Gå til innhold

Spill-PC AMD64 25k

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har akkurat hatt konfirmasjon og skal skaffe meg en ny pc som skal takle det meste.

Som sagt ligger pcen på rundt 25.000. Jeg skal ikke overklokke. Det skal være en AMD prosessor.

Jeg må ha alle deler siden den er helt ny, untatt mus og musematte for det har jeg.

Pcen må kunne takle Half-Life 2, Battlefield 2, Doom 3 og CS: Source og andre nye spill.

Hvis jeg foreksempel skal spille CS:Source og jeg har firefox åpen med noen sider, winamp, msn, mirc åpne og alle andre programmer som Windows trenger for og kjøre så må ikke CS: Source begynne og hakke. Den pcen jeg sitter på nå begynner og hakke i CS 1.6 bare hvis jeg har Winamp på med noen sanger :p

Si ifra hvis jeg ikke har gitt nok info, jeg har laget et oppsett og det ser slik ut:

Fra komplett.no:

Kabinett;

Cooler Master Stacker

PSU:

Thermaltake Silent Purepower 680W

Hovedkort;

Asus A8N-SLI Deluxe

Prosessor;

AMD Athlon 64 3800+ BOXED "Venice"

Skjermkort;

Sapphire Radeon X850XT PE PCI-Express

Minne/ram;

Corsair TWINX2048-3200C2

Harddisk 1;

Western Digital Raptor 74GB

Harddisk 2;

Seagate Barracuda 7200.8 250GB

Harddisk 3;

Seagate Barracuda 7200.8 250GB

DVD-brenner;

NEC DVD recorder ND-3540A

DVD-spiller;

LG DVD-spiller IDE 16x/48x

Diskettstasjon;

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB

Skjerm;

NEC 17" LCD Multisync 1770NX

Høyttalere;

Logitech Z-2300

Tastatur;

Keytronic KT1000 Sort

Headset;

Sennheiser Headset PC 150

CPU-kjøler;

Zalman CNPS7000B-Cu

Antistatisk Armlenke;

Antistatisk Armlenke og Kabel Diverse med 10mm trykknapp

DVI skjermkabel;

Skjermkabel DVI M/M 5m

Vifter;

PAPST Vifte 80x80x25mm (19db) x2

Fra microplex.no:

Kabelstrømper;

Kabelstrømper, Kit, Blå

Griller;

80mm:

Grill, 80mm, Standard, Chrome x2

120mm:

Grill, 120mm, Standard, Chrome

Total sum; Litt over 23.000

Kanskje dere lurer på hvorfor jeg har så mye fra komplett, men det er siden jeg får det litt billigere derfra da (kjenner noen). Så da koster det ikke like mye som 24k, men kanskje 18k eller noe :love:

Hva synes dere om oppsettet? Noe jeg burde bytte ut/inn? Har jeg glemt noe? Er pcen bra i forhold til prisen? Jeg personlig er veldig fornøyd med oppsettet og synes at det ikke er så mye mer og fikse på. Men kommer den til og bråke mye?

Takk for all hjelp :D

EDIT: Jeg har hørt at noe San Diego kommer snart på AMD. Er det noe jeg burde vente på og er det noe annet nytt som snart kommer ut som jeg burde vente på?

Endret av Overdox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kommer alltid noe bedre snart. Så hvis man venter ender man opp med å aldri få seg PC. Athlon 64 X2 som snart kommer blir alt for dyr innledningsvis. Så jeg ville kjøpt nå, og heller oppgradert om et par år.

Men kommer pcen til og bråke mye? Jeg skal ha den på rommet mitt der jeg sover så den må ikke lage altfor mye lyd.

Lenke til kommentar
Raptor disken bråke jo litt  ;)

Du kan kjøpe vifte styring til viftene :yes:

Jeg kan kanskje kjøpe sånn støydemper greier (strikk) på microplex. Men det er etterhvert, så kan jeg se om det er nødvendig.

Men har dere ikke noe skikkelig negativt om pcen, eller er alt bra?

Viftestyring kan jeg sikkert kjøpe også en gang i tiden sikkert.

Endret av Overdox
Lenke til kommentar
hva med DETTE headsettet istendenfor?

Du trenger ikke et hovedkort med SLI hvis du skal ha ati kort men ellers så så det vel ganske bra ut ;)

Jeg holder meg til PC150 for den er god til gaming ;)

Men gjør det noe at hovedkortet støtter SLI? Er det noen ulemper med at hovedkortet har SLI og jeg har ati skjermkort? Jeg vil bare beholde det tror jeg hvis det ikke er noen ulemper med SLI hovedkort.

Lenke til kommentar

det er ikke noen ulemper som jeg veit om ;)

hvorfor har du en dvd spiller og en dvdbrenner?

Og å kjøpe bare et tastatur på netshop blir jo litt dyrt med frakt og sånt og det finnes vel tilsvarende på komplett?

Lenke til kommentar
det er ikke noen ulemper som jeg veit om ;)

hvorfor har du en dvd spiller og en dvdbrenner?

Og å kjøpe bare et tastatur på  netshop blir jo litt dyrt med frakt og sånt og det finnes vel tilsvarende på komplett?

Det finnes Logitech Media tastatur, kanskje jeg kan vurdere og kjøpe den. Men det var så mye dilldall knapper som er helt unødvendige for meg.

EDIT: Jeg sendte mail til komplett.no og spurte om de får inn Logitech Internet Pro :D

EDIT2: Argh, jeg fikk akkurat mail tilbake fra komplett og de sa de fikk dessverre ikke den inn.

Endret av Overdox
Lenke til kommentar
ok..

btw. gratulerer med konfen ;)

lurer fortsatt på hvorfor du har en dvd-spiller og en brenner?

Her er konf. pcen min :love:

En kompis sa til meg at installasjoner av spill og sånt går mye fortere på dvd-spiller. Og jeg er vant med helt siden fra første pc vår at vi har en cd-brenner og spiller. Bare nå har jeg en dvd-brenner og spiller.

Endret av Overdox
Lenke til kommentar

Installasjon av spill går fortere på en rask DVD-spiller enn på en treig DVD-spiller. Men den brenneren du har satt opp er akkurat like rask som spilleren til å lese både CDer og DVDer. Jeg har kun DVD-brenner, og har ikke savnet å ha en ekstra DVD-spiller. Det kan allikevel være greit om du skal kopiere DVDer eller CDer. Hvis du bare har én brenner må man da overføre innholdet til harddisk før man kan brenne, det slipper man med både brenner og spiller.

Lenke til kommentar

Som det har blitt sagt, så kommer det alltid noe nytt og raskere. Men siden AMD sin dual core er bare noen få uker anna og neste generasjon skjermkort kommer ikke lenge etter det, så burde du kanskje vente litt.

Høres kanskje negativt ut, men det finnes ingen 'fremtidsrettet PC'. Når spill basert på Unreal Engine 3 kommer, så vil selv ett ATI X850XT PE kort slite.

Lenke til kommentar

Høres kanskje negativt ut, men det finnes ingen 'fremtidsrettet PC'. Når spill basert på Unreal Engine 3 kommer, så vil selv ett ATI X850XT PE kort slite.

Er du sikker på det? Jeg husker tilbake på tiden før Half Life 2, og alle sa at da måtte man oppgradere skjermkortet. Når spillet kom så viste det seg at motoren kjørte bra på grafikkort som ikke lå helt i toppskiktet også. Kanskje unreal engine 3 også skalerer bra til ulike grafikkort.

edit: mr. leif som vanlig.

Endret av ZLatzman
Lenke til kommentar
Som det har blitt sagt, så kommer det alltid noe nytt og raskere. Men siden AMD sin dual core er bare noen få uker anna og neste generasjon skjermkort kommer ikke lenge etter det, så burde du kanskje vente litt.

Hvor mange uker er det til dette kommer på lager i Norge?

Lenke til kommentar

Det er vel litt usikkert, komplett har dem på varelisten, men det står ikke leveringsdato. Det billigste (2 x 2,2GHz) er for øyeblikket priset til 4 590,- og det mener jeg ikke det er verdt. Kjøp heller den venice-cpu-en som du har planlagt, og oppgrader når X2-CPUene faller til 2000.- eller mindre. Sannsynligheten for at resten av PCen er kompatibel med X2-cpuene er svært høy, og da blir det bare snakk om prosessorbytte.

Lenke til kommentar

hw.no hadde en artikkel for ikke lenge siden der det ble sagt at kortene kommer til å hete Xaveon, tidligere kjent som R520. I artikkelen antydes en lansering på sensommeren, men jeg har også hørt at det kommer til høsten. Hva som er faktisk utgivelsesdato er vanskelig å si.

Har hørt at ATi jobber med AMR (multi-VPU) og skal gjøre seg ferdig med det før R520 / Xaveon kommer på markedet.

edit: url-syntaks

Endret av ZLatzman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...