Even. Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Det som det er snakk om er jo at katteeierne gir fra seg katten i god tro (altså at den får et godt hjem), men i stedet blir brukt som for til en slange. Blir omtrent som om en kannibal adopterer barn og spiser dem etterpå. For å sette det litt på spissen. Det er også forskjell på Norge og Øst-Asia. Her i Norge er det ikke vanlig å spise katt. Her blir katten sett på som et kjeledyr. I Øst-Asia blir katter sett på som mat, imens andre dyr som f.eks ku blir sett på som hellig. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Om en "stakkars" katt skulle bli mata til en slange, ville den vel merka lite uansett siden de fleste slanger bødøver eller noe lignende maten sin før de spiser, eller de har gift som funekr fort. Og dere som synes de søte snille pusekattene ikke skal mates til slemme slanger, vent til dere møter en villakatt som klorer ut de meste de finner.. da er kanskje ikke katten så veldig søt lenger.. Men ikke misforstå meg, jeg liker katter det er ikke det.. men noen tar ting litt vel seriøst her.. det er jo snakk om enkelt tilfeller når det KANSKJE har skjedd.. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Vel, mange bønder vil kunne skrive under på at storfe er deres kjæledyr og at de har et lignende forhold til storfe som andre har med katten eller hunden. Betyr det da at vi ikke skal sitte og spise storfekjøtt? Hvis du hadde hatt en hund som kjæledyr i la oss si to år, kunne du da slaktet og spist den til middag? Eller virker det en smule sykt og utenkelig? Å sammenligne en bondes forhold til en ku med en vanlig persons hjemmelige forhold til sitt kjæledyr blir noe gat, spør du meg. ::::::::: Når det gjelder forskjeller på hvilke dyr som er mer verdt enn andre, så blir det noe umoralsk eller dårlig etikk å si at det faktisk er sånn. Men det er det. Et dyrs verdi er noe proporsjonalt med størrelsen på hjernen eller nivået av intelligens. Det gjør meg ingenting å tråkke på en maur eller å knekke nakken på en fisk, men ikke pokker om jeg hadde klart å gjøre det med en katt, hund eller ape for den saks skyld. Et dyr man kan kommunisere med og få øyenkontakt med og som er lett å få et forhold til, er et dyr man vanskelig kan se for seg å fore ulovlig importerte slanger med. Også levende da? Jeg gir blanke f i om de spiser katter i kina eller om hva som foregår i jungelen i Afrika. Det er i Norge jeg lever, og noe distansert fra den brutale verden, i våre trygge omgivelser, liker i hvert fall ikke jeg at slike bastialske handlinger foretas. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå