Gå til innhold

stillegående dvd spiller?

Anbefalte innlegg

hei, lurer bare på om noen kan tipse meg om en veldig stillegående dvd spiller? har en nec 3520a nå og synes den bråker no jævlig når den kjører på full hastighet. også er det jo kjekt med en dvd spiller når man skal kopiere dvd plater o.l.

kjekt visst den kommer i sort også, men ikke et must.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nja det er jo snakk om en dvd brenner der da, tenkte bare kjøpe en dvd spiller ettersom jeg allerede har en dvd brenner. vet det ikke er mye prisforskjell men det er da noen hundrelapper og jeg har litt dårlig råd for tia så desverre..

Lenke til kommentar

ok, men at en bruker på komplett sier at den er stillegående er litt tynt grunnlag synes jeg, vet jo ikke hva han regner som stille, og er det når den spiller av en dvd film eller kjører på full hastighet liksom..?

noen andre erfaringer med den eller andre dvd spillere? ingen her ute som har en stillegående dvd spiller?

Lenke til kommentar

Plextor PX-116 er stillegående. Kjøpte en slik da jeg ble lei av å spille av DVD i NEC ND-3500. Problemet går å løse ved å stille ned max hastighet i Nero Drivespeed men da må du gjerne stille opp igjen når du skal foreta lesetest etc og det blir noe herk i lengden.

Lenke til kommentar

har ikke problemer ved avspilling av dvd, da er den stillegående, men er når jeg skal kopiere data til disken f.eks, når den går for full pinne at den bråker som en jetmotor.

er denne plextoren stillegående på det feltet også?

Lenke til kommentar

Når den kopierer går den for fullt for å kunne kopiere så fort som mulig. Plextor'n går bare 8X (tror jeg) så da blir den litt stillere. Du trenger vel ikke å sitte der når den kopierer ? Alternativt kan du redusere hasitgheten med Drivespeed som nevnt. Ville ikke kjøpt Plextor'n for for å få lavere/stillere dataoverføring :nei:

Lenke til kommentar
ok, så man kan vel konkludere med at alle dvd spillere bråker like mye når de går på full pinne altså?

Tror nok det ja, desverre.

Jo flere omdreiinger, jo raskere overføringshastighet, men også mer bråkete.

Er det samme med biler, går de på høyt turtall bråker de også oftest mer.

Du kan jo prøve å "isolere" dvd-romet, men f.eks. skumgummi eller noe slikt. Men da blir det kanskje for varmt?! :hmm:

Lenke til kommentar

nja, man har jo 7200rpm disker som bråker og 7200rpm disker som er vesentlig mer stillegående. så tenkte kanskje det var litt forskjell på dvd-rom'er også. :)

nei men får vel leve med det sålenge da. er jo ikke så frytkelig ofte det plager meg, men men.. prøver bare få alt perfekt her :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...