YokiShoki Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) ***************Denne delen er løst********************** Se posten min lengre nede. Hei! Når jeg trykker på en knapp i skjemaet mitt så skal verdien i avdelings feltet leses inn i en VB variabel. Skjemaet skal så lukkes og et nytt skjema åpnes basert på verdien i avdeling feltet. Slik ser koden ut nå: ------------------------------------------------- Private Sub tilbake_etter_ferdig_Click() On Error GoTo Err_tilbake_etter_ferdig_Click Dim stDocName As String Dim stLinkCriteria As String Dim avdeling As String avdeling = [Forms]![Hovedskjema]![AvdNr] DoCmd.Close DoCmd.OpenForm "Tilbake_etter_ordre_ferdig", , , "[AvdNr] = avdeling" Exit_tilbake_etter_ferdig_Click: Exit Sub Err_tilbake_etter_ferdig_Click: MsgBox Err.Description Resume Exit_tilbake_etter_ferdig_Click End Sub ------------------------------------------- Problemet nå er at når jeg trykker på knappen så kommer en vindu opp hvor jeg må taste inn verdien for "avdeling manuelt". Hva er det jeg gjør galt? Endret 26. mai 2005 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) DoCmd.OpenForm "Tilbake_etter_ordre_ferdig", , , "[AvdNr] = avdeling" Filteret [AvdNr] = avdeling" peker ikke til avdeling variabelen. Følgende vil virke (hvis avdeling er numerisk): DoCmd.OpenForm "Tilbake_etter_ordre_ferdig", , , "[AvdNr] = " & avdeling Endret 26. mai 2005 av kaffenils Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Supert, nå fungerer det utmerket! Plagsomme småfeil Du vet ikke tilfeldigvis også hvordan du synkroniserer to rullefelt? Skjema bilde Jeg har et hovedskjema med to delskjema, venstre delskjema viser ordre informasjon, det høyre viser 53 uker som du kan taste inn antall timer per uke i. Problemet mitt oppstår når skjemaet ikke er stort nok til å vise alle registrerte ordre, da må jeg bruke rullefelt, men siden jeg har to delskjema så får jeg to rullefelt. Hvis jeg ruller på det ene så kommer de ut av synkronisasjon. Jeg trenger en mulighet til å synkronisere rullefeltene, eller begrense antall ordre som vises i skjemaet og automatisk generere en ny side for de som ikke får plass med Page up og Page down knapper. Ideer tas imot med takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå