Gå til innhold

Oppgradering av PC, spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en venn som har en 3,06 Ghz pentium 4 prossesor 1024 mb minne, det er en dell dimension 2400.(med intergrert skjermkort) ikke AGP port i maskinen.

han har lyst til og kjøpe battlefield 2 når det kommer, og trenger da nytt hovedkort og skjermkort.

så lurer på om han trenger noe mer og går det an og bare flytte det han har over på et nytt hovedkort?

kan noen gi meg forslag på skjermkort så vil kjøre spillet bra(han har tenkt og bruke minst mulig på dette, så ikke noe "high end")

har sett på skjermkort på elkjop Geforce 6600GT

og så dette hovedkortet på komplett MSI 865G NEO2-PLS

går det an med et geforce 6600 for og få ned prisen?

Uansett er det noe mer jeg trenger, funker det jeg har satt sammen?

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I henhold til den informasjonen jeg har sett så er GeForce 6600 støttet av BF2, og 6600GT burde kunne kjøre det greit. Allikevel anbefaler jeg deg å vente til demoen kommer ut (juni har jeg hørt) og se hvilken ytelse folk faktisk får med de forskjellige kortene.

Hovedkortet vet jeg ikke så mye om, men mitt MSI kort (AMD) fungerer greit. Det viktige er å se hvilke funksjoner han trenger på det, og kjøpe ett som har disse.

Dersom Dell PCn er bygget opp som en standard PC skulle det gå greit å bytte hovedkort og skjermkort, men jeg vet ikke om den er det. Mistenker at det kan være noen rariteter inni der, men jeg anbefaler deg å sjekke inni og se om alle strømtilkoblinger ser normale ut. Kanskje noen andre på forumet kan hjelpe også.

Si det igjen: Vent med oppgradering til demoen er ute.

Lenke til kommentar

jeg har hørt at det er mange som klager på dell sine pc'r da de skal oppgradere..Så lønner seg og sjekke inni kabinettet og se om alt ser normalt ut, slik at en ikke får en masse overaskelser da man har kjøpt nytt hovedkort og skjermkort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...