Gå til innhold

Utbrent advarsel i PSCS?

Anbefalte innlegg

Hei

Innimellom redigerer jeg bilder i photoshop med mye hvitt i seg, i RAW converteren min, har jeg exposure warning som merker av utbrente områder med rødt, har man noe tilsvarende i photoshop?

Ikke bestandig like lett å ha kontroll på ting når man øker kontraster og legger på usm osv osv, ønsker å unngå utbrente bilder og jeg synes det lille histogrammet i PS bare gir begrenset informasjon mhp. dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke lagt merke til noe slikt, men om du ser at histogrammet går ut på høyre sida og du vil vite eksakt hvor i bildet det er så kan du jo evt dra "Eyedropper tool" over bildet og se om noen av fargekanalene i fargepaletten er 255. Disse oppdateres i sanntid hvis du holder musknappen nede. (Iallefall i PS6 som jeg sjekka på jobb nå...)

Ellers pleier jeg ikke være så nøye på å sjekke for utbrendthet når jeg jobber i PS, siden endringene her er reverserbare (jeg har jo originalen). Dessuten er det jo gjerne sånn at man vil ha deler av bildet utbrendt.

Det var kanskje ikke så nyttig dette her, men det beste jeg kom på i farten... :)

PS! Visste ikke at Canon hadde en EF-S 18-55mm IS USM ;)

Flotte naturbilder på websida di forresten, likte reven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...