Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finne WEP koden på eit nettverk.

Anbefalte innlegg

Kva program bruker man til det?

Tenkte eg skulle teste og sjå kor lang tid det tok før man fant nøkkelen.

Eg veit seffølgelig kva koden er, men det veit ikkje maskina enda!

Det er WEP og ikkje WPA

Edit: Har eit Intel 2200BG trådlaust nettverkskort og Windows XP Pro

Endret av Cornel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor er det vanskelig med intelkort?

Intel kortet har ikke topp fungerende drivere i Linux enda, den har også problemer med "monitor mode" som trengs for at man skal hente opp pakkene.

Når jeg ser på Intel sine sider så ser jeg at den siste driveren har fikset på litt av disse problemene, så da vil det muligens fungere iløpet av sommeren.

med 11g og linux så er atheros å anbefale.

Lenke til kommentar
For Windows takk.

Det er en LIVE cd (boot from cd). Ingenting blir installert på din maskin. Du kan derimot velge under startmenyen å installere det lokalt som en linux distro.

Er ikke vanskeligere enn å bruke tilsvarende verktøy i windows miljøet. Har også andre brukbare verktøy.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Kismet og Airsnort er verdt å ta en titt på.

Hvordan får man disse programmene til å funke på windows. Har lastet dem ned men får ikke til å åpne dem.

Vil fjerne ha en "steg for steg" guide.

Lenke til kommentar

Litt tvilsom debatt dette... Synes de som har planer om å bryte (andres?) kryptering bør tenke seg om noen ganger da dette kan være straffbart.

Dessuten så burde de lett greie å google seg fram framfor å spørre om hjelp til å bryte kryptering...

Endret av la7dfa
Lenke til kommentar
Kismet og Airsnort er verdt å ta en titt på.

Hvordan får man disse programmene til å funke på windows. Har lastet dem ned men får ikke til å åpne dem.

Vil fjerne ha en "steg for steg" guide.

Det er vel programmer for linux. Vet ikke om det finnes versjoner til Windows.

Lenke til kommentar
Litt tvilsom debatt dette... Synes de som har planer om å bryte (andres?) kryptering bør tenke seg om noen ganger da dette kan være straffbart.

Dessuten så burde de lett greie å google seg fram framfor å spørre om hjelp til å bryte kryptering...

Kan da umulig være straffbart og bryte seg f.eks inn i sitt eige hus?

Har lasta ned ei diger fil på 600mb, så får sjå kva eg får til.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er litt interessant, ryktene skal jo ha det til at nyere sniffere gjør jobben i løpet av minutter, der det før tok ett døgn eller to. Er jo interessant å vite akkurat hvor dårlig wep er :)

AtW

Lenke til kommentar

"Ulempen" med de nye snifferene er at de er aktive, dvs. de sender data til AP'et for å få det til å generere masse trafikk, slik at knekkingen av nøklene går kjappere. Vil dermed si at det ikke egentlig er snakk om rene sniffere lenger og at aktiviteten blir mer "på kanten" enn det tidligere har vært...

Lenke til kommentar

har tidligere sett etter slike verktøy selv. lastet blandt annet ned en live cd (med knoppix std, var det vel), som skulle være fantastisk når det kom til dette med å knekke trådløse nett etc. det viste seg selvsagt at den var basert på 2.4-kjernen som åpenbart ikke hadde støtte for trådløst nett! var visstnok mulig å kanskje få det til hvis man kompilerte kjernen og programmerte litt etc etc, men da ga jeg opp, er tross alt "windows-mann" og har lite greie på linux... :blush:

edit: ja, det var dette med poenget som forsvant... så langt jeg har funnet ut så finnes det ikke egnede verktøy for windowsplattformen som man kan benytte. litt pussig, men slik er det nå engang. hvis noen vet noe annet så vil jeg svært gjerne vite det!

Endret av el_cash
Lenke til kommentar

AirSnort 0.2.6 Requirements

AirSnort runs under Windows or Linux, and requires that your wireless nic be capable of rf monitor mode, and that it pass monitor mode packets up via the PF_PACKET interface

Airsnort hjemmeside

Finnes garantert en del howtos og guider til programmet hvis du googler litt :)

Har ikke testet programmet selv da jeg er begavet med chipset fra RaLink :hrm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
For Windows takk.

Det er en LIVE cd (boot from cd). Ingenting blir installert på din maskin. Du kan derimot velge under startmenyen å installere det lokalt som en linux distro.

Er ikke vanskeligere enn å bruke tilsvarende verktøy i windows miljøet. Har også andre brukbare verktøy.

Sa du at Auditor kan finne wep koden på nettverket mitt? Man laster ned dette programmet og brenner på en cd, og så kjører det derfra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...