Gå til innhold

Poll: Har du ulovlig programvare?


Har du ulovlig programvare?  

921 stemmer

  1. 1. Har du ulovlig programvare?

    • Ja
      834
    • Nei
      88


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det noen lover som kan straffe meg når jeg svarer ja på begge spørsålene?

:grin:

 

Men det er viktig det at om man virklig bruker et program som man virklig liker så er det viktig å støtte utviklingen.

(fikk foresten skolen til å kjøpe PaintShop pro på 50pc'r, fordi jeg likte programet... så jeg har ikke dårlig samvitighet for detmeste av det...)

Lenke til kommentar

1.Ja

1.Ja

 

Jeg studerer etter å bli en utvikler, og i det siste har jeg kjøpt stort sett det jeg bruker, for det blir ganske kjedelig å lage produkter som blir pirat kopiert.

 

Men jeg støtter ikke pirat kopiering. Evaluation 4 ever!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-17 20:59, yummy skrev:

...

Kanskje jeg skal gi moderatorstatus til samtlige, så kan dere prøve selv.


...


 

Yay!

 

Deathmatch Banning folkens!

 

"Hvor mange kan du banne foer du blir bannet selv?

Her har dusjangsen til aa bruke dine |334 moderator skillz! Kom og bli MoD3raTOR du ogsaa!"

 

:lol:

Lenke til kommentar

til jeez: du skrev: Så lenge ingen lider av "piratkopieringa" vår, kan det bare ligge syns nå eg..

 

???? virker ikke som om du har tenkt no særlig på konsekvensene av piratkopieringa di.....

At det er flere tusen folk som mister jobben fordi selskapet må kutte ned kostnader = DIN FEIL!

også at de som kjøper programvare må betale 10 ganger mer enn nødvendig = DIN FEIL!

 

Jeg er enig i at det nesten umulig å unngå piratkopiert programvare (en vgs student nevnte autocad....?), men den notoriske kopieringa av all programvare, bare for å ha det i hylla blir litt slemt.... du kan i det minste kjøpe software som du liker og bruker ofte? På den måten støtter du en eller annen stakkars som sliter i månedsvis med å programmere ting.

Lenke til kommentar

Piratkopiering er privatpersoners måte å si ifra om at prisene er altfor dyre!

Hadde windows 2000 kostet litt mindre, ville jeg kjøpt det. (Jeg sier ikke noe om jeg har kjøpt det eller ikke, så det er sagt.)

 

At Adobe Photoshop koster 11.000 sier litt om at programmet er beregnet for seriøse selskaper. Og seriøse selskaper betaler også for det.

Da får Adobe pengene sine, og de er fornøyd.

 

Hadde det fantes privat-versjoner til under tusenlappen, ville jeg kjøpt det og også mange flere!

(Jeg sier ikke noe om jeg har kjøpt det eller ikke, så det er sagt.)

 

 

Produsenter er klar over at privatpersoner kommer til å skaffe piratkopier, så derfor øker de prisene til seriøse firma. Dermed stiger prisene, og færre kjøper.

Lenke til kommentar

Quote:


yummy skrev (2002-07-17 20:59):

Kanskje jeg skal gi moderatorstatus til samtlige, så kan dere prøve selv. Det er ikke så veldig enkelt, det kan jeg love dere. Heldigvis kan jeg kvitte meg med de aller verste, men det er en heller dårlig løsning spør du meg. Det må da kunne gå an å fatte hvilken vei kloden snurrer av og til?-moderator yummy-


 

Du kan godt gjøre meg til moderator!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-18 12:37, santaxx skrev:

Bare ALLE kjøper blizzard spill orginalt så er jeg fornøyd jeg dem SKAL kjøpes orginalt.


 

starcraft og broodwar ruler! men neimen om jeg gidder å kjøpe special edition pack som koster flere hundre kroner, når spillene er 3-4 år gammelt :grin:

Lenke til kommentar

Leeson skrev:

De er ikke skinnhellige, men det er de som må stå til ansvar for hva som blir skrevet på dette forumet. Og siden warez ikke akkurat er lovelig, er det bare naturlig at moderatorene setter opp rettningslinjer hvor warez ikke skal oppfordres til.

 

I henhold til alle prejudikat satt under DMA(Digital Millenium Act) i høyesterett i USA, er ikke moderatorer ansvarlige for det som diskuteres på et gitt forum.

 

Anders Leipsland skrev:

når ble nedlasta musikkfiler og sikkerhetskopier ulovlige?

 

Under Åndsverksloven §8,b er det ikke tillatt å fremstille maskinlesbare kopier av noe program uansett bruk(les: unnskyldning). Selv om allmenn oppfatning er at egne sikkerhetkopier er tillatt, er det ikke det altså. Og nedlastede musikkfiler, la oss bare si at majoriteten av dette ikke er ola dunks hjemmelagde MIDI-filer...

 

*jeg vet qoutingen ikke er korrekt...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-18 13:36, trenchypost skrev:


Anders Leipsland skrev:

når ble nedlasta musikkfiler og sikkerhetskopier ulovlige?


Under Åndsverksloven §8,b er det ikke tillatt å fremstille maskinlesbare kopier av noe program...



 

En musikkfil er ikke et dataprogram. Musikk og film er tillatt å kopiere til privat bruk. (Jfr Åndsverksloven § 12.)

 

Backup av dataprogram er bare tillatt dersom det er nødvendig for å kunne bruke programmet. (Jfr Åndsverksloven § 39h.) Men lisensavtalen til det aktuelle programmet kan selvsagt gi deg tillatelse til å lage sikkerhetskopier.

 

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...