Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Billigste .com domene???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har mitt .com domene hos domeneshop.no, og de er i alle fall ganske billige til å være norske. Dessuten får du ubegrenset antall epost og dns forwarding'er.

Ellers er nok utenlandske tjenester billigere, men jeg føler nå at det er tryggere å ha det hos et norskregistrert firma. Det er jo ikke så mye penger det er snakk om.

Lenke til kommentar

Når jeg BARE skal ha domene navn, skal jeg velge dette alternativet da??

"Alternativ 4: Egne navnetjenere

Dersom du har egne navnetjenere som du ønsker å benytte til ditt domenenavn, velger du dette alternativet. Det koster ikke noe ekstra å delegere et domenenavn til egne navnetjenere"

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-16 18:05, Aarre skrev:

Når jeg BARE skal ha domene navn, skal jeg velge dette alternativet da??

"Alternativ 4: Egne navnetjenere

Dersom du har egne navnetjenere som du ønsker å benytte til ditt domenenavn, velger du dette alternativet. Det koster ikke noe ekstra å delegere et domenenavn til egne navnetjenere"

Nei (hvis du ikke har egne navnetjenere, da, men jeg var freidig nok til å anta at du ikke har det :wink: )

Et eller annet sted må noen sørge for at ditt domenenavn blir knyttet til en IP-adresse, og at denne informasjonen blir distribuert slik at folk hvor som helst i verden kan finne den. Det tar navnetjenerne seg av.

Mer detaljert info finnes her:

http://www.domeneshop.no/faq.cgi#navnetjener

Lenke til kommentar

Prøvde for moro skyld å søke på samme domene på domeneshop og fastname og det ble ikke samme prisklasse engang (søkte på .nu tupe domene).

- Domeneshop: $90 for registreringsavg. + NOK 190 for første året. Tilsammen ca kr.850.-

- FastName: NOK 895 for reg.avg. + NOK 500 for to år eks.mva. Tilsammen ca. kr.1700.-

Pakkene var ellers svært like. Den siste var for to år, så legg på kr.190.- til den første så blir de helt like.

Lenke til kommentar

Nå var det jo et .com domene det var snakk om, og ikke .nu. De koster $15 per år på domeneshop, og da blir det mye billigere enn i Nebus priseksempel (antar det blir tilsvarende like mye billigere hos fastname)

Lenke til kommentar

Har brukt http://www.stargate.com på en del domener. De er basert i USA, men jeg har ikke merket noe problem med det i det hele tatt.

De har egentlig alt du trenger, inkludert et kontrollpanel der du kan styre DNS og slike ting.

Anbefales.

Vet ikke helt hva det koster nå, men jeg betalte $8 pr. domene når jeg registrerte mine. Det blir vel omtrent 60 kroner eller noe sånt.

swanky

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...