Gå til innhold

Radiostyrte leker på komplett.no

aurstad

Anbefalte innlegg

Ser at komplett har begynt å selge masse snacks i form av radiostyrte leker.. Her er det jo mye som også jeg kunne tenkt meg å leke litt med - selv om jeg har passert feil side av 20-tallet.. Tenkte mer i retning av noe som fløy og da lurte jeg på denne

309552.jpg

Radio-kontroller, fly, batteri og lader følger med. Eneste utenom er batterier til selve radio-kontrolleren (AA).

Er det noen som har vært borti disse modellene før? Synes de var grusomt billige egentlig.. Er vel redd at det går rett i bakken under første flytur og da er vel greit å begrense tapet allerede :p Men sålenge det funker greit så er det vel ikke store sjansen å ta?

Alle innspill taes med takk!

mvh

Karl Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke erfaring med den, med dersom du vil begynne med ekte flyhobby, hold deg langt unna det med 3-kanaler.

Du får en vippebryter til motor av og på, samt to stikker. Ingen fartsregulator, og på en ekte fly-radio sitter farten og halevingen på en stikke, og flaps på den andre stikken ( høyre og venstre flaps samtidig = opp / ned, motsatt = sving).

På en 3 kanaler sitter flaps og halevinge på hver sin stikke, og du vil ikke ha trent deg opp til å fly et sikkelig fly når du vil anskaffe litt mer proft utstyr.

Et 3-kanalers fly vil fly på en helt annen måte, da du bare kan bevege nesa opp og ned, samt å svinge med halepartiet. Flyet vil aldri klare å legge seg over til siden i en sving, og du må hele tiden kompensere med mer høyde på nesa, og du mister fart dersom du svinger for mye.

Ulempen med 3-kanal er at du bare har motoren på 0 % eller 100 %, så enten er flyet litt for tungt til å ta av kjapt nok, eller så lander du alt for hard og fort.

Dersom du skal ha et 3-kanalers fly, se etter det som kalles "Park-Flyer". Ofte lete fly, med en treg motor, du har lang svevetid og de er lagd av materieler som tåler litt mer/ kan fikses med tape. Den du linker til ligger vel innenfor det som kalles Park-Flyer.

Bare husk at den dagen du kanskje vil anskaffe et ekte fly, vil du måtte begynne helt på nytt, m.h.t utstyr og ferdigheter.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar

Hva med dette da?

309385.jpg

Er det noe bedre?

Vet forøvrig at dette ikke er noe erstatning for "the real deal" innen modell-fly - men nå er bare enda gøy med noe utenom det vanlige som jeg kan teste..

Liker jeg det lille så kan man kanskje invistere i noe bedre etterhvert?

De har jo også et 3ch fly som ligner litt på det i min første post, men der følger det med en 4ch kontroller. Dette er kanskje bedre siden hvis jeg senere kjøper et bedre fly så slipper jeg å kjøpe med en ny kontroller?

Endret av aurstad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...