Mato Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Folk rundt om i landet svarer på annonser hvor kattunger/voksne katter gis bort. Etterpå bruker de dem som levende slangemat.Jeg bare spør: Hvor sjuke kan mennesker være? hvor har du dette i fra ?? og det er jo lett og stoppe det , slange holde er ikke tilatt i norge uten spessiel tilatelse. ta en telefon til onkel og si at den og den har en slang og du tro ikke at det er gitt tilatelse så ser di på saken , og nevner du at slangene blir foret med katter så blir di nokk extra følsome Lenke til kommentar
MagE Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Levende katter? Hadde noen jeg kjenner torturet et dyr når de har muligheten til og bare gjøre det raskt og smertefritt, da tror jeg at det hadde klikket litt for meg. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 er vel ikke så galt å fore dem med katter, siden det ofte blir litt overflod av katter.. Kattene vi har er jo rett som det er borte en uke å kommer tilbake å etter en stund er magan stor, ja da er det kattunger på tur.. så når de er noen måneder gammle gir vi bort dem vi får gitt bort, resten er det da å slå ihjel.. da kan vel like greit slangen få litt nytte av den å spise dem.. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Men at ville slanger mumser i seg andre, mindre søte dyr, det ofrer ingen en tanke? Joda, helt i orden det. Naturen går sin gang, men når folk gir bort kattungene sine for at de skal få et hjem, så blir det litt uetisk at de egentlig blir brukt som slangemat. I naturen skjer det mye, men om vi skulle oppført oppført oss likedan, ville vi havnet i fengsel. Man må da kunne skille mellom naturen og samfunnet? I samfunnet er ikke foring av levende kattunger til slanger akseptert. Ikke bland korta er du snill... det blir bare tåpelig! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Folk rundt om i landet svarer på annonser hvor kattunger/voksne katter gis bort. Etterpå bruker de dem som levende slangemat.Jeg bare spør: Hvor sjuke kan mennesker være? hvor har du dette i fra ?? Jeg følger med på noe på TV som heter nyheter Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Folk rundt om i landet svarer på annonser hvor kattunger/voksne katter gis bort. Etterpå bruker de dem som levende slangemat.Jeg bare spør: Hvor sjuke kan mennesker være? hvor har du dette i fra ?? Jeg følger med på noe på TV som heter nyheter Nyheter? Hvor kan jeg laste ned det? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Nå vet jeg forresten hvem som er syk og hvem som ikke er det her på forumet også. fredrikrb: Det var et innslag på lokalnyhetene (tror det var Nrk-Agder) En dyrepasser i dyreparken uttalte seg om denne formen for "virksomhet", og jeg må si meg veldig enig med han. Det er videre skremmende å se holdningene til enkelte i denne tråden, selv om mye av det sikkert er ment som ironi. Merkelig at folk ikke alltid klarer å opptrå som seriøse. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Eg reagerer på at de blir matet levende og at folk som forventer at de skal bli kjæledyr får katteungene sine behandlet på den måten.. ... men sånn ellers så ser eg ingen problem. Katter er ikke noe mer verdt enn andre dyr. Vi har en slags kultur om at hvis vi synes et dyr ser "åååhh så søt ut" så blir de verdt mer. Dette er selvfølgelig helt irrasjonelt. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 f.eks syntes jeg det var litt ekkelt å spise den gamle kaninen vår.... Mmmm, kanin, lenge siden jeg har spist nå, det er godt det! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 er vel ikke så galt å fore dem med katter, siden det ofte blir litt overflod av katter.. Kattene vi har er jo rett som det er borte en uke å kommer tilbake å etter en stund er magan stor, ja da er det kattunger på tur.. så når de er noen måneder gammle gir vi bort dem vi får gitt bort, resten er det da å slå ihjel.. da kan vel like greit slangen få litt nytte av den å spise dem.. Hvorfor er det overflod av katter? Fordi MENNESKENE, eierne ikke tar vare på kattene sine. Skal man ha katt, så bør man kastrere/sterilisere/gi katten p-piller hvis man ikke vil ha kattunger. Det kunne vært overflod av mennesker også. Vi kan jo bare ta og slutte med prevansjon og gi alle de overflødige menneskebarna til slangene. I det minste kan de avvlive kattene før de gir de til slangene. Dersom slangene bare vil ha levende dyr, så gi dem rotter eller mus, de har mindre tankevirksomhet enn katter og hunder. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Er greit at folk forer slanger med valper, katter, gullfisker, rotter, småbarn og andre greier. Men da burde de si ifra til dem de kjøper det av slik at ikke de tror at kattungen har fått et godt hjem når den ender opp som slangemat. Er også idiotisk og gi dem levende ting. Er forresten mange andre syke naturlige ting: Isbjørner tar mennesker, løver tar mennesker (sjelden), haier tar mennesker osv. Dette er helt naturlig, men er det greit? Er ganske mange mennesker på jorden for tiden også, skal vi kverne dom opp til kjøttdeig og servere dem til slanger? Endret 26. mai 2005 av EvoZ Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Hvorfor ikke bare gi dem ostekake??? Ubetydelige krem!!! Fixed Superfixed Duble that. EDIT; evoz. Løver spiser mennesker oftere enn hai.. Endret 26. mai 2005 av Bundy Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Er ganske mange mennesker på jorden for tiden også, skal vi kverne dom opp til kjøttdeig og servere dem til slanger? God Ide! Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Er ganske mange mennesker på jorden for tiden også, skal vi kverne EvoZ opp til kjøttdeig og servere han til slanger? God Ide! fixed! Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 er vel ikke så galt å fore dem med katter, siden det ofte blir litt overflod av katter.. Kattene vi har er jo rett som det er borte en uke å kommer tilbake å etter en stund er magan stor, ja da er det kattunger på tur.. så når de er noen måneder gammle gir vi bort dem vi får gitt bort, resten er det da å slå ihjel.. da kan vel like greit slangen få litt nytte av den å spise dem.. Hvorfor er det overflod av katter? Fordi MENNESKENE, eierne ikke tar vare på kattene sine. Skal man ha katt, så bør man kastrere/sterilisere/gi katten p-piller hvis man ikke vil ha kattunger. Det kunne vært overflod av mennesker også. Vi kan jo bare ta og slutte med prevansjon og gi alle de overflødige menneskebarna til slangene. I det minste kan de avvlive kattene før de gir de til slangene. Dersom slangene bare vil ha levende dyr, så gi dem rotter eller mus, de har mindre tankevirksomhet enn katter og hunder. kan ikke sterilisere alle da en kanskje vil ha en ny katt til tider da det faktisk hender att de dør, men så hender det også att katter får 5-8 kattunger i slengen å det er ikke like lett å gi bort alle.. å p-piller funker heller også dårlig da kattene som regel blir borte lenge når de har løpetid. Så da blir det litt overflod av katter til tider som da må avlives eller gis bort, men att de gir levende katter synes jeg er litt drøyt siden slangen sikkert spiser katten død også.. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Det er grusomt! Hvem driver med slikt!? Syke mennesker.. det er ikke sykt, naturen må gå sin gang, det må du og skjønne!! dette er egentli helt naturlig..... Agreed ! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Vi har en slags kultur om at hvis vi synes et dyr ser "åååhh så søt ut" så blir de verdt mer. Dette er selvfølgelig helt irrasjonelt. I vår kultur hører ikke katten eller hunden hjemme på matbordet verken hos slanger eller mennesker. I enkelte land gjelder det samme for storfe eller gris, som vi spiser. Derfor synes jeg det er forkastelig å fore slanger med katter. Støtter ikke nusselig-teoriene... Lenke til kommentar
Tonberry Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Ok... men hva med griser da, anth? eller er du veggis? tenk på alle de menneskene som har sånne små griser som kjæledyr, da... skal vi la være å bruke et dyr til mat bare fordi det er noen der ute som er glad i et annet eksemplar av den samme arten? Du blir veldig glad i kyr også etter å ha hatt dem gående rundt deg et par år, satt navn på dem, fora dem opp med flaske, gitt dem mat hver dag osv, det skal jeg love deg, og det er ikke noe særlig morsomt å se dem bli sendt på slakteriet for det om, men siden de er fint egnet til mat så er det ikke særlig masse å gjøre med det... Jeg sier btw ikke at jeg spiser katter til vanlig, men det har nok mer med at det ikke er å få tak i ferdig slakta her til lands... hadde jeg fått tilbudet om å spise katt/hund/hamster som har blitt avlivet og slaktet på skikkelig vis (les: humant og hygienisk) så hadde jeg nok ikke lurt på det. har egentlig lurt lenge på hvordan hund smaker Som sagt tidligere i tråden, denne wannabe-dyreverner-mentaliteten er totalt på trynet, det er ikke søte dyr som skal vernes, det er de som lider eller står i fare for å bli utryddet pga menneskenes grådighet! Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Katter er søte å ser på men når de pisser oppetter veggen din griper du etter kosten.... Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Enig med Tonberry... lever selv på gård og da får en et litt annet bilde av hvordan det er med dyr å død egentlig.. Ikke alt kjøttet en får kjøpt i butikkene er av dyr som har dødd en naturlig død, rettere sagt ingenting av det siden det ikke er lov å selge.. Endret 26. mai 2005 av Bushnell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå