Gå til innhold

Poll: Har du ulovlig programvare?


Har du ulovlig programvare?  

921 stemmer

  1. 1. Har du ulovlig programvare?

    • Ja
      834
    • Nei
      88


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1: Ja, selvfølgelig

2: Tja, har skjedd et par ganger :wink:

 

Kan nevnes at jeg kjøper som regel musikk i stede for å laste ned. Samme med spill(noen unntak). Film kjøper jeg også.

Men hey, da er jeg jo ganske clean da :grin:

(hvis jeg ser bort ifra fortiden :wink: )

 

Har forresten aldri kjøpt et operativsystem. Sier seg selv med de prisene som Microsoft opererer med.

 

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-07-17 14:19 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-17 17:49, TuMaz skrev:


MODERATORER

Hadde vært veldig interessant å hørt hvor skinnhellige dere virkelig er! Finnes det virkelig personer der ute som med hånden på hjerte kan si at de aldri har brukt warez???


 

De er ikke skinnhellige, men det er de som må stå til ansvar for hva som blir skrevet på dette forumet. Og siden warez ikke akkurat er lovelig, er det bare naturlig at moderatorene setter opp rettningslinjer hvor warez ikke skal oppfordres til.

Lenke til kommentar

1: Ja

2: Ja

 

Men! Programmer/spill som jeg bruker til daglig, være seg til skole/jobb o.l. har jeg lisens på. Ikke for at dette er absolutt nødvendig, men siden jeg designer nett-sider til div firmaer på fritida, så prøver jeg å ha ting litt på stell. Noen synes nok at det er teit, men bryr jeg meg ikke noe om... :smile:

Lenke til kommentar

moderator yummy svarer at det ikke raker noen som helst om han har lovlig eller ulovlig programvare. Derfor svarer han ikke på slike spørsmål, også fordi det vil kunne brukes mot ham dersom han skal håndheve retningslinjene. Man kjenner lusa på gangen...

 

Men jeg har sikkert ulovlig programvare noe sted. Skulle ikke forundre meg heller - det er ikke alltid så greit å holde oversikten ettersom man har en _god_ del programvare som er lånt fra skolen. Men om det skulle ligge en kopi noen steder, så var den lovlig i det den ble kopiert.

 

Hm. Ser jeg har JBuilder liggende, men den har jeg ennå lov å benytte. Studentversjon som kan benyttes så lenge en studerer. Men når jeg slutter på skolen...

 

PS: jeg har ennå ikke skjønt hva som er problemet om jeg har noe warez liggende privat - som moderator sørger jeg for at informasjon om hvor en kan laste ned ting & tang ikke blir tilgjengelig på forumet. Å være moderator betyr ikke at man skal være 100% lovlydig. For eksempel har jeg mista lappen fordi jeg kjørte for fort. Men det influerer ikke på min virksomhet som moderator på forumet.

Jeg er ærlig talt dritt, møkk lei av at flere brukere skal henge ut moderatorene om de gjør noe som er litt tvilsomt. Det var det med stein i glasshus...

 

Kanskje jeg skal gi moderatorstatus til samtlige, så kan dere prøve selv. Det er ikke så veldig enkelt, det kan jeg love dere. Heldigvis kan jeg kvitte meg med de aller verste, men det er en heller dårlig løsning spør du meg. Det må da kunne gå an å fatte hvilken vei kloden snurrer av og til?

 

Jaja, nok hjertesukk fra en moderator for denne gang.

 

PS: JA, jeg har hatt piratkopiert software. Noen og hundre spill til min gamle 286. Men den har tatt livet av seg, så alt er kastet. :sad:

 

-moderator yummy-

Lenke til kommentar

1: Ja, og jeg er blitt bannet for det

2: Ja, og jeg er blitt bannet for det også

 

Men til mitt forsvar har jeg faktisk kjøpt flere Orginale musikk cder etter først å ha lastet ned noen melodier. Et annet poeng er at jeg ville aldrig ha kjøpt all den programvaren jeg har hvis det var eneste muligheten, og dermed har jeg aldrig hatt muligheten til å teste programmene. Så det er en viss reklame effekt i piratkopiering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...