Gå til innhold

Desktop kjøpt i USA

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal flytte tilbake til Norge etter studieopphold i USA. Jeg har en Sony Vaio Desktop som jeg har kjøpt mens jeg bor her.

Prøver å finne ut om jeg skal ta den med til Norge eller ikke, er veldig happy med den, så vil helst ikke kvitte meg med den.

Labelen på PSU'en oppgir 100-240 volts input. Men så vidt jeg forstår så bruker amerikanere 60Hz vekselstrøm, mens Norge bruker 50Hz. Er dette et stort problem?

Vil jeg evt kunne putte inn en ny PSU for Norske forhold?

Jeg antar at hardwaren i boksen er den samme her i USA som i Norge, er dette riktig?

Hvis det er andre ting jeg bør ta hensyn til eller som kan gjøre at denne ikke er gjennoførbart, setter jeg pris på om noen kan droppe noen linjer..

Takker for alle svar!

K.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frekvensen er ikke noe problem. Power supply er en såkalt "switchmode" type, og da fungerer det like bra med 50 og 60 Hz.

For lenge siden ble det brukt lineære PSU, de hadde en stor transformator som ikke like 50Hz hvis de var designet for 60Hz.

Og når det er oppgitt 100-240V så betyr det antagelig at det ikke engang er noen bryter å koble om, det er en universal PSU som virker like godt overalt.

Det skal ikke være noe problem å bruke en USA PC i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...