Gå til innhold

Levende katter som slangemat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er ikke sykt, naturen må gå sin gang, det må du og skjønne!!  dette er egentli helt naturlig.....

Agreed !

Det er naturlig i dyreriket å drepe og voldta. Apene driver med incest og pedofili. Det er helt naturlig hos dem, men det er da faen ikke akseptabelt i vårt samfunn.

Det er så forbanna idiotisk å lese slike "jeg skal tøffe meg"-svar bare fordi dere tror det er kult. Viser vel ingenting annet enn mangel på skjønn for samfunnet og total mangel på moralske holdninger og livserfaring. Voks opp folkens. I hvert fall dere som skriver slikt. Det er så langt i fra seriøs argumentasjon som det kan bli...

*Moderator: Vennligst la denne stå! Det er jo sannheten*

Endret av anth
Lenke til kommentar

det er ikke sykt, naturen må gå sin gang, det må du og skjønne!!  dette er egentli helt naturlig.....

Agreed !

Det er naturlig i dyreriket å drepe og voldta. Apene driver med incest og pedofili. Det er helt naturlig hos dem, men det er da faen ikke akseptabelt i vårt samfunn.

Det er så forbanna idiotisk å lese slike "jeg skal tøffe meg"-svar bare fordi dere tror det er kult. Viser vel ingenting annet enn mangel på skjønn for samfunnet og total mangel på moralske holdninger og livserfaring. Voks opp folkens. I hvert fall dere som skriver slikt. Det er så langt i fra seriøs argumentasjon som det kan bli...

*Moderator: Vennligst la denne stå! Det er jo sannheten*

Bra sagt! :thumbs:

Lenke til kommentar

Selv om noen har andre meninger enn deg, så trenger de ikke å tøffe seg slik som du tror! Du må lære deg å respektere andre sine meninger, men allikevel motargumentere dem.

Jeg mener at naturen må gå sin gang, noe som mange andre også mener.

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar

Kjære alle sammen.

Dette er en gammel historie som har gått i mange år, og er opprinnelig en vandrehistorie. Den fikk en oppsving for to år siden da media slo opp at det hadde skjedd et par ganger her i Bergen. En typisk "noen som kjenner noen" historie som vel aldri ble bevist.

Den opprinnelige historien sto om jeg husker rett på trykk i BA, her fra nettsidene deres datert 4/8 2003: Kattunger blir slangemat. Dagen etter nådde den alle norske medier, inklusive VG. Her fra NRK 5/8 2003: Kattunger slangemat.

Etterhvert som historien spredde seg, fikk den karakter av "fjæra som ble til 5 høns", plutselig var det 100-vis av disse slangene og folk som refererte til de opprinnelige oppslagene siterte Ekeli på at han hadde snakket med disse slangeierne, og at fortvilte slangeeiere ringte ham for å få vite hvordan de skulle venne slangene av med å spise levenede katter. Det stod det ikke noe om i den opprinnelige artikkelen. Videre het det seg at "Katteeiere i Bergen skriver "Ikke slangemat" i annonser for kattunger." Akkurat det skjedde en gang, hvilket var årsaken til at BA fikk teften i historien.

EDIT: Jeg skal ikke si om det faktisk har skjedd. Men spesielt sannsynlig er den ikke, historien. Som er slangeekspert sa på TV den gangen: "En kattunge har så skarpe klør at den ville rive opp slangen innvendig mens den kjempet mot å bli spist. Det ville antagelig være det siste måltidet slangen spiste."

Så ta dette med litt ro. Det er en nokså grotesk tanke, men neppe verd å bli uvenner for.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Selv om noen har andre meninger enn deg, så trenger de ikke å tøffe seg slik som du tror! Du må lære deg å respektere andre sine meninger, men allikevel motargumentere dem.

Jeg mener at naturen må gå sin gang, noe som mange andre også mener.

Til og med syke meninger?

Hva svarer du for eksempel en som argumenterer for incest (slikt som apene driver med), for det er jo "helt naturlig" som noen sier.

Det blir for enkelt å bruke argumentet "helt naturlig". Vi lever i et menneskeskapt samfunn hvor vi har kontroll over omgivelsene. Å oppfordre til sadisme og etterpå forsvare det, er noe jeg ikke kan godta.

Videre er nok dette bare en vandrehistorie ja, men aldri røyk uten ild. Og det finnes mange syke mennesker ute i den vide verden.

Lenke til kommentar
Helt sykt. makan til rævhøl som gjør det ass. Hadde jeg sett det, hadde jeg byttet om, tatt hodet til duden som gjør det og gitt det til slangene.

Helt utroligt at folk virkelig klarer å gjøre slikt.

Pass på språket :tease:

Hvis jeg hadde hatt slanger og gitt dem katter, skulle du gitt dem hodet mitt?

Synes katter er ikke noe og samle på..

Hunder derimot! :love:

Lenke til kommentar
Helt sykt. makan til rævhøl som gjør det ass. Hadde jeg sett det, hadde jeg byttet om, tatt hodet til duden som gjør det og gitt det til slangene.

Jeg synest ikke fjortisser er noe å samle på...

Lenke til kommentar

Jeg synest ikke fjortisser er noe å samle på...

Helt enig. Vi kunne gitt dem til slangene. Det hadde vært kjekt..

Lenke til kommentar

Ble ganske overrasket over at enkelte rett og slett ikke innser enkelte ting. Vi snakker faktisk om naturen og verden her. Naturen og verden kontrollerer vi ikke, og ikke minst finnes det myyyyyye ekkelt/"ekkelt" som skjer der ut. I øst-asia spiser man både hunder, katter og slanger. Vi kan si hva vi vil om det, men det er et faktum. Enkelte typer aper dreper andre aper og spiser de, og mennesket kan vi nesten garantere vil spise andre mennesker om det står om død og liv.

Uannsett, hva er forskjellen på å mate en slange med en katt og en rotte (Jeg forutsetter selvsagt at katt og rotte er humant drept på forhånd)? En del ser vist ut til å mene det er en forskjell. Jeg synes forskjellen er relativt liten. Noen argumenterer med at katter er kjæledyr, men så er da også rotter. Selv om mange anser rotter for å være skadedyr er det faktisk mange som har de som et kjæledyr. De aller fleste har vel sikkert spise storfekjøtt i sitt liv. Vel, mange bønder vil kunne skrive under på at storfe er deres kjæledyr og at de har et lignende forhold til storfe som andre har med katten eller hunden. Betyr det da at vi ikke skal sitte og spise storfekjøtt? Ærligtalt. Enkelte bør vokse opp her. Naturen er ikke alltid slik vi vil ha den. Akkurat nå hadde det passet med et bilde av en tiger som spiser og har blod i hele ansiktet. Dessverre er slike bilder litt vanskelig å oppdrive. Så sagt, i øst-asia spiser man katt, hund og slange. Selv har jeg smakt kannin mens jeg var i Spania. Jeg hadde ingen betenklighet med å spise det. Faktum er at jeg nøt måltidet...

Forresten må vi vel slutte med å spise melkeprodukter som ost o.l. Mange mennesker som synes det er ekkelt. Nei, som sagt. Enkelte bør innse at verden ikke er slik man vil. Det finnes forskjellige kulturer med forskjellige meninger, tradisjoner og spisevaner. Vi kan gjerne mene det å spise en hund eller en katt ser ekkelt ut, men det endrer ikke det faktum at folk gjør det.

Tilslutt: Er det noen forskjell å spise en katt selv eller å gi den til slangen? Mitt svar er nei.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...