kilogram Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Anbefaler å skrive ned passord Microsoft-guruen Jesper Johanson anbefaler nå firmaer om å la deres ansatte skrive ned passordene de velger. Dette er stikk i strid med tidligere passordpolitikk anbefalt av selskapet. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Er ikkje godt å få ein konklusjon på det. Dersom du skriver ned alle passordene er det mulig for uvedkommande å få tak i denne lappen og ta full kontroll. Om du bruker samme passord overalt er det litt synd om ein annan får tak i dette. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Alle passord som er nedskrevet, bør kanskje ikke lagres på samme sted. Og de bør muligens "krypteses". Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Hmm...dette hørtes rart ut. Ok, det er sikrere, men veldig upraktisk å alltid måtte ha med seg den lappen da. Og hva gjør man vis man mister den? Endret 25. mai 2005 av 100smiles Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Latterlig forsvar! Man skriver ikke ned viktig info. på lapper. Fra nå av kan i alle fall vaskedamene kose seg litt, med f.eks. å se viktige dokumenter, lese mail osv. på kontor-arbeiderenes pc, mens de tar en pause i vaskingen Lenke til kommentar
G Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Latterlig forsvar!Man skriver ikke ned viktig info. på lapper. Fra nå av kan i alle fall vaskedamene kose seg litt, med f.eks. å se viktige dokumenter, lese mail osv. på kontor-arbeiderenes pc, mens de tar en pause i vaskingen Den var god. he he :!: Lenke til kommentar
roac Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Dersom du skriver ned alle passordene er det mulig for uvedkommande å få tak i denne lappen og ta full kontroll. Om du bruker samme passord overalt er det litt synd om ein annan får tak i dette. Denne problemstillingen river meg mellom to verdner. Jeg er prinsippielt motstander av å skrive ned slik informasjon, men samtidig: Hvis det er viktig nok for noen å få tak i passordet ditt, så klarer "de" å få tak i det, om så ved bruk av mindre humane metoder. Når så det er sagt, skrive ned passord. Njavel? Det er ingen som sier at denne lappen skal legges igjen på pulten når du går for dagen, snarere tvert i mot. Men samtidig så er det ikke mer usikkert å notere ned passordet på en lapp enn sertifikatbasert pålogging som ikke krever pin/passord i tillegg. Det er snakk om én fysisk enhet. Men, når alt kommer til alt har jeg min klare favoritt, og den heter passphrase. Lett å huske, langt, og rimelig sikkert. Det er ikke noe problem å huske en passphrase på 24 tegn med store og små bokstaver, tall og evenutelt også spesialtegn. Lenke til kommentar
olear Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Dummeste jeg har hørt. Passord _skal_ ikke skrives ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå