Gå til innhold

Spill-PC AMD64 25k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AMD Athlon64 X2 kommer om en måned ca. Men hvor mange av dem Komplett får inn kan vi ikke vite. X2 4400+ er det beste kjøpet av dem.

Neste generasjon fra ATI og nVidia blir lansert denne sommeren, men det kan ta tid før du får dem i butikkene her til lands. Begynnelsen av September tipper jeg.

Men dagens ATI X850XT PE holder fint ut dette året her da vil jeg tro. Ikke før neste år du trenger raskere skjermkort. Men ikke ta mitt ord for god fisk her, les og følg med selv på nettet.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Mitt forslag er; bruk litt mindre penger på maskinen, og oppgrader om 6-12 mnd, vil garantere at du blir mer fornøyd...

Skjermkortet er sikkert konge nå, men du betaler mye for luksusen, uten egentlig å få valuta for pengene.. Gå ned et tusen eller to..

Tenk slik, kjøp hk, skjermkort utifra at du regner med å oppgradere pc`n om en stund..

my 2 cent...

Lenke til kommentar
ville heller ha gått for Crucial BallistiX ram

Hva er bedre med de da? Er ikke rammen jeg foreslo god?

dei ram brikkene eg anbefalte er kjempe gode, kan også overklokkest mye, kan også anbefale Kingston HyperX

Jeg skal ikke overklokke sa jeg jo hvis du leser første post.

Lenke til kommentar
Mitt forslag er; bruk litt mindre penger på maskinen, og oppgrader om 6-12 mnd, vil garantere at du blir mer fornøyd...

Skjermkortet er sikkert konge nå, men du betaler mye for luksusen, uten egentlig å få valuta for pengene.. Gå ned et tusen eller to..

Tenk slik, kjøp hk, skjermkort utifra at du regner med å oppgradere pc`n om en stund.. 

my 2 cent...

Ja, det hadde vært litt lurt ja. Men jeg kjenner noen så jeg kan få det ca. 4500 kroner billigere hvis jeg bestiller fra komplett.no/norek.

EDIT: Post nr. 500 :w00t:

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

Nå har jeg byttet ut tastaturet til et fint de hadde på komplett.no.

Sånn at jeg ikke betaler frakt for bare en vare hos netshop.no ;)

Ok, jeg kan velge et annet ram som ikke er så dyrt siden jeg ikke skal overklokke. Men jeg vil ha Corsair.

Jeg så litt på de Corsair ram brikkene og det var så mange til nesten samme pris at jeg ble helt gal. Jeg vil ha 1024mb (2x512mb).

Et spørsmål som dere må svare på: Kan jeg bare drite i timings på ram brikkene hvis jeg ikke skal overklokke? Jeg trodde maskinen gikk fortere med stramme timings. Men hva vet vel jeg.

Endret av Overdox
Lenke til kommentar
Timings har litt å si for ytelsen. Så når du skal legge så mye penger i det, ville jeg gått for relativt bra RAM. Jeg tror de har Corsair-RAM med 2-3-3-7 timings ganske billig på komplett, men jeg har ingen erfaring med dem.

Kan du gi link? For på komplett.no så sier de nesten ikke på noen ram brikker hvilke timings den har.

Lenke til kommentar

Tenkte på Corsair TWINX1024-3200C2 til 1095,s for 2 x 512MB eller Corsair XMS3200C2 til 1225,- for 2 x 512MB. Jeg anbefaler å høre om noen her har erfaringer med dem, eller søke litt rundt på google, for jeg har bare sett spesifikasjonene og ikke tester.

edit: TWINX har 2-3-3-6 latency, men på Corsair sine sider står det at de bare støtter 2,5-3-3-6 på AMD systemer. Så da er det kanskje ikke aktuellt. Jeg finner heller ikke ut hva forskjellen på de to brikkene er, så erfaringer hadde vært greit.

Endret av ZLatzman
Lenke til kommentar

Har ordnet på ram brikken nå siden det bare kostet 100 kr mer for 2048 mb ram.

Se i førstepost.

EDIT: Endret prossesor også, men er ikke helt sikker på valget enda. Om det er verdt 700 kroner mer.

Endret av Overdox
Lenke til kommentar
Hei

Jeg har akkurat hatt konfirmasjon og skal skaffe meg en ny pc som skal takle det meste.

Som sagt ligger pcen på rundt 25.000. Jeg skal ikke overklokke. Det skal være en AMD prosessor.

Jeg må ha alle deler siden den er helt ny, untatt mus og musematte for det har jeg.

Pcen må kunne takle Half-Life 2, Battlefield 2, Doom 3 og CS: Source og andre nye spill.

Hvis jeg foreksempel skal spille CS:Source og jeg har firefox åpen med noen sider, winamp, msn, mirc åpne og alle andre programmer som Windows trenger for og kjøre så må ikke CS: Source begynne og hakke. Den pcen jeg sitter på nå begynner og hakke i CS 1.6 bare hvis jeg har Winamp på med noen sanger :p

Si ifra hvis jeg ikke har gitt nok info, jeg har laget et oppsett og det ser slik ut:

Fra komplett.no:

Kabinett;

Cooler Master Stacker

PSU:

Thermaltake Silent Purepower 680W

Hovedkort;

Asus A8N-SLI Deluxe

Prosessor;

AMD Athlon 64 3800+ BOXED "Venice"

Skjermkort;

Sapphire Radeon X850XT PE PCI-Express

Minne/ram;

Corsair TWINX2048-3200C2

Harddisk 1;

Western Digital Raptor 74GB

Harddisk 2;

Seagate Barracuda 7200.8 250GB

Harddisk 3;

Seagate Barracuda 7200.8 250GB

DVD-brenner;

NEC DVD recorder ND-3540A

DVD-spiller;

LG DVD-spiller IDE 16x/48x

Diskettstasjon;

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB

Skjerm;

NEC 17" LCD Multisync 1770NX

Høyttalere;

Logitech Z-2300

Tastatur;

Keytronic KT1000 Sort

Headset;

Sennheiser Headset PC 150

CPU-kjøler;

Zalman CNPS7000B-Cu

Antistatisk Armlenke;

Antistatisk Armlenke og Kabel Diverse med 10mm trykknapp

DVI skjermkabel;

Skjermkabel DVI M/M 5m

Vifter;

PAPST Vifte 80x80x25mm (19db) x2

Fra microplex.no:

Kabelstrømper;

Kabelstrømper, Kit, Blå

Griller;

80mm:

Grill, 80mm, Standard, Chrome x2

120mm:

Grill, 120mm, Standard, Chrome

Total sum; Litt over 23.000

Kanskje dere lurer på hvorfor jeg har så mye fra komplett, men det er siden jeg får det litt billigere derfra da (kjenner noen). Så da koster det ikke like mye som 24k, men kanskje 18k eller noe :love:

Hva synes dere om oppsettet? Noe jeg burde bytte ut/inn? Har jeg glemt noe? Er pcen bra i forhold til prisen? Jeg personlig er veldig fornøyd med oppsettet og synes at det ikke er så mye mer og fikse på. Men kommer den til og bråke mye?

Takk for all hjelp :D

EDIT: Jeg har hørt at noe San Diego kommer snart på AMD. Er det noe jeg burde vente på og er det noe annet nytt som snart kommer ut som jeg burde vente på?

Hvis du snakker om noen som kjøper på Norek.no så vil jeg anbefale denne:

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...E7-5446D494CD66

veldig bra, og hvis du kjøper den hos Norek.no blir den billigere :w00t:

Lenke til kommentar

my 2 cent...

:ohmy: for all del!! ikke kjøp et billi HK :no: .. har en kompis som gjorde det, trodde han var lur og brukte heller litt ekstra på de andre tingene.. ikke særlig bra.. :thumbdown: maskinen hans er dårligere en min og den er dobbel så gammel som hans... :tease:

Lenke til kommentar

my 2 cent...

:ohmy: for all del!! ikke kjøp et billi HK :no: .. har en kompis som gjorde det, trodde han var lur og brukte heller litt ekstra på de andre tingene.. ikke særlig bra.. :thumbdown: maskinen hans er dårligere en min og den er dobbel så gammel som hans... :tease:

Eh, det er nok litt mer enn pris som spiller inn om et hk er bra elller ikke...

F.eks. hvilken cpu som kan brukes på den.... :roll:

Lenke til kommentar

my 2 cent...

Eh, det er nok litt mer enn pris som spiller inn om et hk er bra elller ikke...

F.eks. hvilken cpu som kan brukes på den.... :roll:

Tss. Får du 29000 poeng i 3dmark01 med det der oppsettet der?

Tviler jeg 90% på! Bevis det da!

Se siggen hans, bare lurer noe helt sykt...

Endret av TurtleMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...