ELR Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Fedora Core 3. I dag da jeg starta opp maskinen mista jeg tilgangen til NTFS-partisjonen min. Jeg kommer inn på den, men den er "tom". Jeg har lagt til mounting i oppstartsfilen, men nå husker jeg ikke hvor den filen ligger :S Noen som kan fortelle? Endret 25. mai 2005 av Pitbullo Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Ta å mounte den manuellt og se om det fungerer først. mount /dev/foobar /mnt/foobar Filen du leter etter heter /etc/fstab Endret 25. mai 2005 av olear Lenke til kommentar
Solow Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Har du oppdatert kjernen? I såfall må du gjøre som du gjorde sist for å få lest ntfs. http://www.fedorafaq.org/#ntfs Lenke til kommentar
ELR Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Det har fungert knirkefritt i flere måneder. Feilen dukka opp i morges da jeg starta maskinen..... Lenke til kommentar
ELR Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Gikk gjennom oppstarten nå, fikk beskjed om at NTFS ikke var støtta av kernelen. Sjekket kernelversjon: 2.6.11-1.27_FC3 Det er den riktige versjonen, den jeg oppgraderte TIL for i det hele tatt få støtte for NTFS. Skjønner ikke noe nå..... Lenke til kommentar
Solow Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Har du prøvd å gjøre dette en gang til? http://linux-ntfs.sourceforge.net/rpm/fedora3.html Lenke til kommentar
ELR Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 har prøvd med samme kernel jeg hadde, samt en eldre versjon. Får beskjed om at den alle rede er installert. Prøver å legge til modul kommer denne meldingen: [root@localhost kernel]# /sbin/modprobe ntfs FATAL: Error inserting ntfs (/lib/modules/2.6.11-1.27_FC3/kernel/fs/ntfs/ntfs.ko): Invalid module format Lenke til kommentar
ELR Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Beklager dumme spørsmål, men..... På versjonen av kernelen er det noen med endelse i586, og noen med i686. Hva er forskjellen? EDIT: Kjører A64, men 32-bits FC3. Endret 25. mai 2005 av Pitbullo Lenke til kommentar
ELR Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 LØSNING: NTFS-modulen til kernelen lå der som den skulle, og alt burde ha fungert. Løsningen var bare å avinstallere alle ntfs-moduler, og installere på nytt. Fungerer igjen nå. Takk til alle som hjalp!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå