NuB Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Jeg forventer ikke at noen skal ha noe svar på dette- et litt sært problem kanskje. Da jeg nylig måtte kjøpe ny mus (Logitech cordless) endret egenskapene for scrolling seg noe. I explorer har den med den gamle, desverre ødelagte mus, scrollet en kolonne av gangen når jeg ser på filer, noe som gjør det mye enklere å holde oversikt. Nå har den begynt å gå to kolonner av gangen, altså mindre oversiktelig, samt ikke så pent (mindre glidende). SOftwaren til musen lar meg velge antall linjer, men dette har ikke noen effekt. Noen som har noen kur? Ikke det nei.. Får vel heller ta tiden til hjelp å håpe jeg venner meg til denne udugelige scrollingen. Lenke til kommentar
petter_n Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Kjøp noe annet en Logitech, er bestandig tull meg det hersens julet til Logitech. I spill er det sjeldent det fungere i det heletatt. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 25. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2002 "Kjøp noe annet" du, har nettopp kjøpt denne og er ikke den som har panger voksende på tre i hagen. Nå har jeg funnet ut at problemet gjelder andre ting også. I Opera, når man høyreklikker og scroller, så tabbes det mellom sidene. Ofte oppfattes "et scroll", som vanligvis skal føre deg til sist åpnede side, som to i stedet, det vil si at helt feil side åpnes og funksjonen blir ubrukelig. Noen som har vært borte i feil "scrollemengde" på denne måten før? Problemet kan løse seg midlertidig når jeg går inn og endrer på egenskapene til scroll-hjulet i det lille programmet som fulgte med. Lenke til kommentar
kvest Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Har hørt at Logitech driverne ikke liker seg noe særlig under WinXP f.eks. Sitter med en "vanlig" logitech mus her på jobben, og bruker standard windows driverne. I kontrollpanel / mus setter jeg opp 1 linje av gangen scroll, og det fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Kjøp noe annet en Logitech, er bestandig tull meg det hersens julet til Logitech. I spill er det sjeldent det fungere i det heletatt. _________________ --- hilsen petter_n Ikke noe feil med hjulet på min Logitech Dual Optical da.. verken i IE (jeg scroller tre linjer omgangen er det vel) og heller ikke i Spill er det problemer(bare CS og Tribes2 som bruker hjul som jeg kommer på nå), så enten har du vært uheldig med kombinasjon av mus/driver/operativsystem eller så har du ikke peiling. Beklager Vet minst fire andre som har mus fra Logitech som heller ikke har møtt på noe slags problemer, så bare hold dine tanker for deg sjøl så folk velger den musen de syns er mest behagelig for dem og ikke styrer unna Logitech fordi du påstår "det bestandig er tull meg det hersens julet"....... Lenke til kommentar
NuB Skrevet 25. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2002 Kan jo legge til noe jeg glemte, scrollingen fungerer ikke i IE. Etter å ha installert en ny driver som fulgte med en den som innstallerte seg selv er det ingen forskjell dessverre, bortsett fra at scrollingen plutselig føles mye saktere (ja, den står innstilt på 3 linjer ennå). Blir jeg gal mon tro? Det der med to-av-gangen er hvertfall et faktum. Mens jeg skriver dette og tester litt virker den plutselig i IE igjen. Det virker som det er forskjellige egenskaper som slår seg av og på. Har ikke tid nå, men prøver å avinstallere programvaren som fulgte med senere i dag. [ Denne Melding var redigert av: NuB på 2002-07-25 14:58 ] Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Jeg har også opplevd litt problemer med software'n til Logitech, men etter jeg re-installa det et par ganger med nyeste drivere ble det til slutt. Men uansett så synes jeg at Logitech har bestandig hatt et bedre scrollehjul enn MS. Så prøv deg fram.. men ikke lukk det lille bilde av musa di på enden av oppgavelinjen og ikke piss på strøm gjerder... Lykke til. btw: har MS 3.0 + func 1030 selv.. Mvh. Morten Holje aka Boqs Lenke til kommentar
Zork Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Har også problemer med scrolling med logitech-mus i enkelte programmer (bruker Win2000), men mye av problemene løste seg ved å hente ned siste versjon av MouseWare fra logitech sine web-sider (v. 9.61) samt å kjøre registry-filen for 'gamers' som du finner på http://www.logitech.com/index.cfm?page=dow...13&languageid=1 Litt merkelig oppførsel på den enda, men den fungerer perfekt i de aller fleste programmer hos meg nå. Lenke til kommentar
starfalc Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Fikk med meg i en annen tråd at du kunne laste ned noe som heter gamewheel.exe eller.no som fixa scrollen i spill.. Kan ikke bekrefte dette siden jeg verken har prøvd eller bruker Logitech for øyeblikket.. Prøv med de nyeste driverne fra logitech:) Har oxo MS 3.0 med fUNC :wink: Lenke til kommentar
AldaZar Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Ikke installer driveren som fulgte med musa til logitech!!! Og til deg som til folk om å ikke kjøpe logitech............ Lenke til kommentar
en fyr Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Hold muspekeren over IE når du skal scrolle... trenger ikke det i f.eks. Word. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 25. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2002 Hmm, forsøk på å skifte drivere førte til et helt lite førjulsmareritt. Vel, jeg skulle altså installere en av driverne som ble "foreslått" i oppdaterings-wizarden- en Logitech-kompatibel et eller annet, jaja, kanskje den funker tenkte jeg. Det gjaldt også tastatur skulle det vise seg- noe jeg trodde gikk greit ettersom jeg har et Logitech trådløst tastatur- men det gjorde det ikke. Plutselig gikk det ikke an å kommunisere med maskinen i det hele tatt- snakk om panikk der jeg frenetisk løp for å skaffe en annen mus og tastatur for testing. Jeg så for meg innkjøp av ny harddisk som eneste løsning for å komme inn igjen. Men et ti år gammelt tastatur viste seg å virke i oppstarten, sånn at jeg fikk tastet F7 og oppstartsalternativer og "gjennopprett siste vellykede konfigurasjon" eller noe sånt (med skjelvende neve av frykt for at mye konfigurasjon skulle overskrives), men det gikk jo bra (håper jeg...) Nå er det tilbake til Windows egen driver for mus- den "glir" ikke like godt, men jeg slipper trøbbelet med et scroll for mye. Forresten enig med en taler over her- altfor ofte skjer det at et spørsmål blir besvart med svar som "Hvordan du gjør det på Mac? Mac suger, skaff pc" og lignende. Mange ganger virker folk mer opptatt av å fronte sin egen maskinvare/ det de synes er best enn å hjelpe til med det konkrete problem. Personen som spør har ofte gode grunner for å gjøre ting sånn som han gjør det, uten at han skal bli nødt til å forsvare hver minste ting som ikke engang har særlig mye med saken å gjøre. Ikke misforstå, det kan være mange tilfeller der det er fullt legitimt, men jeg tror de fleste vet hva jeg mener når jeg sier det er en forskjell... Lenke til kommentar
petter_n Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Lone*Desert-Fish til deg kan vi si att jeg ikke har peiling. NuB: Har du prøvd å huke av for "bruk bare MS-office kompatibel skrolling" det fungerer fint på "de" logitech musene jeg har, pleier å vere det som er årsaken til att julet ikke virker i spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå