjøre. Da blir det ca 700 kr. I tillegg til dette må du kanskje ha litt mat og avis på ferja så da sier vi 800 kr. Bussen koster 500-600 kr tur/retur Flaggruten koster vel ca 600 tur/retur Bil uten passasjer koster 1400 tur/retur Konklusjon: Ta med passasjerer i bilen som sørger for underholding Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå