Gå til innhold

X800xx vannblokk spm


Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe et X800XT/pro/etellerannet. Ser at flere av de standard kjøleløsningene som er påmontert også kjøler minnet på skjermkorta. Jeg har en AC vannblokk.

 

1. Det er ikke nevneverdig bra luftgjennomstrømning i kabinettet mitt (kun vifte ved radiator og PSU). Vil ribber på skjermkortminnet fungere greit (og trengs det?)

 

2. Tips til evt x800xt-skjermkort som kun har kjøleblokk på GPU, og evt ferdigmonterte ribber eller andre løsninger på minnet?

 

3. Evt andre tips?

 

(jeg vil helst ikke bytte vannblokk, i så fall så kan jeg vel alltids gå for en slik)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du burde nok ha neon ribber på minnet siden de blir ganske så varme.

gjør de iallfall på mitt x800pro kort.

 

så lenge du har ribber så hjelper det en god del, du MÅ ikke ha vifte som blåser over, men en liften gjennomgang av luft er alltid greit å ha :)

Har ett X800 Pro VIVO kort selv.

Hvor finner man slike "ribber" for å kjøle ned minnet?

En link hadde vært fint.

Hvordan fester man slike,teip,lim e.l?

 

Mvh

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Men, et lite, og kanskje dumt, spørsmål..

 

Passer den AquagraFX blokken til BigWater settet? Jeg var en av de kanskje altfor mange som bestilte dette... Og, jeg kan tenke meg å bytte ut deler av dette etterhvert..

 

Derfor, to spørsmål;

Kan jeg benytte AquagraFX blokken her til mitt X800XL med BigWater fra Tt?

 

Hva bør jeg bytte ut på BigWater settet for å sikre maksimal ytelse? Har lite penger, så det blir en del av gangen.. Klar over at settet ikke er optimalt.. Kjøpte også Zalman sin gpu/NB blokk, vurderer å sette denne på NB da jeg kjøpte ny innmat til pc'en min. Dvs, Bigwater skal kjøle en AMD 64 3200, et Sapphire X800 XL, og NB på et Abit A8N Ultra.. Holder det?

 

Takk for svar!!

Lenke til kommentar

Jeg har den AC blokken og Zalman ram heatsinks på mitt X800 Pro VIVO. Det funker utmerket, har ingen luft som blåser på heatsinksene og de blir veldig varme om jeg overklokker max, men har ikke fått noe som helst artifacts. Er ikke så mye luften som skal blåse over de heatsinksene før de blir kjølige igjen regner jeg med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...