rvenes Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Kva program bruker man til det? Tenkte eg skulle teste og sjå kor lang tid det tok før man fant nøkkelen. Eg veit seffølgelig kva koden er, men det veit ikkje maskina enda! Det er WEP og ikkje WPA Edit: Har eit Intel 2200BG trådlaust nettverkskort og Windows XP Pro Endret 25. mai 2005 av Cornel Lenke til kommentar
knut Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Med intel kortet er det vanskelig å få til, men det kommer en artikkel her på nettverket iløpet av en uke eller to som viser hvor lang tid det tar å knekke en WEP-kode, og litt andre sikkerhetsaspekter. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Kismet og Airsnort er verdt å ta en titt på. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 hvorfor er det vanskelig med intelkort? Lenke til kommentar
knut Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 hvorfor er det vanskelig med intelkort? Intel kortet har ikke topp fungerende drivere i Linux enda, den har også problemer med "monitor mode" som trengs for at man skal hente opp pakkene. Når jeg ser på Intel sine sider så ser jeg at den siste driveren har fikset på litt av disse problemene, så da vil det muligens fungere iløpet av sommeren. med 11g og linux så er atheros å anbefale. Lenke til kommentar
vpaulsen Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 For Windows takk. Det er en LIVE cd (boot from cd). Ingenting blir installert på din maskin. Du kan derimot velge under startmenyen å installere det lokalt som en linux distro. Er ikke vanskeligere enn å bruke tilsvarende verktøy i windows miljøet. Har også andre brukbare verktøy. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 OBS!... Bærbar pc uten cd-rom! yummi! jaja, har ein extern eg får putte på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Kismet og Airsnort er verdt å ta en titt på. Hvordan får man disse programmene til å funke på windows. Har lastet dem ned men får ikke til å åpne dem. Vil fjerne ha en "steg for steg" guide. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Litt tvilsom debatt dette... Synes de som har planer om å bryte (andres?) kryptering bør tenke seg om noen ganger da dette kan være straffbart. Dessuten så burde de lett greie å google seg fram framfor å spørre om hjelp til å bryte kryptering... Endret 25. mai 2005 av la7dfa Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Kismet og Airsnort er verdt å ta en titt på. Hvordan får man disse programmene til å funke på windows. Har lastet dem ned men får ikke til å åpne dem. Vil fjerne ha en "steg for steg" guide. Det er vel programmer for linux. Vet ikke om det finnes versjoner til Windows. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) For Windows takk. Burde kanskje fått med det i første post... Edit: Ser nå at du har endret den til å inneholde den informasjonen. Endret 25. mai 2005 av Orjanp Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Litt tvilsom debatt dette... Synes de som har planer om å bryte (andres?) kryptering bør tenke seg om noen ganger da dette kan være straffbart.Dessuten så burde de lett greie å google seg fram framfor å spørre om hjelp til å bryte kryptering... Kan da umulig være straffbart og bryte seg f.eks inn i sitt eige hus? Har lasta ned ei diger fil på 600mb, så får sjå kva eg får til. Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 THG har full guide på dette: How to crack WEP - Part 1 How to crack WEP - Part 2 Denne og baserer seg på linux, sikkert samme oppleg som skisert over i tråden. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Litt tvilsom debatt dette... Synes de som har planer om å bryte (andres?) kryptering bør tenke seg om noen ganger da dette kan være straffbart.Dessuten så burde de lett greie å google seg fram framfor å spørre om hjelp til å bryte kryptering... Personlig synes jeg det er litt interessant, ryktene skal jo ha det til at nyere sniffere gjør jobben i løpet av minutter, der det før tok ett døgn eller to. Er jo interessant å vite akkurat hvor dårlig wep er AtW Lenke til kommentar
EMM386 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 "Ulempen" med de nye snifferene er at de er aktive, dvs. de sender data til AP'et for å få det til å generere masse trafikk, slik at knekkingen av nøklene går kjappere. Vil dermed si at det ikke egentlig er snakk om rene sniffere lenger og at aktiviteten blir mer "på kanten" enn det tidligere har vært... Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) har tidligere sett etter slike verktøy selv. lastet blandt annet ned en live cd (med knoppix std, var det vel), som skulle være fantastisk når det kom til dette med å knekke trådløse nett etc. det viste seg selvsagt at den var basert på 2.4-kjernen som åpenbart ikke hadde støtte for trådløst nett! var visstnok mulig å kanskje få det til hvis man kompilerte kjernen og programmerte litt etc etc, men da ga jeg opp, er tross alt "windows-mann" og har lite greie på linux... edit: ja, det var dette med poenget som forsvant... så langt jeg har funnet ut så finnes det ikke egnede verktøy for windowsplattformen som man kan benytte. litt pussig, men slik er det nå engang. hvis noen vet noe annet så vil jeg svært gjerne vite det! Endret 27. mai 2005 av el_cash Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 AirSnort 0.2.6 Requirements AirSnort runs under Windows or Linux, and requires that your wireless nic be capable of rf monitor mode, and that it pass monitor mode packets up via the PF_PACKET interface Airsnort hjemmeside Finnes garantert en del howtos og guider til programmet hvis du googler litt Har ikke testet programmet selv da jeg er begavet med chipset fra RaLink Lenke til kommentar
apekattmedbanan123 Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 For Windows takk. Det er en LIVE cd (boot from cd). Ingenting blir installert på din maskin. Du kan derimot velge under startmenyen å installere det lokalt som en linux distro. Er ikke vanskeligere enn å bruke tilsvarende verktøy i windows miljøet. Har også andre brukbare verktøy. Sa du at Auditor kan finne wep koden på nettverket mitt? Man laster ned dette programmet og brenner på en cd, og så kjører det derfra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå