Gå til innhold

Poll: Har du ulovlig programvare?


Har du ulovlig programvare?  

921 stemmer

  1. 1. Har du ulovlig programvare?

    • Ja
      834
    • Nei
      88


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Ja, men ganske lite egentlig :ermm:

2. Ja, under litt tvil :)

 

Har pr. idag ingen piratkopiert programvare på pc'en min, og har ikke hatt det på lang tid heller.

Har heller ikke lastet ned mp3 o.l. på 2 år nå, så jeg føler meg ganske snill sånn sett. Ihvertfall når jeg ser på uttalelsene til mange andre her :p

Spiller nesten aldri, men har likevel kjøpt over 20 originale spill de siste 2 årene ( :roll: ). Syns det er greit å betale for programvare som jeg faktisk har bruk for, så sant den er priset med måte.

Men jeg har lånt en mengde musikk cd fra kamerater, og lagt de inn som mp3 på min maskin, så helt uten synd er jeg ikke ;)

Når det gjelder deling av programvare så har jeg gitt kopier til kamerater av ting og tang jeg selv har kjøpt og betalt. Veit ikke hvor galt dette er :hmm:

Endret av Eriond
Lenke til kommentar

ja jeg har kopi og hvis dete er nerde treff hvorfor skal vi ikke diskuterer det ? det fritt land og er det noen en andre en hardware.no som har forum man kan diskutere sånt på her er de modratene gærne :thumbdown:

 

ps hw er bra og men ikke når det gjelder forum

Endret av RAPTORR
Lenke til kommentar

det på tide hardware. åpner for sånne disksjoner ellers så er det bare å finnne noen andre en hw og alle går der så skal dere se at hw mykner til dem er bare kjepphøye nå på grunn av at dem har manfge som er på siden dem

 

 

jeg sier en ting bare LENGE LEVE DVD JHON :thumbs:

Endret av RAPTORR
Lenke til kommentar

1: :blush:

2: :thumbdown:

 

Tidig post dette her. Statestikken e vel like dyster nå som for to år siden, om ikke verre.

 

Kanskje man kan løse piratproblemet ved å kutte drastisk i prisene på produkter som er rettet mot privatpersoner (spill, OS, etc), og heller øke prisene på programvare rettet mot store firma (f.eks Maya, Max og Photoshop). Hadde spillene kostet 200kr, CDene 50-80kr og et operativsystem 400 eller noe hadde det ikke vært så store problemer tror eg.

 

Og et seriøst firma burde fint kunne punge ut en 50.000kr++ for f.eks AliasWaveFront Maya 6 Unlimited, når man tar med at man med rett kunnskap kan mekke fancy animasjonsfilmer og dra iland noen millioner...;). Mens vi andre studenter som ska leke oss litt fint laster det ned gratis uten å blunke.

 

Eller er disse idene helt på vidden?

Lenke til kommentar

brsseb: Du er inne på noe...men jeg har ikke helt troen på at det kommer til å skje...

 

Se på microsoft, først nå har de begynt å differensiere prisene sine fra land til land, til nå har vel Windows kostet det samme i alle land, dvs. en tusenlapp i Norge (lommerusk) og noen årslønner i Thailand. Så noe skjer jo. Er vel en grunn til at man får kjøpt pirat-software i de store kjøpesenterene i Thailand/Russland (etter det jeg hører)

Endret av gundik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...