Gå til innhold

Poll: Har du ulovlig programvare?


Har du ulovlig programvare?  

921 stemmer

  1. 1. Har du ulovlig programvare?

    • Ja
      834
    • Nei
      88


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes det er dårlig gjort av dere som laster ned ulovlig programvare.

Dere ødelegger for produsenten som har brukt masse penger og masse tid på å lage det programmet.

 

Også ødelegger dere for oss som betaler for programvaren.

Hadde dere kansje også betalt for programvare så kunne produsenten satt av mer penger til å utvikle bedre programvare til kundene.

 

Syntes synd på dere hvis dere starter bedrift, IMO.

Lenke til kommentar

prøver å bruke så mye open source som mulig og etter det leter jeg etter gratis programmer. jeg har faktisk ikke et eneste piratkopiert program på denne maskina. ( :w00t: ), men kan ikke nekte for å ha lastet ned litt musikk og en og annen tv-serie.

 

en ting er når du kopierer f.eks. et microsoft produkt når du er student og har dårlig råd, (sier ikke det er bra heller) de har nok penger og går ikke konkurs om et par personer bruker ulovlige versjoner av windows og/eller office (jada, jeg vet. hva om alle tenkte sånn...?), men når du har nok penger og det er snakk om noe så viktig som et OS så er det litt dumt å bruke ulovlige kopier. hvis du absolutt ikke vil betale kan du jo bruke en av de mange linux distroene som er å få tak i helt gratis!

 

huff, ble litt rotete dette, måtte omformulerer meg flere ganger, og dette var det som kom ut... :)

Lenke til kommentar

1. ja

2. ja

 

Jeg er ingen spesiell tilhenger av piratkopiering, noe jeg har gitt uttrykk for i andre tråder her på forumet, men jeg har jo en mørk fortid som så mange andre...

 

Piratkopiert programvare finner fortsatt tidvis veien inn på disken min, men jeg prøver hovedsaklig å bruke kun gratis eller lovlig kjøpte programmer. Spill, som lenge har vært mitt hovedbruk av maskinen har jeg kun kjøpte versjoner av, og jeg har nok svidd av nærmere 50 000 på spill de siste 5 årene...

Lenke til kommentar

1.JA

2.JA

 

For det første gidder jeg ikke vente helvettes lenge for at tvserien skal gå her i landet, så der er det uaktuelt å ikke laste ned! Musikk filmer osv, er nok et must. Programmer, og annet kommer ann på. Skal jeg bare sjekke om det er bra, så laster jeg det ned. Men det er selvfølgelig ting jeg verdsetter såpass høyt at jeg må kjøpe det.

Men penger er en mangelvare hos meg til tider, så da sier jeg ikke nei takk til gratis :D

 

PS: Er mange ting som er latterlig dyre, og da gidder jeg ikke betale for overprisete varer!

Endret av The_dark_lord
Lenke til kommentar

1. Ja

2. Ja

 

Prøver å holde meg til open source, men ikke alltid like lett :p

 

Å få aktivert et windows eksemplar, er et rent helvete. Og etter 3 dager i telefon med MS så cracker jeg OS-et med god samvittighet, og leverer tilbake OS-et til butikken.

 

Jobber også som IKT lærling, og får derfra en del programvare gratis, så er en del jeg slipper å piratkopiere.

 

Musikken min er vel for det meste pirat, men hovedgrunnen er pris på hver enkelt låt og DRM.

 

Filmer er det faktisk bare et par av, og de har jeg kjøpt.

Serier er litt værre å få tak i på DVD (Skal ikke si jeg leter sånn alt for mye heller), så det plaier jeg å laste ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...