pita Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Har nylig kjøpt en Lacie 250 GB USB 2.0 HD. HD'n har ekstern strømforskyning. Harddisken skrur seg aldri av men surrer og går hele tiden selv når jeg skrur av pc'n og den blir etterhvert veldig varm. Kan vel ikke være meningen at jeg skal bruke powerknappen bak på disken for å skru av disken hver gang jeg skrur av pc'n eller når jeg ikke skal bruke disken på lang tid? Fulgte heller ikke med programvare som kan hjelpe meg med dette. Har en ekstern Maxtor også og denne skrur seg av når ikke disken brukes og når jeg skrur av maskina.. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Det er mer vanlig at du må bruke Av/På knappen på den eksterne disken, enn at den slår seg av samtidig med PC'en. Spørs vel på kabinettet og hva kontrolleren støtter. Jeg har aldri sett en disk som slår seg helt av etter lengre tid med idle. *Aldri ett sabla innlegg uten edit* Endret 24. mai 2005 av Ulkesh Lenke til kommentar
k.kr Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Prøv å finne noe software på nettet;) Kan ikke skade å prøve:D Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 du mener vel ikke å skru seg helt av? har selv en ekstern maxtor hd, når du går i standby,hibernate eller skrur av maskinen, hører du tydelig at disken avslutter. Det blå lyset fortsetter å blinke, men disken er av og starter ved oppvåkning av laptop. er ikke så godt kjent med lacie, men hvis ikke lacie driverne virker må du vel sende dem en email. er en forholdsregel at den externe slår seg av sammens med laptopen, siden jeg ofte bruker shutdown timer, eller at laptopen slår seg av ved en viss sum ved nedlastin etc Lenke til kommentar
talisar Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Jeg har en ekstern Lacie disk og skrur den alltid av med powerknappen når jeg skrur av pcen. Det kan til tider være ganske irriterende.. men noe må man jo godta når man kjøper den billigste eksterne disken:) Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Jeg har en ekstern Lacie disk og skrur den alltid av med powerknappen når jeg skrur av pcen. Det kan til tider være ganske irriterende.. men noe må man jo godta når man kjøper den billigste eksterne disken:) Vel, nå er jo LaCie blant de absolutt dyreste da men ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå