marsLem Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 har installert winxp på sata-disk, siden ide-disken min bråker helt forferdelig.... når jeg starter opp med både s-ata og ide-disken tilkoblet går det helt fint, men når jeg koblet fra ide-disken får jeg opp NTLDS ikke funnet(eller noe i den duren) har prøvd det meste av biosinstillinger, men får det ikke til.... hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Hvilket hovedkort? Edit: Så i profilen din at det står Aopen AK77-8xMAX. Windows booter altså når du har både IDE og S-ATA tilkoblet? Sikker på at S-ATA-drivere er riktig installert?. Du kan jo prøve å oppgradere disse mens begge diskene er koblet til, og sørge for at de blir installert på WIndows-partisjonen din på S-ATA-disken. Og Boot-rekkefølge i BIOS er riktig? Dersom du ikke har S-ATA som et valg i Boot-rekkefølge, kan du prøve å sette til SCSI først, så CD-ROM og floppy. Fjern IDE-HDD eller HDD0/1 dersom du har SCSI eller S-ATA som et valg. Endret 25. mai 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå