Gå til innhold

Hvordan fungerer Master loot

Anbefalte innlegg

Vi var i Stratholm i går, med en random warrior kar som ingen kjente. Noe av det første som skjer er at han ruller og vinner en pala set-item. Det blir en helvetes diskusjon, men tilslutt gir han den fra seg til den palaen som kom som nummer to. Turen fortsetter, og når endelig baronen ligger død på gulvet, dropper han Pala bukser. Jaggu er ikke vårt warrir venn ute med terningene igjen, og denne gangen ruller han 75... Heldigviss ruller den ene paladinen rett over, og vinner buksene. Men det viser nok en gang at folks kortsiktige grådighet gjør at man ikke kan stole på at folk respekterer hverandre sine sett...

Så, derfor blir det nok master loot fremover. Vi i guilden har bare prøv dette en gang før, når vi slakta den kjempedragen Azurgos eller hva det er. Problemet da er at masteren looter, og går vekk fra corpset, ergo er alt fritt vilt, og en kar looter 3 item, blandt annet Typhoon...

Fungerer det slik at alt utstyr over en satt grense (f.eks rare) kun kan lootes av masteren, hvorpå han deretter trader dette til den karen som har fortjent det, eller hvordan? VI har unngått det siden det virker mer tidkrevene, men siden du klart ikke kan stole på folk, ser jeg ikke noen utvei lenger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med masterloot kan du bestemme hvem som får den, velger det på itemen, iaf det jeg gjorde sist, men jeg spiller som oftest med guildet, så da er ikke et noe problem.

\\Sp33D

EDIT:

Pally settet i stratholm? lightforge? er jo strengt tatt bare +int som er pally'is på den, men jeg må inrømme at jeg hadde latt paladinen fått det :D

Endret av the_real_Sp33D
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare ha en macro med en tekstsnutt à la "Basic rules: type "n" (need) if you need the item for your char, or "g" (greed) if you're gonna sell the item/give it to an alt. char. Also, use /random 100 before any chests. Type "yes" if you understand the rules."

N/G-systemet fungerer helt ypperlig med group loot.

Hvis noen er uenig eller driter i reglene, er det bare å hive vedkommende ut fra gruppen + /ignore. Det skorter ikke akkurat på spillere i WoW.

Lenke til kommentar

Faktisk er det vanskelig å finne en gruppe på 10 dyktige mann, ofte blir det spamming i en time før vi er klar til å gå igang. Og Need/Greed systemet fungerer KUN med folk med et snev av fornuft, noe langt i fra alle har. Som sagt, Paladin buksene var milimeter fra å havne på en warrior i går. Ser at begge kan bruke samme set, men slike ting er helig i mine øyner, faen så trist å miste et set-item pga en idiot som ruller over deg når det endelig dropper etter 26 raids I stratholm.

Setter pris på om noen kan forklare litt mer om hvordan fordelingen foregår. Men det ser ut til å bli Master fremover ja...

Lenke til kommentar

Synd at det fines folk som ikke skjønner loot-regler. Spiller selv nesten bare med pickup-gruper (de aller fleste i guilden er 10 leveler høyere eller 10 leveler lavere), og har absolutt ingen problemer med n/g. Fungerer alltid som smurt, men man må jo treffe på idioter i iblant også.

Lenke til kommentar

I alle online-spill jeg har spilt looter jeg alt jeg kommer over. I Star Wars Galaxies hadde jeg en loot-macro som så slik ut;

/loot all;

/loot all;

/loot all;

/macro loot

Med denne macroen fikk jeg 95% av alle drops. Hadde jeg spilt WoW hadde jeg lootet alt, jeg har da tross alt bidratt til å få tingene til å droppe og fortjener derfor belønning på lik linje med som i dette eksemplet en paladin.

Endret av BenSin
Lenke til kommentar

Det er utrolig irriterende med slike mennesker, men det finnes andre, litt mindre fornuftige måter å bli kvitt dem på enn det Psilocybe nevnte også.

Jeg, en kamerat og to andre nordmenn var i Maraudon for et bossrun her en natt, hvor vi da fikk med en engelskspråklig (han snakket særdeles dårlig engelsk). Det startet med et helvetes mas hele tiden om buffer etc., og jeg forsikret han om at han skulle få buffene sine når det var tid for det.

Vi kjører basic N/G, men vår gode venn ser ikke ut til å ha fått med seg dette. Siden ingen av oss vil stoppe opp midt i instancen, bestemmer vi (jeg og kameraten min) for å gjøre livet like surt for han andre. Det dropper rare mace hos princess - hvor kameraten min sier N, og også warrior'n. "Vi" vant den, og løp videre. På krokodillebossen (husker ikke navnet) droppet det en 2h axe (rare), og vår kjære warrior sier nok en gang N. Jeg tenker meg om en stund, og bestemmer meg for å slenge ut en N, og roller. Nok en gang vant "vi".

Det eneste warrior'n fikk med seg ut fra Maraudon var et par cloth-items som han ninjaet, og det var ikke spesielt verdifulle saker heller ^^

Oi, ble litt OT dette her, samt at det ikke akkurat ble bra formulert :confused:

Lenke til kommentar
I alle online-spill jeg har spilt looter jeg alt jeg kommer over.

"Javel". Du hadde blitt kastet ut etter første dropen i enhver gruppe jeg hadde vært i, og rett på ignore. Men men... slik er det bare.

Hva så? Er jo bare å finne en ny gruppe det, er det ikke?

Lenke til kommentar

De fleste grupper gjør slik som jeg nevnte, så hvor lett det blir er vel en annen sak.

Jeg hadde i hvert fall ingen problemer med å opparbeide meg 200 millioner credits i SWG, så noe riktig må jeg ha gjort.

Lenke til kommentar
Velvel.. riktig og riktig, frøken dings.

Syns egentlig det er aldeles ypperlig at "oppfør deg normalt, if else /ignore + kick fra gruppen"-mentaliteten er såpass utbredt som den er i WoW.

Hvorfor kaller du meg "Frøken Dings"?

Lenke til kommentar

De fleste grupper gjør slik som jeg nevnte, så hvor lett det blir er vel en annen sak.

Jeg hadde i hvert fall ingen problemer med å opparbeide meg 200 millioner credits i SWG, så noe riktig må jeg ha gjort.

Du må slutte å sammeligne SWG med WoW. :no: "N and G" er en regel som de aller fleste i spillet respekterer. De som ikke gjør det, får som regel kick, og /ignore. Iallefall for min del. Ninja looters = :thumbdown:

Lenke til kommentar

en annen ting jeg også pleier å si (i tillegg til den macroen som psilocybe nevnte) er at sier man "N" så er man nødt til å equippe tingen med en eneste gang så sant man ikke har en veldig god grunn. Har vært borti folk som sier "n" på et lær-belte bare fordi de kan bruke lær.

Skal man se på den andre siden av saken, så er det for meg svært få ting som jeg faktisk behøver (hunter) av det som dropper, så man kan jo kanskje si at n/g-regelen er litt urettferdig, siden noen klasser "behøver" mange flere items kontra en annen klasse.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare ha en macro med en tekstsnutt à la "Basic rules: type "n" (need) if you need the item for your char, or "g" (greed) if you're gonna sell the item/give it to an alt. char. Also, use /random 100 before any chests. Type "yes" if you understand the rules."

Hvis noen er uenig eller driter i reglene, er det bare å hive vedkommende ut fra gruppen + /ignore. Det skorter ikke akkurat på spillere i WoW.

eller bare rolle på BoE, og dra N/G systemet på BoP?

mye mindre stress!

hvis du hadde kicka meg fra gruppa og satt på ignore på meg er du bare tulling :thumbdown:

Endret av Che9al
Lenke til kommentar

Vi kjører et system som funker utmerket egentlig, men svakheten er at du må stole på folk... og enkelte, slik som idioten BenSin, er totalt ute av stand til å bruke sunn fornuft og kan ødelegge for andre. Idioten som rolla på Pala buksene kommer garantert ikke inn i en gruppe med meg igjen, han ble ignora av 9 mann i går. Det er ikke så forbanna lett å finne en gruppe på lv60, så det å brenne bruer på denne måten sørger nok for at du er låst til Scarelt monestary, for ingen gidder å drasse med seg en slik idiot til UBSR...

Derfor, group loot når det er ukjente folk i gruppe, så slipper vi at idioter som dette ødelegger 2 timers arbeid for 9 mann.

Lenke til kommentar
en annen ting jeg også pleier å si (i tillegg til den macroen som psilocybe nevnte) er at sier man "N" så er man nødt til å equippe tingen med en eneste gang så sant man ikke har en veldig god grunn. Har vært borti folk som sier "n" på et lær-belte bare fordi de kan bruke lær.

Skal man se på den andre siden av saken, så er det for meg svært få ting som jeg faktisk behøver (hunter) av det som dropper, så man kan jo kanskje si at n/g-regelen er litt urettferdig, siden noen klasser "behøver" mange flere items kontra en annen klasse.

Det er jo bare need hvis du har dårligere utstyr på deg eller kan bruke det som utstyr til litt annen build (for druids f.eks. stam/str istedenfor int/spr). Blir jo ofte "g" for alle på alt av grønne items, så ser ikke på dette med behov som noe egentlig problem. Alle får sin del av kaken alikevel.

Lenke til kommentar
Vi kjører et system som funker utmerket egentlig, men svakheten er at du må stole på folk... og enkelte, slik som idioten BenSin, er totalt ute av stand til å bruke sunn fornuft og kan ødelegge for andre. Idioten som rolla på Pala buksene kommer garantert ikke inn i en gruppe med meg igjen, han ble ignora av 9 mann i går. Det er ikke så forbanna lett å finne en gruppe på lv60, så det å brenne bruer på denne måten sørger nok for at du er låst til Scarelt monestary, for ingen gidder å drasse med seg en slik idiot til UBSR...

Derfor, group loot når det er ukjente folk i gruppe, så slipper vi at idioter som dette ødelegger 2 timers arbeid for 9 mann.

Du mener jeg har liten politisk innsikt pga. at jeg tar loot? Utdyp er du snill.

Lenke til kommentar

eller bare rolle på BoE, og dra N/G systemet på BoP?

mye mindre stress!

hvis du hadde kicka meg fra gruppa og satt på ignore på meg er du bare tulling :thumbdown:

Det er nok slik han mener. Er jo blitt helt vanlig (i allefall på min server) at man ruller på alt unntatt BoP og eventuelt trader hvis noen trenger. BoP tar man N/G sjekk først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...