k.kr Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 hei , jeg har kjøpt et m-atx kabinett og abit kv80 : http://www.datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=...ht_s4&info=true : Fra før av har jeg kun SATA disker 35GB raptor og 300GB diamondmax. Problemet er at jeg ikke får boota raptoren... Hva skal jeg gjøre. kan jeg kjøpe en pci kontoller eller slipper jeg med skrekken Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Får du noen feilmeldinger? Har du sjekket i BIOS, at SATA (eller SCSI) er valgt som bootdevice? Lenke til kommentar
k.kr Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 har sjekket, men tror jeg må kjøpe et pci kort: kun SATA RAID Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Lastet ned manualen til hovedkortet. Ifølge den, skal du kunne boote fra SATA hvis du går inn på BIOS-menyen Integrated Peripherals - OnChip IDE Device og setter SATA RAID ROM til Enabled. På samme sted kan du sette On-Chip IDE-1 Controller og On-Chip IDE-2 Controller til Disabled, hvis du ikke bruker en eller begge av de (CD-ROM/DVD e.l.). Husk at for å boote fra SATA, så må man også ofte trykke F6 og sette inn diskett med SATA-driveren, under installasjonen av Windows. Sørg derfor for å ha SATA-driveren på en diskett før du starter installasjonen. Edit: Det er ofte greit å ha kun bootdisken tilkoblet under installasjon av Windows. Endret 27. mai 2005 av sofTest Lenke til kommentar
k.kr Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 :!: tusen takk det funka:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå