Lars73 Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Hei Har endelig bestemt meg for å gjøre noe med bråket fra "gressklippern" min, og i den forbindelse lurer jeg på et par ting + erfaringer andre har hatt med å gjøre maskinen stille: Først litt info: - Har en chieftech midi tower med 340w strømforsyning (tror det var 340w). - Cpu er på 1.33Mhz - Cpu kjøler er en Globalwin vifte - Skjermkortet er et ATI radeon 64mb. 1. Hva er det som bråker mest her? Tror selv det er Globalwin saken som står for mesteparten av støyen, men lurer også på om noen har erfaringer med strømforsyningen og skjermkortet? 2. Hva slags cpu vifte ville dere anbefalt til AMD thunderbird 1.33mhz? Er ikke innteressert i vannkjøling. 3. Er det et must med kabinettvifter til dette systemet? Håper noen kan hjelpe/dele erfaringer slik at jeg kan se på tv'n samtidig som pc'n er på. Takker for svar.. Mvh Lars Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Lars73 Viften til amd kan eg ikke svare deg på. Det er en fordel med kabvifter, Det kan og være harddisken din som støyer. På min pc er det harddiskene som støyer + skjermkort vifta. Chieftech psu'en støyer ikke mye. Lenke til kommentar
thunderheart Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 det beste er å bli kvitt viftene, og sette vannkjøling tilverks Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Quote: Den 2002-07-17 06:16, thunderheart skrev:det beste er å bli kvitt viftene, og sette vannkjøling tilverks Er ikke det vanskelig å montere og å få til for oss som kun har drevet med "normal" PC bygging før? Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Feilpostet. Burde ha vore under Overklokking, Støydemping. Tråden er stengt. mvh., Vegard, moderator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg