krister461 Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 "We are not sure they like it to much that we copied part of their website but we are now in progress of changing our site to one even better as we grow larger. " de er noen morroklumper!! hvis dere ser på "web specials" ser dere at det ene tilbudet de har er "utsolgt", og ikke "sold out"! mvh krister Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 De burde kanskje få hyre en som har litt peilig på webdesign før de mekker en ny side da!! Bilde på første siden burde da vel være i gif ! ! ! (Noe en hver idiot av en webdesigner burde vite!!) Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Anbefaler dere å kjøpe maskin fra WinPad eller er det bare noe drit? Trenger en bærbar nå!! (og det var ganske billig der!) Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 18. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2002 Winpad er ganske så omdiskuterte. Litt kort versjon; Winpad (eller Cintech AS) er ikke registrert hos Brønnøysund. En som kjøpte maskin derfra kunne ved hjelp av kvitteringen spore selger til å være et helt annet firma. Dette firmaet igjen har visst en del "problemer". Les mer på barbara.no og ta et kjapt søk her i forumet. Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Hva er addressa til siten?? Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 18. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2002 Bare for å understreke: Jeg kjenner ikke til hverken Winpad eller firmaet som står bak utover det jeg har fått opplyst her inne. Hvorvidt produktene er av god eller dårlig kvalitet har jeg overhodet ingen formening om. Men det jeg derimot stiller spørsmål ved er hvorfor det ikke eksisterer informasjon hverken om hvem de (firmaet) er eller hvor de holder til (postadresse). Dette finner jeg svært urovekkende og tvilsomt. Lenke til kommentar
agamemnon Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 Quote: Den 2002-07-18 10:23, MCDr skrev:Anbefaler dere å kjøpe maskin fra WinPad eller er det bare noe drit? Trenger en bærbar nå!! (og det var ganske billig der!) Å kjøpe hos winpad er kalkulert risiko... Akkurat som det å kjøre fort er kalkulert risiko. Det går bra så lenge politiet ikke tar fartskontroller og man holder seg på veien. Men hvis man har først uflaks... Husk at du kan risikere å miste deller av eller alle pengene du har betalt til winpad hvis du kjøper der. Det er billig å russiske loppemarkeder, men kjøper man dyrer varer der ? Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Heisann! Sakser litt fra siden deres - under «About us»: «We have offices in England and ship all products to our distributors throughout Scandinavia whom would be our resellers. Work has allready been in progress for a long time in building a new WinPad distributor and Service center in Norway. As we have changed distributor many times we wish to build one of our own. Our main goal is to conquer the Scandinavian market with the best quality notebooks manufactured by the largest companies in the world to the absolut lowest price for you our customer.» Heter det ikke absolute, og ikke absolut slik det står ovenfor? Dessuten har de glemt komma etter you. Slik skal ikke skje hvis engelskmenn hadde skrevet det. «The very Best Quality We have with over 10 years in the computer business established a great relationship with the some of the largest computer companies in the world. This gives us a great advantage to release some of the best quality computers to our customers very fast with the newest technology and long before our competitors. We also only pick the computers with the best value for money. We hope and are sure you will be satisfied with any WinPad computer We offer full money back if you for any reason should not be satisfied with your computer in any country you should be in. We also have a 1 year upgrade solution where you can upgrade any part in your computer where you only pay for the upgrade.» Må bare si at jeg synes at det virker som om det er dårlig engelsk. Virker så amatørmessig. Men det er meg. :???: Til slutt tar jeg med det rareste: All teksten på http://www.winpad.as er på engelsk(britisk-engelsk), men hvorfor i hule heite er da prisen oppgitt i kroner og ikke i NOK som er vanlig på internasjonale sider? Ringte opplysningen 1881 og opplysningen 1890. Ingen av dem hadde Winpad sitt telefonnummer, 81550934, oppført. Winpad var heller ikke registrert hos verken den ene eller den andre. Hmm, meget rart... Dette skal være et norsk nummer da det ikke står noe retningsnummer til et annet land foran. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 20. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2002 Refererer litt fra denne tråden. ----------------------- Ironlord skrev: Har sett at det er en del spørsmål rundt winpad og eierskap, jeg har selv en winpad 5000 kjøpt direkte via http://www.winpad.as og er fornøyd med maskinen, det jeg ikke er fornøyd med er at jeg ikke har fått alt jeg bestilte for snart 1.5 md. siden. Det er også bortimot umulig å få svar på henvendelser til dette firmaet. Anyway, jeg betalte med VISA da dette var det mest hensiktsmessige for meg, på VISA bilaget var selger Winpad. På kontoutskriften stod det GUNSTAD ELEKTRONIKK, dette firmaet ble sporet opp via http://www.brreg.no til å være PC Salg & Service Gunstad med Org.nr. 983348106 (Enkeltmannsforetak). Adresse Ringeriksvn. 1301 Sandvika (ingen gatenummer registrert) Telefon til firmaet er oppgitt med mob.nr. 95867075. Og daglig leder er Ole Gunstad. (Jeg har privat adresse og tlf.) Domenet winpad.as er registrert via ActiveISP av en som heter Frode Bakken, Majorstuvn. 17, tlf. 81544474, og først gang registrert 15.02.2001. Mail server host er firmaet http://www.bluecom.no. (I Whois databasen for .as domenet er firmaet Cintech registrert, dette er et ikke eksisterende firma som alle sikker har oppfattet allerede). I følge nummeropplysningen er de 815 nummerne ikke registrerte, dette tyder på internnummer hos firmaet og gis ikke ut. Fakturaavdelingen sitter på disse numrene men vil ikke gi disse ut uten en politianmeldelse, hvilket begynner å friste meg enormt! Håper dette var av interesse. IronLord ----------------------- pgressum skrev: 815 nummeret som WinPad bruker tilhører PC Salg & Service Gunstad (jmf. Post og Teletilsynes og TeleTopia) Videre er Postboks 150 i Sandvika (som Winpad bruker) registrert på PC Salg & Service Gunstad. Det rare er at "Terje" i WinPad nektet enhver kjennskap til Gunstad... Videre er de mobilnummerene vi får fått kontantkortnummer som ikke er registrerte. ----------------------- Andre relevante linker: Hele syv inkassokrav mot PC Salg & Service Ingen dekning for Winpad (barbara.no) ----------------------- Etter min mening bryter Winpad med all god forretingsskikk. Dette er litt synd ettersom det virker som om produktene er greie nok. Det jeg stiller spørsmål ved er hvorfor det er så mye hemmelighetskremmeri rundt det hele. Hvis de ønsker å fremtre som en seriøs forhandler av bærbare datamaskiner burde det ikke være noen grunn til å skjule hverken sin identitet eller lokasjon. I denne anledning føler jeg for å rope et høyt varsko, samtidig som man burde vel vurdere en anmeldelse for å få klarlagt en gang for alle hvorvidt dette firmaet er "stuerent" eller ei. Lenke til kommentar
demiurgen Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 eh... den bruktsjappa sbd.no eller no... selger jo winpad hvis det ikke virker har du jo en butikk å gå til... de selger de ganske billig samme priser som winpad.as tror jeg... jeg hadde tenkt til å kjøpe der men jeg brukte de på øl istedenfor... nå er jeg glad for det... tror jeg... Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 20k på øl??? Er jeg invitert på fest Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Quote: en bruktsjappa sbd.no eller no... selger jo winpad Hmm, fordi at når jeg ringte opplysningen tidligere i dag, så nevnte dama i den andre enden Senter for brukt datautstyr. Meget merkelig. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Quote: Den 2002-07-18 10:18, MCDr skrev:De burde kanskje få hyre en som har litt peilig på webdesign før de mekker en ny side da!! Bilde på første siden burde da vel være i gif ! ! !(Noe en hver idiot av en webdesigner burde vite!!) Hehe:) Gif har begrensninger da.. fargedybde f.eks. MEN 88k jpg bilde?? Herregud:) Men hvem er vi til å dømme? Sjekk http://www.vg.no sin html kode på forsiden. Skummelt:) Lenke til kommentar
escman Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Sett denne linken? http://www.sbd.no/win-zep.htm Winpad fremstår som ett seriøst firma, hehe :wink: Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Quote: Den 2002-07-20 20:21, talisar skrev: Quote: Den 2002-07-18 10:18, MCDr skrev: De burde kanskje få hyre en som har litt peilig på webdesign før de mekker en ny side da!! Bilde på første siden burde da vel være i gif ! ! ! (Noe en hver idiot av en webdesigner burde vite!!) Hehe:) Gif har begrensninger da.. fargedybde f.eks. MEN 88k jpg bilde?? Herregud:) Men hvem er vi til å dømme? Sjekk http://www.vg.no sin html kode på forsiden. Skummelt:) Det er komprimeringsmetoden som er annerledes fra GIF til JPEG. GIF fjerner farger, JPEG setter sammen farger som er nesten like. GIF passer stort sett best til rene illustrasjoner med få farger og rette linjer, mens JPEG passer best til bilder med masse forløpninger. Det er en grunn til at html koden til VG er som den er. Alt skal kunne forandres av idioter som ikke vet hva html er. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 WINPAD AS - CINTECH AS - PC SALG OG SERVICE Org : NO982060990MVA Telefon : 81550934 Support Tel : 81550919 Kontakt : Frank Stensrud Add: Postboks 15 - 1300 Sandvika - Norway [email protected] eller [email protected] Kanskje vi endelig fant orgnr :smile: Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 «Telefon : 81550934 Support Tel : 81550919 Kontakt : Frank Stensrud Add: Postboks 15 - 1300 Sandvika - Norway [email protected] eller [email protected] http://www.winpad.as» Frank Stensrud - hvem er det? :???: Søkte på WinPad organisasjonsnummer: 982060990 i Brønnøysundsregistrene og fikk: «Enheten er slettet i Enhetsregisteret.» Lenke til kommentar
escman Skrevet 20. juli 2002 Del Skrevet 20. juli 2002 Lurte på det jeg og... Hvem bestiller ny pc til 25.000,- hos ett 'firma' som bruker en hotmail som kontakt adresse?? ([email protected]) hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå