jrz Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) hei! på http://kvarteret.no/ har jeg laget noen bokser som viser programmet. for å få det slik jeg ville måtte jeg lage en h4x til li'en. Konseptet er at teksten skal starte nederst og utvikle seg oppover. (kanskje litt dårlig forklart.) poenget er at dette ikke validerer, men ser likt ut i alle nettlesere.. noen som har tips til hvordan jeg kan fikse dette? direktelink til validering <div id=event> <ul> <li> ... logoen er her </li> <li> <span> <div class='dato'>Torsdag 23:30</div> <div class='evnt'><a href='?p=program&id=2523'>FESTSPILLENE: EFTERKLANG </a></div> </span> </li> .. </ul> så css: #event li { float: left; margin-left: 3px; width: 158px; height: 125px; background: url(_img/bg_eventbox_1.png); background-repeat: repeat-x; vertical-align: bottom; margin-bottom: 0; margin-top: auto; position: relative; bottom: 0; } #event li span { display: block; position: absolute; left: 0; bottom: 0; } div.dato { font-family: arial; font-size: 9px; color: white; font-weight: bold; padding: 0 0 0 6px; } div.evnt { font-family: arial; font-size: 18px; margin: 0; color: white; padding: 0 0 2px 6px; } er det noen måte jeg kan h4x'e meg rundt dette, og få samme effekten? eller skal jeg bare drite i at det ikke validerer, så lenge det vises likt overalt.. Endret 25. mai 2005 av zyrtech_ Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Du har ikke lov å ha et <div> element inni et <span> element. Om du leser html dokumentasjonen skjønner du hvorfor... I tillegg skal du ha " rundt alle verdier. som id="hallo" og ikke id=hallo eller id='hallo' Endret 25. mai 2005 av harald_ Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Du har ikke lov å ha et <div> element inni et <span> element. Om du leser html dokumentasjonen skjønner du hvorfor... I tillegg skal du ha " rundt alle verdier. som id="hallo" og ikke id=hallo eller id='hallo' Kort fortalt kan du aldri ha et blokkelement inni et inline-element. Uansett ser eg ingen grunn til å ha et span-element rundt dei to div-elementa. Om det er for å få til en spesifik ting i designet, bør/må du bytte det ut med et div-element. Lenke til kommentar
jrz Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 jeg vet at jeg ikke har lov å putte div i span, poenget er at jeg og en kompis måtte gjøre det for at det skulle virke.. jeg spør etter konkrete metoder å gjøre det på for å få samme effekt.. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Kan du ikke istedenfor å bruke div, bruke span? Og så gi den egenskapen display:block? Burde gjøre samme nytten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå